Gå til innhold

Beste sparetips på mat

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan sparer du/dere penger på matvarer?

Jeg kjøper billigmerker. "Hamstrer" på tilbud hvis det er varer jeg VET jeg kommer til å spise siden.

Har dere andre sparetips når det gjelder matvarer? Jeg sparer allerede litt, men kan nok bli enda flinkere bare jeg blir mer obs på hva jeg kan gjøre.

Anonym poster: 87f95c5eeae86a5db9615ed8a3240a95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Planlegg innkjøpene og unngå å kjøpe noe digg fordi du har lyst på noe!

AnonymBruker
Skrevet

Planlegger middager for ca en mnd.

Skriver handleliste og storhandler en gang i uka (men har også middager framover i bakhodet med tanke på å kjøpe på tilbud.)

Kjøper litt billigprodukter, men ikke så veldg mye.

Handler hovedsaklig på Rema 1000.

Nå har jeg gjort det sånn i noen år, så er liksom godt inne i det. Vet bla hvor mye som går med av det forskjellige i løpet av en uke.

Er også blitt flink til å ikke handle ting jeg har lyst på der og da, men kanskje ikke spiser så mye av allikevel.

Anonym poster: c54ffe8e7e8d75b1f1ff875948c60637

Skrevet (endret)

Lag middagslister hvor du hensyntar muligheten for å bruke rester, lag handlelister (og kjøp kun det som står på lista!), kutt hverdagshandlingen og ha storhandel 1-2 ganger i måneden, kjøp når det er gode tilbud etc.

Endret av Sign
Gjest Lypcha
Skrevet

Jeg sjekker alltid fryseren og kjøleskapet før jeg skriver middagsliste for uken. Da får jeg brukt det jeg har slik at jeg ikke bare handler og handler uten å få brukt det. Jeg kjøper også en del billigmerker. Skriver middagsliste for 1 uke fremover og storhandler en gang i uken. Handler også etter middag så jeg ikke er kjempe sulten og tar med meg masse unødvendige greier. Også pleier jeg å sjekke litt på de ulike butikkenes nettsider så jeg kan få med meg ulike tilbud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...