Gå til innhold

Sobril


fruahK

Anbefalte innlegg

Er det noen her som bruker Sobril? Jeg har fått det av legen, men er veldig skeptisk til å bruke det....den har god virkning...men jeg er livredd for å bli avhengig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med all grunn. Jeg har brukt sobril i rundt 8-9 år, og ja, jeg er avhengig. Jeg tar ikke såpass at jeg blr fjern altså, og har aldri hatt et overforbruk.

Nå er målet og slutte, for er jeg er så drittlei av å måtte tenke medisin i alle sammenhenger på hva jeg skal gjøre.

Men du blir ikke nødvendigvis avhengig av sobril etter en kort periodes bruk. Det er nok helt sikkert en grunn til at legen valgte nettopp denne medisinen, så jeg synes du skal stole på legen og ta sobrilen din.

Anonym poster: 810e0a747a199537402dd8e274e808cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sobril i 5 år, men vil ikke si jeg er avhengig. I gode perioder kan jeg gå uker og måneder uten å bruke den. Passer på å ikke bruke den hver dag, heller når det er noe spesielt. Men merker at virkningen har blitt svakere.

Anonym poster: b349604d96e002623f466dabcd45e7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er forsiktig og ikke bruker det hver dag, burde det gå greit. Jeg har hatt det i mange år, men er ikke avhengig. Som en annen tidligere her, kan jeg i gode perioder gå lenge uten. Brukter det aldri mer enn tre dager på rad. Og ofte er det faktisk sånn at jeg ikke trenger ta det, at det faktisk er nok å vite at jeg har muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den virker godt om du bruker den med forsiktighet. Men ikke bruk dem hver dag, da vil virkningen avta med tiden. Da er det også kjempelett å bli avhengig, og da kan det være vanskelig å slutte, pga abstinenser (økt angst bl.a.). Folk som har blitt innlagt pga avhengighet, og må avruses. Tror det er veldig ubehagelig.

Kjempeeffektiv ved sjelden bruk, altså...

Anonym poster: 2b86648539724b76fc865da5e729ac9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvordan Sobril er i forhold til Vival?

Sliter med generell angt og har fått Vival av legen som jeg skal ta ved behov.. Fungerer Sobril på samme måte?

Skjønner meg ikke helt på disse angst medisinene:p

Noen som vil anbefale noe?

Anonym poster: bd597f659016ade8c1f05832867eec87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan Sobril er i forhold til Vival?

Sliter med generell angt og har fått Vival av legen som jeg skal ta ved behov.. Fungerer Sobril på samme måte?

Skjønner meg ikke helt på disse angst medisinene:p

Noen som vil anbefale noe?

Anonym poster: bd597f659016ade8c1f05832867eec87

Ja, de er begge i gruppen benzodiazepiner. Begge virker fint mot angst så lenge man kun tar de av og til, ikke hver dag. De kan miste virkningen med tiden om man bruker det lenge, noe som gjør at enkelte tar høyere og høyere doser.

Begge er avhengighetsdannende, men Sobril er "bedre" enn Vival, fordi halveringstiden er betydelig kortere (brytes noe raskere ned). Vival er verre å bli avhengig av og hoper seg lettere opp i kroppen. Da får man abstinenser ved å slutte brått.

Så de medisinene er et tveegget sverd. Kan virke godt og kan skade. Men ved riktig bruk er Sobril virksomt.

Anonym poster: 2b86648539724b76fc865da5e729ac9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg får en rus av vival, men ikke av sobril.

Sobril virker veldig bra uten å gi meg en rus. Nå tar ikke jeg det hver dag, kun ved behov. Det går ofte i perioder egentlig. Jeg er langt fra avhengig. Vival er lettere å bli avhengig av.



Anonymous poster hash: 5e1ce...6cf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan virker egentlig Sobril? Hva slags forskjell gjør medisinen?

Når jeg får angst så blir jeg roligere ved å ta Sobril. Hjertet slår ikke så hardt og jeg skjelver ikke. Jeg bryr meg ikke så mye om det jeg føler er farlig da, uten at det går utover andre ting som jeg gjør eller tenker på. Jeg blir ikke ruset.

Anonymous poster hash: 5e1ce...6cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan virker egentlig Sobril? Hva slags forskjell gjør medisinen?

Man slapper av og tenker ikke så mye, ikke som et rus men som om det skulle vært en normalt fungerende kropp. Sånn er det for meg ihvertfall.

Anonymous poster hash: 8fd04...cea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...