AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #21 Skrevet 15. april 2013 Forloveden min mener det er en unodvendig utgift. Eg veit ikkje heilt kva eg syntest. Tror nok det kan vere lurt aa ha en som har traaden i kjoreplanen og slikt. Har egentlig lyst at det skal bli en koselig og avslappa feiring der kjoreplanen ikkje er saa viktig. Men vil jo ikkje heller at folk skal kjede seg... Middagen blir best hvis gjestene slipper å tenke så mye på kjøreplanen. Og det oppnår man best ved å ha en flink toastmaster som holder styr på hva som skal skje når, og loser alle gjennom dette på en smertefri måte. Det er ikke noe avslappende ved å ikke få vite hvor mange retter som skal serveres, når det er pauser, hvor lenge tante Gunda egentlig har tenkt å trekke ut talen sin eller hvor toalettene er, mener i alle fall jeg. Men som andre her har sagt, dere trenger ikke å leie noen, det er sikkert en av gjestene som passer til og kan tenke seg oppgaven. Anonym poster: 56faaae1e92880122c1d6322996df946 1
Gjest Skjæra Skrevet 15. april 2013 #22 Skrevet 15. april 2013 har aldri hørt om innleid toastmaster, med mindre det har vært snakk om en kjendis (Tommy STeine, Harald Rønneberg ovs) vi skal ikke ha toastmaster i det hele tatt, vi gjør jobben selv Første jeg tenkte på som innleid toastmaster er Ari Behn Gjerne lese noen linjer fra Trist som faen mens vi pirker i forretten..
Petalouda Skrevet 15. april 2013 #23 Skrevet 15. april 2013 Første jeg tenkte på som innleid toastmaster er Ari Behn Gjerne lese noen linjer fra Trist som faen mens vi pirker i forretten.. ha ha ha det hadde jo virkelig vært gull da !!
Gjest dette Skrevet 15. april 2013 #24 Skrevet 15. april 2013 Vi skal ha forloveren som toastmaster. Han er en god kamerat, som også er morsom. I de bryllupene jeg har vært i, har det bare vært venner som har vært toastmastere. Det har vært bra:)
Jade Skrevet 15. april 2013 #25 Skrevet 15. april 2013 Vi leide en Toastmaster/musiker. Han gjorde en suveren jobb. Han var ikke en holde-styr-på-tale-og-vitsemaker-toastmaster, men en toastmaster som kom tidlig og sjekket at alt var på stell i lokalene, ønsket gjestene velkommen (som tross alt kom før oss), sørget for at programmet (som han hjalp oss å sette opp, og kom med masse tips!) ble holdt HELE dagen/kvelden. Alt fra mat, dialog med kjøkkenet, pauser, taler, dans, kaffe, kaker, aktiviteter, avslutning osv. Og så sørget han for glimrende levende musikk! Jeg synes denne toastmasteren gjorde en stor jobb! Og jeg ville ærlig talt ikke pålagt noen av gjestene våre denne jobben. Da skal alle være gjester og kose seg! Og takket være Toastmasteren kunne VI også kose oss og slappe av uten å tenke på programmet. Jeg ble spurt en gang om å være toastmaster i et bryllup. Jeg takket nei, litt fordi jeg har sceneskrekk, men også fordi jeg har lyst til å være gjest i bryllupet, ikke passe på at det går på skinner. Slik jeg ser det, er det ikke en ære å være toastmaster, men en jobb. (For all del, jeg tok det som et kompliment at jeg ble spurt)
Gjest Kiara! Skrevet 15. april 2013 #26 Skrevet 15. april 2013 Jeg synes faktisk det er helt bak mål å ikke ha en toastmaster i en tilstelning som et bryllup faktisk er. (-jeg utelukker de som har en intim og nær middag der alle kjenner alle). Hos oss blir oppgaven todelt slik jeg ser for meg; en vert som er kjent der vi skal vies som skal ønske alle velkommen, passe på at alle vet hvor de skal, toaletter, drikke etc og toastmasteren som vil gjøre sitt for at middagen og inngangen til festen går på skinner. Det er et absolutt must å ha noen andre enn brudeparet til å tenke på slike ting. Ikke bare forventes det at det er noen som leder an, det er også to ulike familier, vennegjenger med flere som skal ha det hyggelig sammen i bryllupene våre da kan man ikke forvente at ting går helt av seg selv i starten. 1
Martha89 Skrevet 23. april 2013 #27 Skrevet 23. april 2013 Min søsster er forlover, og min beste venninne skal være toastmaster! Bryllupet er lite! Kun 30 gjester! Nesten slik at ''alle kjenner alle'' så føler vel egentlig ikke vi trenger noe toastmaster.. men har vel egentlig bare blitt fortalt at det er vanlig å ha.. Så da blir det slik.. Vi skal ha middag/fest på et hotell. Så alt blir ordnet av de.. Med servitører, bar, kaker osv... Hva synes dere? Trenger vi toastmaster i et så lite bryllup?
Evie Skrevet 23. april 2013 #28 Skrevet 23. april 2013 Jeg syns det er kjempe viktig med toastmaster. Det å ha en som holder tråden og sørger for fin flyt. Det er mange ting man lurer på som gjest i et bryllup: Hvor er toalettet? Når skal jeg sette meg til bords? Er det ok å ta pauser underveis i middagen? Når åpner baren? Når er middagen offisielt avsluttet? Hvem er det som egentlig taler? Hvem sin tur er det? osv.osv. Jeg som gjest foretrekker at det er en person som er ansvarlig for dette slik at jeg vet at jeg blir informert underveis. Vi syns faktisk dette er så viktig at vi har valgt to toastmastere, de har et kjempe godt samspill og jeg tror det blir en fin opplevelse 1
Petalouda Skrevet 23. april 2013 #29 Skrevet 23. april 2013 Jeg syns ikke du trenger toastmaster, martha. vi skal ha samme opplegg som dere, nær familie, 36 stykker, og ingen toastmaster
Martha89 Skrevet 23. april 2013 #30 Skrevet 23. april 2013 Jeg syns ikke du trenger toastmaster, martha. vi skal ha samme opplegg som dere, nær familie, 36 stykker, og ingen toastmaster Hmm.. okai. Nå har jo allerede min venninne sagt ja. Men hun skal vel bare si velkommen og der er toalettet og ditten og datten.. Ikke noe stor komiker wannabe opplegg. Så tror det blir greit Håper ikke det blir rart med toastmaster når vi er så få 1
Petalouda Skrevet 23. april 2013 #31 Skrevet 23. april 2013 Hmm.. okai. Nå har jo allerede min venninne sagt ja. Men hun skal vel bare si velkommen og der er toalettet og ditten og datten.. Ikke noe stor komiker wannabe opplegg. Så tror det blir greit Håper ikke det blir rart med toastmaster når vi er så få tror ikke det blir rart heller, jeg bare tenkte at du ikke MÅ ha noen 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå