Gå til innhold

Hjelp! Imorgen har jeg oppkjøring!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg så vanvittig til dagen i morgen da jeg har oppkjøring for første gang. Har øvekjørt masse i løpet av uken og uken før der igjen. Er en veldig nervøs person av meg og er redd jeg kommer til å få panikk og gjøre noe galt og stryke.

Noe som er viktig å tenke på til oppkjøringen? Noen bra tips?

Anonym poster: b17258e4042818a35d1e962f1764950d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

Slapp nå av :blomst:

Det verste som kan skje er at du må kjøre opp på nytt, og det er ikke akkuratt verdens undergang.

Det er ikke noe å grue seg til- og dessuten så går det aaaaaaltid så mye bedre enn man frykter!

hvor mange ganger har du ikke hatt den utrolig vonde grue-seg følelsen og tenkt etterpå at "herregud, det

var jo ingenting å grue seg til!" ?

Husk på å still inn speil og sete og alt det der tilpasset deg selv, og følg "altfor godt" med i alle speil med "altfor hyppige" mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av å ikke stress, kjør som du bruker med mindre du grisekjører tilvanlig :P

Tenk på å gjennomføre de enkle arbeidsoppgavene su har som bilfører, hold flyt i trafikken.

Og til informasjon, om du niglaner i speil til alle døgnets tider så ikke bli overasket om du stryker p.g.a det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må også huske å sette på kjørelys, i tilfelle din kjørelærer har skrudd dem av.. jeg glemte dette en gang og strøyk på grunn av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg ikke ut på veien dessverre :/ Strøyk på den manuvreringsplassen eller hva det heter. Tar det i utlandet jo. Det er en sånn løype hvor man skal kjøre og svinge frem og tilbake, innenfor oppmalte linjer med kjegler rundt. Jeg kjørte ikke langt nok fram i rammen på framsiden. Gjorde akkurat slik kjørelærer sa og kjørte frem til kjeglen framme liksom forsvant "under" framsiden av bilen, var jo så redd for å kræsje der framme og hvis det skjer så stryker man direkte, hvis man rører de kjeglene. Tror ikke de har denne øvelsen i Norge. Eksaminatoren sa utennom det så gjorde jeg den øvelsen helt perfekt ellers, så sa han jeg måtte forbedre min orienteringssans... Som om det går :P Men ja, irriterende nok og syns den løypa er max unødvendig!!!!

Anonym poster: b17258e4042818a35d1e962f1764950d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Jeg kom meg ikke ut på veien dessverre :/ Strøyk på den manuvreringsplassen eller hva det heter. Tar det i utlandet jo. Det er en sånn løype hvor man skal kjøre og svinge frem og tilbake, innenfor oppmalte linjer med kjegler rundt. Jeg kjørte ikke langt nok fram i rammen på framsiden. Gjorde akkurat slik kjørelærer sa og kjørte frem til kjeglen framme liksom forsvant "under" framsiden av bilen, var jo så redd for å kræsje der framme og hvis det skjer så stryker man direkte, hvis man rører de kjeglene. Tror ikke de har denne øvelsen i Norge. Eksaminatoren sa utennom det så gjorde jeg den øvelsen helt perfekt ellers, så sa han jeg måtte forbedre min orienteringssans... Som om det går :P Men ja, irriterende nok og syns den løypa er max unødvendig!!!!

Anonym poster: b17258e4042818a35d1e962f1764950d

naaaai, det var synd! :(

i hvilket teit land er dette da!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polen... Jeg fikk se på flere som strøk ved å slå ned de der kjeglene, så er nok ikke det eneste som stryker der heldigvis. Men jeg får ta noen kjøretimer rett før jeg har neste oppkjøring for orker ikke stresse for mye med det som jeg gjorde nå, har jo tross alt mye eksamener og slikt i tillegg.

Anonym poster: b17258e4042818a35d1e962f1764950d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polen... Jeg fikk se på flere som strøk ved å slå ned de der kjeglene, så er nok ikke det eneste som stryker der heldigvis. Men jeg får ta noen kjøretimer rett før jeg har neste oppkjøring for orker ikke stresse for mye med det som jeg gjorde nå, har jo tross alt mye eksamener og slikt i tillegg.

Anonym poster: b17258e4042818a35d1e962f1764950d

Uff, kjegler.. De er til for å kjøres på! :) Jeg strøk på min første oppkjøring, men dog mest pga verdens mest bitchy sensor som pirka på hver eneste ting jeg gjorde. (Hun kommenterte blandt annet at jeg ikke hadde begge hendene på rattet når jeg svingte, men fordi jeg måtte gire i svingen.. Fjols. Bestod med glans andre gangen med annen sensor :D )

Men jeg sliter fortsatt med å rygge veldig nærme ting f eks, men det er vanskelig i ny bil.. Bilen min er ganske lang, mens den på kjøreskolen er mye mindre, så da bommer man gjerne litt :P

Det er bare å forberede seg godt og konsentrere seg kun om den oppgaven som man får! De har ikke sånne baner i norge, men det er nok ikke så vanskelig som det virker, bare annerledes enn du sikkert er vandt til :)

Du får det til neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eksamensbilen var jo helt annerledes bil enn de jeg har øvekjørt med. Jeg må sikkert ha vært noen milimeter på den streken bak, rørte ikke kjeglene eller strekene på siden en gang, ahhhh frustrasjon! Sensoren sa resten av prosedyren min var perfekt. På kjøreskolen har jeg aldri hatt problem med den prosedyren, så det er derfor jeg blir så provosert. Føler liksom ikke jeg har gjort noe feil i følge det jeg har lært. Men sånn er vel livet... Satt på med tolken min tilbake og hun kjørte som en gris og holdt på å kræsje i den ene og den andre bilen. Ironien altså!

Anonym poster: b17258e4042818a35d1e962f1764950d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjegler.. De er til for å kjøres på! :) Jeg strøk på min første oppkjøring, men dog mest pga verdens mest bitchy sensor som pirka på hver eneste ting jeg gjorde. (Hun kommenterte blandt annet at jeg ikke hadde begge hendene på rattet når jeg svingte, men fordi jeg måtte gire i svingen.. Fjols. Bestod med glans andre gangen med annen sensor :D )

Jeg tror du strøk fordi man skal planlegge så man ikke må gire når man svinger. Å lese trafikken er viktig.

Anonym poster: 5e59a4edbecb773c271ef769b4bb85c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du strøk fordi man skal planlegge så man ikke må gire når man svinger. Å lese trafikken er viktig.

Anonym poster: 5e59a4edbecb773c271ef769b4bb85c7

Jeg måtte bremse pga en annen bil som ikke overholdt vikeplikta si, og gire ned i første for å ikke daue bilen :) Men det sier jo jeg selv når sensoren min ikke gadd å forklare meg hvorfor jeg strøk når jeg spurte, og bare gikk ut av bilen. Var ikke akkurat den greieste opplevelsen, og kjerringa var jo pissesur og fikk ikke ha på radio engang, såå joda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du strøk fordi man skal planlegge så man ikke må gire når man svinger. Å lese trafikken er viktig.

Anonym poster: 5e59a4edbecb773c271ef769b4bb85c7

Er det strykgrunnlag?

For det hender at jeg girer idet jeg svinger, ikke fordi jeg ikke har planlagt godt nok, men fordi det har blitt en vane. Har jo full kontoll over bilen og alt...

Anonym poster: f87e4a4825bb9e1798c4617268abef4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det strykgrunnlag?

For det hender at jeg girer idet jeg svinger, ikke fordi jeg ikke har planlagt godt nok, men fordi det har blitt en vane. Har jo full kontoll over bilen og alt...

Anonym poster: f87e4a4825bb9e1798c4617268abef4a

Skal ikke være det om det ikke hindre annen trafikk eller trafikkflyt. Men noen folk synes visst det, glad jeg kjører automat nå, så slipper jeg å bry meg med det tullet :) Gir er bare gøy når man skal ha det gøy med en svær motor under panseret, ikke ellers.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...