Gå til innhold

Glemt å ta p-pillene i fire dager

Fremhevede innlegg

Gjest Surrehue
Skrevet

Hei!

Jeg har glemt å ta p-pillene mine siden fredag. Nå har jeg fått mensen.

Noen som vet hva jeg skal gjøre nå? Må jeg vente til menstruasjon er over før jeg begynner på nytt brett, eller skal jeg bare spise alle fire p-pillene og fortsette som vanlig på brettet? :laugh:

Bruker Microgynon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal hvertfall ikke ta 4 tabletter. Det står i pakningsvedlegget evnt. angående og hoppe over tabletter.

Skrevet

Du skal hvertfall ikke ta 4 tabletter. Det står i pakningsvedlegget evnt. angående og hoppe over tabletter.

Gjest Surrehue
Skrevet

TS her.

Har klart å kaste pakningsvedlegget. Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Gjest Allergikeren
Skrevet

Jeg hadde begynt på nytt brett i dag, og brukt kondom i tillegg ved eventuell sex den kommende uka. Hvis du har hatt sex i løpet av disse fire dagene kan du ha blitt gravid, men det ser du ikke før om et par-tre uker på en test. Nå er du kommet såpass ut av rytmen likevel, at det er like greit å begynne på nytt.

Gjest Surrehue
Skrevet

Takk for svar. Da kjøper jeg angrepille og fortsetter på brettet som vanlig :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge siden er det du hadde mensen sist?

Om du er i nærheten av å få mensen så ville jeg ha gjort det når du først har begynt å blø. Hvis det bare er 1-2 uker siden du hadde mensen så er det bare å fortsette på pillene som vanlig.

Husk beskyttelse i 7 dager.

En angrepille kan gi deg blødninger selv om du tar p-pillene for det blir mye hormoner, barer så du ikke tror at noe er galt.

Anonym poster: ac5929ec2aa93b9669872783a7150339

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...