Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har fått henvisning til psykolog av fastlegen. Det tok med et år før jeg turde å gå til fastlegen for å spørre, og da jeg fikk henvisning fikk jeg beskjed om at jeg måtte finne psykolog selv. Jeg bare nikket, selv om jeg var skrekkslagen.

Nå har det gått fire måneder, og jeg tok endelig mot til meg og ringte pasienttelefonen for å finne psykologer i nærheten med kortest ventetid.

Jeg har telefonskrekk, så det i seg selv var vanskelig for meg.

Nå må jeg altså ta kontakt med disse psykologene for å høre om de vil ta meg til behandling.

Jeg er skrekkslagen.

Jeg spør sikkert dumt, men hva gjør jeg?? Hva er vanlig prosedyre? Jeg antar det er å ringe?

Jeg har skikkelig angst for at han ikke skal ta telefonen, eller jeg ringer på et dårlig tidspunkt. Og så vet jeg liksom ikke hva jeg skal si!

Jeg antar jeg ikke bare kan møte opp og satse på at han er ledig.... og brev og epost blir for dumt? eller?

I tillegg er jo henvisningen min 4 måneder gammel, er det et problem?? Jeg tør ikke kontakte fastlegen igjen... Jeg føler jeg har gjort noe feil siden jeg har brukt så lang tid på dette. (grunnen til at jeg har brukt så lang tid, er at jeg hadde en skikkelig god periode, og var naiv nok til å tro at jeg ikke trengte psykolog alikevel.)

Jeg vurderer seriøst å bytte fastlege, be om ny henvisning, og si at jeg må ha hjelp til å ordne time hos psykolog...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at den fastlegen du har nå vil forstå dette. Det er en normal reaksjon, og jeg hadde det sånn selv. Be om en ny time til fastlegen hvor du sier litt om dette. De er stort sett veldig behjelpelige med å ta kontakten for deg.

Min fastlege var med på første møte med min psykolog :-)

AnonymBruker
Skrevet

I Oslo er det sånn at det er legen som skal sende henvisning til psykologen sammen med et motivasjonsbrev fra deg. Er du sikker på at det ikke er sånn der du bor?

Anonym poster: abc788fe52addc4c269d67a4b41f24a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...