Gå til innhold

Hva blir regnet som uregelmessig menstruasjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får mensen en gang mellom 15 og 21 hver måned. Sånn har det alltid vært. Har jeg da uregelmessig menstruasjon, eller blir det regnet som normalt?

Anonym poster: 904987b7b72368d37f12c1a9bafb0f7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Man har blitt enige om at den første dagen kvinnen har blødning skal kalles den første dagen av menstruasjonssyklusen. Første blødningsdag er altså dag 1 i syklusen. Det vanligste er å ha en syklus som varer i 28 dager. Eggløsningen er da på dag 14 i syklusen. En syklus kalles fortsatt normal så lenge den varer 21-35 dager, er regelmessig, smertefri og har normale blødningsmengder"

Hentet fra:

http://www.onlinelege.no/temaer-om-helse/uregelmessig-menstruasjon-hva-betyr-det-om-menstruasjonen-har-forandret-seg.html

Skrevet

"Man har blitt enige om at den første dagen kvinnen har blødning skal kalles den første dagen av menstruasjonssyklusen. Første blødningsdag er altså dag 1 i syklusen. Det vanligste er å ha en syklus som varer i 28 dager. Eggløsningen er da på dag 14 i syklusen. En syklus kalles fortsatt normal så lenge den varer 21-35 dager, er regelmessig, smertefri og har normale blødningsmengder"

Hentet fra:

http://www.onlineleg...andret-seg.html

Fikk beskjed fra gynokolog at mine sykluser (28 til 32 dager, sånn ca. En sjelden slenger på over 35) var "uregelmessig", i det minste nok til at han antok jeg hadde PCO. Dette var sammenfattet med andre symptomer, overvekt, hårvekst osv, men det ble grundig bekreftet etter han hadde vært rundt der og rotet. Går nå på metformin.

AnonymBruker
Skrevet

Hva hvis syklusen varierer fra måned til måned da? At den først er 26 dager, for så å være på 32?? De er jo da innafor det normale når man ser antall dager, men jeg vil likevel kalle den uregelmessig..??

Anonym poster: be4275f7849bd6bffb5dadd06bc28374

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...