Jens Skrevet 31. mars 2004 #1 Del Skrevet 31. mars 2004 som ikke skal ha orgelspill i innmarsjen i kirken, men bruke cd anlegg?Og er dette normalt? Er ikke glad i orgel, så vil att Canon in D dur skal spilles på CD når jeg kommer inn i kirken med min far. Noen fler som skal det og er det lov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 31. mars 2004 #2 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg har vurdert det, men har hørt at lydanleggene i kirken ofte ikke er noe særlig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 31. mars 2004 #3 Del Skrevet 31. mars 2004 Det er det jeg aller helst kunne tenkt meg, for da vet jeg at den blir sånn jeg vil..Men det er ikke lov der vi skal gifte oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 31. mars 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 31. mars 2004 Ok, så dere har hørt om andre som har gjort det da?da undersøker jeg det nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lampeskjerm Skrevet 31. mars 2004 #5 Del Skrevet 31. mars 2004 Et tips. Sjekk hva slags regler kirken har for dette. Noen kirker ønsker ikke å bruke musikk på boks. Og har satt opp regler om dette. Det er ganske mange dårlige erfaringer med dette. For å få det effektfullt må det ganske dyrt og stort lydanlegg til. Det kommer også an på kirkerommet og akustikken.I tillegg synes jeg personlig at det kan virke litt lite ekte å sette på en cd. Det handler selvsagt om smak. Det er mulig å bruke all slags levende musikk. Det trenger ikke være orgel. Lykke til uansett hva dere bestemmer dere for. Hilsen Skjermen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 31. mars 2004 #6 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg synes også at CD virker litt for simpelt i et kirkerom. Dersom du ikke ønsker orgelmusikk, så ville jeg heller tenkt på annen form for levende musikk (strykeinstrumenter f.eks?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendelin Skrevet 31. mars 2004 #7 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg skal ha CD ved inngang regner jeg med. Har hørt andre som har hatt det i den kirken vi gifter oss i og det har hørtes kjempefint ut. Har ikke bestemt oss helt ennå(laaang tid igjen). Dersom vi finner noen som kan synge og og synge sangen isteden er det også aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 31. mars 2004 #8 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg må si det bryter litt med den flotte stilen du skal ha på resten av bryllupet, Jens. Kan du ikke heller be noen av bandet om å spille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wayah Skrevet 31. mars 2004 #9 Del Skrevet 31. mars 2004 Har vært ute for at en har brukt CD i begravelser, så da er det sikkert mulig i bryllup også, men synes du bør sjekke anlegget på forhånd da, så ikke du blir gørrskuffa i brylluppet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Green Skrevet 31. mars 2004 #10 Del Skrevet 31. mars 2004 Som organist har eg etter stort press frå eit brurepar godkjent bruk av cd til inngang. Det var totalt mislukka, og eg kjem nok ikkje til å gå med på noo slikt igjen. Men det kan jo hende du treff på ein snillare organist enn meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2004 #11 Del Skrevet 31. mars 2004 Folk må selvsagt gjøre hva de vil for meg, men cd-musikk i et vakkert kirkerom synes jeg ikke er veldig stilfullt. Hva med å få noen til å spille trompet, fløyte, fiolin eller noe annet istedet hvis du ikke liker orgel. Det blir definitivt mye mer stemningsfullt. Det er ikke så mye som skal til, man trenger ikke et helt orkester for å skape stemning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå