Gå til innhold

God hvitvin?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker helst rødvin og assosierer hvitvin med dårlig drikke i russetiden for flere tiår tilbake. Grøssss! Men etterhvert har jeg forstått at det finnes gode hvitviner også, men synes det er vaskelig å velge.

Noen som har tips til gode og ikke for søte eller sure hvitviner som kan drikkes til ost, sjømat eller bare som tørsteslukker en sommerkveld?

Anonym poster: b19d73f98eac2e062914ecb81edbc9ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke superglad i hvitvin, men en god Chablis går som regel bra.

Om sommeren, bare for å ta et glass eller to uten mat, drikker jeg gjerne en vihno verde, gjerne fra Casal Garcia.

:heks:

Skrevet

Om du liker Chablis burde også de fleste Chardonnayene være ok, spesielt om du går for de som er mindre eikete i smak.

Skal du ha noe litt skarpere ville jeg anbefale an god Savingnon Blanc, men de kan bli gankse tørre. Så det spørs vel hva du liker selv?

Den nye motevinen nå er jo Sancerre, de er vanligvis ganske fruktige og lette og de aller fleste i en relativt rimelig prisklasse på Polet har vært helt drikkendes.

AnonymBruker
Skrevet

Sancerre er laget på sauvignon blanc. ;)

Ellers er alvarinho godt om sommeren, synes jeg. Og til ost ville jeg valgt en riesling med litt naturlig restsødme - Battenfeld er en produsent jeg har fått sans for i det siste.

Anonym poster: 9b9f19dba8af95c8abba5f1d0506a3ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...