Gå til innhold

Gravid - brun utflod.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 6 og har i litt over en uke hatt litt brun utflod når jeg har tørket meg. Det er ikke mye og ikke hver gang jeg er på toalettet. Er det noe å bekymre seg for?

Anonym poster: 325e5c02c3d2e2753c808884f2d675d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde jeg også. Nå er jenta 6 måneder.

Slimhinnene er ekstra skjøre under graviditet og det kan gi bittesmå blødninger (etter sex for eksempel). Og det er ikke store mengden blod som skal til for å farge utfloden.

Så lenge det ikke er friskt blod og smerter trenger du nok ikke uroe deg. :)

Gratulerer med graviditeten!

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde et par ganger + brun utflod i store deler av første trimester.

Tror ikke det er noe farlig så lenge du ikke har store smerter og blør MYE.

Det kan være morkaken som ligger forran fødekanalen og lage disse små blødningene. Men det er også vanlig å blø rundt og litt etter IKM pga gammel mensblod.

Tror nok du skal slappe helt av og ikke tenke for mye på det :)

Er du redd kan du jo alltids ta en tur til legen eller kanskje bestille privat ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :)

litt overnervøs førstegangsgravid :fnise:

Har ingen smerter og blør ikke, så da satser jeg på at alt i orden :)

Anonym poster: 325e5c02c3d2e2753c808884f2d675d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også det fra uke 5-7, det ga seg helt etter det. Jordmor spurte om jeg hadde hatt blødninger i svangerskapet da jeg var på ultralyd og da jeg nevnte litt brun utflod sa hun bare "Åh, det er ingenting, vi trenger mye og friskt blod før vi bekymrer oss" Litt spesiell dame da, men det er tydeligvis ikke farlig med litt brun utflod i starten. Jeg er i uke 32 nå og alt ser bra ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også det fra uke 5-7, det ga seg helt etter det. Jordmor spurte om jeg hadde hatt blødninger i svangerskapet da jeg var på ultralyd og da jeg nevnte litt brun utflod sa hun bare "Åh, det er ingenting, vi trenger mye og friskt blod før vi bekymrer oss" Litt spesiell dame da, men det er tydeligvis ikke farlig med litt brun utflod i starten. Jeg er i uke 32 nå og alt ser bra ut:)

Jeg blødde veldig lite når jeg hadde en SA, men det var friskt blod da, så syns ikke at du skal bekymre deg TS, det går sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun utflod for meg var dessverre dårlige nyheter.

Håper det går bra for din del! hadde ialleflal kostet på meg en privat UL innen 2 uker var jeg deg

Anonym poster: 50c8c3bd09ebb2c52c38d62e26698faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun utflod var dårlige nyheter for meg også... Etter en uke med brun utflod kom det litt ferskt blod. Gikk til legen og ble sendt på sykehus. Der så de på UL at babyen ikke levde lengre.. Jeg var i uke 10 når det begynte... Skjer noe slik igjen med meg så bærer det rett til UL igjen...

Men, det trenger ikke være noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hadde de kjunnet gjøre noe om hun/du kom til ultralyd tidligere? Eller mener du bare at da hadde du oppdaget det tidligere?

Anonymkode: e7599...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme på samme. Jeg kontaktet lege og ble bare mer engstelig av det i grunnen. De sier bare at det kan være ingenting og helt normalt, eller tidlige tegn på SA og at de ikke kan gjøre noe til eller fra. Men de kan måle hcg to ganger med litt mellomrom å sjekke at den stiger da(den skal stige ganske hurtig nå). Men brun utflod er et mye bedre tegn enn ferskt blod. Brunt blod kan typisk komme fra skjøre slimhinner og trenger slett ikke komme fra livmor. :) For min del var det ingenting galt fatt. Det stoppet etter en ukes tid og kom aldri igjen:)

Anonymkode: f8974...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd brun utflod flere ganger i svangerskapet, samt friskt rødt blod i ganske store mengder. Er fortsatt gravid og et stykke over halvveis. Så det trenger ikke bety noe ille:)

Anonymkode: 4bac6...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble dette skrevet i 2013, men for alle som er usikre: jeg har blødd både frisk og brunt blod, og har to fine barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt brun utfld ved fire anledninger, to av dem over flere dager, men ultralyd viser en sprell levende baby. Er i uke 10. Veldig vanlig med brun utflod sier legen, måtte love å ikke bekymre meg hvis ikke det plutselig kommer masse blod og smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det en uke før SA så det er ikke bare normalt og ensbetydende med et friskt svangerskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Pearl2.0 skrev:

Jeg fikk det en uke før SA så det er ikke bare normalt og ensbetydende med et friskt svangerskap. 

Nei, det er det ikke. Men det er heldigvis ikke ensbetydende med SA heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Niennas skrev:

Nei, det er det ikke. Men det er heldigvis ikke ensbetydende med SA heller :)

Nei, men tenkte det var greit å få med den andre siden også☺ Husker jeg googlet meg ihjel etter solskinnshistorier for å holde motet oppe, og valgte å kun fokusere på dem. Nederlaget ble desto større etter å ha klamret meg fast til at det var vanlig å blø i svangerskapet. Man søker kanskje ubevisst kun etter positive erfaringer når noe slikt skjer og velger å lukke resten ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pearl2.0 skrev:

Nei, men tenkte det var greit å få med den andre siden også☺ Husker jeg googlet meg ihjel etter solskinnshistorier for å holde motet oppe, og valgte å kun fokusere på dem. Nederlaget ble desto større etter å ha klamret meg fast til at det var vanlig å blø i svangerskapet. Man søker kanskje ubevisst kun etter positive erfaringer når noe slikt skjer og velger å lukke resten ute.

Jeg kjenner den følelsen, og har hatt den opplevelsen selv. Har hatt tre spontanaborter. Så jeg har lært å kjenne min egen kropp, som visstnok blør i både hytt og gevær når jeg er gravid, hehe.

man opplever svangerskap og SA så forskjellig. Nå som jeg har fått SAene på avstand så har jeg et veldig nøktert bilde på en SA. Men når man sitter mitt oppi det så er det ofte en veldig vond opplevelse. Er liksom ikke like lett å bare si "jaja, godt at kroppen klarer å kvitte seg med noe som ikke er levedyktig".

jeg kjenner ikke deg og din historie. Jeg vet ikke om du fortsatt er en prøver, men hvis du er det så ønsker jeg deg lykke til :) hvis SAen din er nylig, og du synes det er tungt, så vit at det blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Niennas skrev:

Jeg kjenner den følelsen, og har hatt den opplevelsen selv. Har hatt tre spontanaborter. Så jeg har lært å kjenne min egen kropp, som visstnok blør i både hytt og gevær når jeg er gravid, hehe.

man opplever svangerskap og SA så forskjellig. Nå som jeg har fått SAene på avstand så har jeg et veldig nøktert bilde på en SA. Men når man sitter mitt oppi det så er det ofte en veldig vond opplevelse. Er liksom ikke like lett å bare si "jaja, godt at kroppen klarer å kvitte seg med noe som ikke er levedyktig".

jeg kjenner ikke deg og din historie. Jeg vet ikke om du fortsatt er en prøver, men hvis du er det så ønsker jeg deg lykke til :) hvis SAen din er nylig, og du synes det er tungt, så vit at det blir bedre :)

Hehe, nei det kan du si😊 jeg var heldig og ble gravid med en gang etter min SA og lille skatt på 5 mnd sover i sofaen ved min side😀 Et knirkefritt svangerskap uten en dråpe blod😉 Jeg har også fått et mer nøkternt bilde på SA, men kan fortsatt finne frem følelsene jeg hadde da det pågikk hvis jeg tenker etter. Men det er jo som du sier ikke så lett å tenke teknisk på det når man er midt oppe i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...