Gå til innhold

kan dere hjelpe meg? hasj bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir gal over og være en bekymret teennårings mor.

Skulle hente skittentøy på rommet til min sønn. Der har han skuffen åpen med godt innsyn. Det første som slår meg er at han har to krydder beholdere. Slikt vanlige glass med grønn kork.

Timian og estragon. Ved siden av en lighter.

Hva er dette?

Er det noe som er brukt ved hasj røyking eller lignende?

Taknemlig for innspill.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hadde det vært små bokser med små tagger inni så hadde det vært til bruk av hasj/weed , men så lenge du ikke finner opprevet rizla pakker rullet som filter, brent saks/kniv , flasker med ``ekstra hull`` flaske uten bunn , pipe , osv så tror jeg kanskje du kan være trygg :) kommer han hjem med røde smale øyne så ta han med deg på legesenter å avta urin prøve for å være på sikre siden :)

Anonym poster: 77b28f943bdc481918dbd6d4030a7d3e

AnonymBruker
Skrevet

hadde det vært små bokser med små tagger inni så hadde det vært til bruk av hasj/weed , men så lenge du ikke finner opprevet rizla pakker rullet som filter, brent saks/kniv , flasker med ``ekstra hull`` flaske uten bunn , pipe , osv så tror jeg kanskje du kan være trygg :) kommer han hjem med røde smale øyne så ta han med deg på legesenter å avta urin prøve for å være på sikre siden :)

Anonym poster: 77b28f943bdc481918dbd6d4030a7d3e

Det er ikke sånn lenger.

De bruker syntetisk hasj mye og kjøper gjerne ferdig rulla. Ihvertfall de unge.

Trenden har endret seg. I tillegg er det langt mer stoffer som tilsettes.

TS:min sønn er tatt i dette nylig. Vi er i kontakt m politiet om dette. Du burde høre med skolen om han kan være under mistanke av de. Politiet har overraskende god oversikt over hvilken grupper som er i faresonen.

Krydderglass er fint cover-up.

Jeg ville tatt det på alvor.Jeg fikk nylig sjokket selv.

Og vet du hva?? "ALLE" gjør det....-det var svar fra skolen her.....

Anonym poster: b18738a16a8e8cbdc88a9790b851df24

Skrevet (endret)

Altså, ingen tenåringsgutter har krydderglass med ..ekte krydder på rommet sitt. Sorry altså, det blir litt dumt..

Kan si selv at jeg har kjennskap til det, og det kan fint se ut som estragon f eks om det er ferdig grinda og grønt. :) Kan også finnes som klumper osv i mørk farge.

Lukt på det isåfall, det lukter vanligvis ganske sterkt og litt søtt. Ganske unikt egentlig.

Har aldri opplevd å få røde øyne pga det, men man blir ganske omtåka og treig i hodet, så hvis sønnen din virker som at han har vært det såå.. burde du nok ta affære ja. :P

Men ja, som anonym her sier, alle gjør det :) Du hadde blitt drøyt overrasket om du visste om alle som faktisk gjorde det..

Endret av Alice i Eventyrland
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du er i tvil. Uansett hva vi sier/skriver så vil du være i tvil. Ta tenåringen til legen for testing. Anta det verste og litt mer enn det. Ikke prøv å bortforklare.

Her ble tenåringen tatt i rusmisbruk. Innrømmelser kom gradvis samtidig med bevisene. Jeg trodde jeg visste omfanget, men så fikk jeg det hele i fanget et halvt år etter avsløringen. Det var hele tiden verre enn det eg ble fortalt og da antok.

Anonym poster: 8ff10a4db671f11a079bacc992f48cce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er i tvil. Uansett hva vi sier/skriver så vil du være i tvil. Ta tenåringen til legen for testing. Anta det verste og litt mer enn det. Ikke prøv å bortforklare.

Her ble tenåringen tatt i rusmisbruk. Innrømmelser kom gradvis samtidig med bevisene. Jeg trodde jeg visste omfanget, men så fikk jeg det hele i fanget et halvt år etter avsløringen. Det var hele tiden verre enn det eg ble fortalt og da antok.

Anonym poster: 8ff10a4db671f11a079bacc992f48cce

Men hva vist testen kommer tilbake negativ, da sitter guttungen med et inntrykk at mor/far ikke stoler på at han tar riktige beslutninger. Teste noen uten konkrete bevis kan slå tilbake også!

Men ingen barn har egent krydder på rommet ^^ jeg hadde nok gått opp på rommet og tatt det frem foran han og luktet på det! lukter det ikke krydder så hadde jeg bet om en god forklaring og sett hva han hadde sagt!

Anonym poster: d71c135bd0808c092810a7227bfbee13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

du får dra på politistasjonen å få dem til å lukte på det da. er det hasj så anmeld han. + på urin prøver. i ettertid.

Anonym poster: 3373c8620cf78e8a67b1ee0841b72d09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

du får dra på politistasjonen å få dem til å lukte på det da. er det hasj så anmeld han. + på urin prøver. i ettertid.

hvorfor? da har jo moren sittet begrensninger for han! noen ting i tenårene kan de ordne opp i selv uten og gi han noe på vandelsattesten sin! han skal jo tross alt i jobb en dag.

Må være utrolig kipt å tenke på drømme jobben, men han kan ikke få den fordi han tok 1 dårlig beslutning som et barn. sier ikke at han ikke skal få konsekvenser politiet gjør ikke saken noe bedre for han! kjøp heller en test på nettet og se om du har store misstanker

http://narkotikatest.net/

Skrevet (endret)

hvorfor? da har jo moren sittet begrensninger for han! noen ting i tenårene kan de ordne opp i selv uten og gi han noe på vandelsattesten sin! han skal jo tross alt i jobb en dag.

Må være utrolig kipt å tenke på drømme jobben, men han kan ikke få den fordi han tok 1 dårlig beslutning som et barn. sier ikke at han ikke skal få konsekvenser politiet gjør ikke saken noe bedre for han! kjøp heller en test på nettet og se om du har store misstanker

http://narkotikatest.net/

Det er ikke slik.....

Helsestasjonen tilbyr "pissings".

Og det er ingen vits å innta en liberal holdning her. Tenåringer vet ikke selv hvilken farer som truer.

Dersom han slår ut negativt så har han renvasket seg....enkelt argument. Det er vår plikt som forelder å lede de rett vei.

Dersom han som voksen inntar en annen holdning basert på tilegnet kunnskap/erfaring så er det et reelt valg. Det er det ikke nå.

Endret av Alice i Eventyrland
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke slik.....

Helsestasjonen tilbyr "pissings".

Og det er ingen vits å innta en liberal holdning her. Tenåringer vet ikke selv hvilken farer som truer.

Dersom han slår ut negativt så har han renvasket seg....enkelt argument. Det er vår plikt som forelder å lede de rett vei.

Dersom han som voksen inntar en annen holdning basert på tilegnet kunnskap/erfaring så er det et reelt valg. Det er det ikke nå.

....og virkelig: dere med pipe på bordet hevder at foreldrene dere OPPMUNTRET til inntak av ulovlig rusmidler. Stakkars. Foreldrene (hvis de finnes) burde vært kraftig bøtelagt.

nå sto no det politistasjonen ikke helsestasjonen

AnonymBruker
Skrevet

du får kjøpt urinteste greier på apoteket. må ikke innom helsestasjon eller noe

• Liker 2
Skrevet

nå sto no det politistasjonen ikke helsestasjonen

Du mistet poenget: en forelder kan ta med seg barnet på helsestasjon.

Politiet tar ikke ut tiltale uten videre, men kan bistå.

Skrevet

Kjøp et glass timian, lukt på det - sammenlign med lukten fra den din sønn har på rommet.

Med det sagt er det de som røyker timian også.. :P

Skrevet

Ta vekk krydderbeholderne og sett tilbake 2 nye beholdere som du har kjøpt på butikken med timian og estragon. Da blir det nok liv i heimen!

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd.

Alice i Eventyrland, mod

Skrevet

Hva i alle... Anmelde sin egen sønn for noe slikt?

Ta deg en prat med han da, og spør om det og si du er bekymret. Ikke bli sint eller forbanna, da vil han sannsynligvis bare gå. Evt hør om helsesøster på skolen hans kan bistå om du får bekreftet innholdet.

• Liker 3
Gjest Vevila
Skrevet

Hvis min mor hadde krevd pisseprøver av meg da jeg var ung........... hadde aldri snakket med henne igjen. Enig med en del andre at du bør lukte på det, det er ikke så vanskelig å ta feil av.

Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd.

Alice i Eventyrland, mod

Skrevet

Du mistet poenget: en forelder kan ta med seg barnet på helsestasjon.

Politiet tar ikke ut tiltale uten videre, men kan bistå.

det jeg svarte på var jo : du får dra på politistasjonen å få dem til å lukte på det da. er det hasj så anmeld han. + på urin prøver. i ettertid.

Har ikke sagt NOE om helsestasjon.. Jeg sa kjøp en test på nettet!

Skrevet

Husk at hasj har en sterk og helt distinkt lukt.

Selv om du ikke er der når sønnen din røyker, bør du kjenne lukten i f.eks gardinene på rommet hans.

Har du ikke kjent lukten før, så er det vanskelig å forklare, men en slags intens og kraftig blomsterduft er det nærmeste jeg kommer på nå..

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...