Gå til innhold

Hemorider?

Fremhevede innlegg

Gjest Utlogget nå
Skrevet

Har et spørsmål til dere. Jeg har hatt vondt rundt endetarmen siden i går etter et toalett besøk, så til slutt måtte jeg frem med speilet å se etter. Har en hvit kul rett ved (litt inn) endetarmsåpningen. Er dette hemorider, eller er det bare en kvise eller noe? Håper noen kan gi meg et svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er en hemorid. så lindrer et varmt bad. En hemorid tror jeg er rød....... Liksom hudfold der blodet ikke har kommet seg tilbake.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hørt om en salve man kan smøre på hemoroider, som får de til å "trekke seg sammen", om dere skjønner.

Er det noen som vet hva slik salve heter og om den er reseptfri?

Skrevet

Prøv Alcos Anal - fås helt reseptfritt på apoteket :wink:

Skrevet

Da jeg hadde det, kom det bold på papiret når jeg tørket meg.. Men det er kanskje ikke i alle tilfeller.

Håper du får ordnet det :)

Gjest Utlogget nå
Skrevet
Da jeg hadde det, kom det bold på papiret når jeg tørket meg.. Men det er kanskje ikke i alle tilfeller.

Håper du får ordnet det :)

Kom litt blod på papiret i dag (veldig uttynnet riktignok) Men det jeg egentlig lurer på er om det er en hemorid eller ikke. Hvordan ser en hemori ut? Jeg trodde også den var rød, og det jeg har er en hvit kul...

Gjest Lizbet
Skrevet

Stikk til legen å få det bekreftet. Man skal ikke begynne med behandling uten at man er sikker på at det er det det er.

Hemoroider kommer ofte av at du har presset for hardt, hatt har mage ol. Det kan forebygges/bedres ved å passe på å ha gode matvaner, dovaner og mosjon bl.a.

Husker et program på P3 hvor de tok opp dette her og omtalte hemorider som kokte sokker. Dvs uten strikk. Hemorider er åreknuter på endetarmen.

Gjest Utlogget nå
Skrevet

Skal til legen etter påske på GU. Får han til å sjekke det da hvis det enda er der

Skrevet

Se mitt innlegg her:

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=73864

Alkos Anal virker ikke. VENASTAT gjenoppretter elastisiteten i venene i endetarmen. VENASTAT inneholder ekstrakt fra hestekastanje og har vært kjent og brukt i Tyskland siden 1920.

Prøv dette først. Du bør merke bedring etter et par dager. God bedring.

Gjest Lizbet ii
Skrevet

Pedro - selger du dette produktet eller??

Skal si du reklamerer!

Og er ganske bastant i dine uttalelser.

Hva funker for deg trenger ikke være bra for andre!!

Skrevet

Lisbet ii, kjenner du årsaksammenhengen og virkemiddelet i VENASTAT?

VENASTAT har viket bedre enn kniven for meg. Kan man ikke da prøve det først? Nei jeg selger ikke VENASTAT, det gjør apotekene.

I Sverige brukes også kastanjeekstrakt i flytende form med godt resultat.

Gjest Lizbet
Skrevet

Nei, jeg kjenner ikke til hvordan produktet virker. Jeg reagerte mest på måten du legger det frem på. Rett og slett som om det ikke var noe alternativ.

Skjønner at du har hatt kjempenytte av dette. Men det er ikke dermedsagt at det er slik for alle. Tengte også på det at du tydeligvis har brukt det over flere år?? Min mann brukte alcos anal i seks uker og ble kvitt sine. Så poenget mitt er vel egentlig at man ikke skal være så bastant og utelukke alle andre produkter som ubrukelige....

Gjest Anonymous
Skrevet
Nei, jeg kjenner ikke til hvordan produktet virker. Jeg reagerte mest på måten du legger det frem på. Rett og slett som om det ikke var noe alternativ.

Skjønner at du har hatt kjempenytte av dette. Men det er ikke dermedsagt at det er slik for alle. Tengte også på det at du tydeligvis har brukt det over flere år?? Min mann brukte alcos anal i seks uker og ble kvitt sine. Så poenget mitt er vel egentlig at man ikke skal være så bastant og utelukke alle andre produkter som ubrukelige....

Ikke alle alkos anal funker på nei.

Vet om maaaange som har benyttet det uten resultat!

T.o.m hun på apoteket sa det ikke var noe å skryte av.

Gjest Lizbet
Skrevet

Maaange altså?? :tunge1:

Dette er hva jeg lærte på apoteket om hemorideprodukter:

-De fjerner ikke hemoridene, men de skal ta bort/lindre symptomene/plagene.

Men mange av disse preparatene skal brukes over lang tid. Og vi mennesker i dag har en tendens til å skulle ha virkning med en gang!

Ulike produkter virker ulikt på ulike personer, det er ikke til å komme utenom.

Vil fremdeles anbefale en tur til legen jeg. (Eller var det i en annen tråd om samme emne jeg gjorde det?? :oops: ) Anbefaler nå det allikevel da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes endetarmen er helt teit som må slå knute på seg bare for at man skulle presse for hardt (babyer, avføring, etc.)

Det er jo fullstendig meningsløst! Den burde tåle mye mer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det finnes også en salve som heter Sheriproct. Den er på resept. Den finnes også som stikkpiller som er litt mer effektivt. Jeg har prøvd begge, og de funker fint på meg! (selv om Pedro sikkert mener noe annet...)

Skrevet
Jeg synes endetarmen er helt teit som må slå knute på seg bare for at man skulle presse for hardt (babyer, avføring, etc.)

Det er jo fullstendig meningsløst! Den burde tåle mye mer.

Ja! Vi burde klage! Sette opp en stand på tovet på lørdagene, skrive sinte leserinnlegg i avisene og streike helt til noen fjerner denne egenskapen. Hvor er genmodifikatørene når man trenger dem?

:ler:

Gjest Lizbet ii
Skrevet
Det finnes også en salve som heter Sheriproct. Den er på resept. Den finnes også som stikkpiller som er litt mer effektivt. Jeg har prøvd begge, og de funker fint på meg! (selv om Pedro sikkert mener noe annet...)

Lurer på om ikke pakken med bare salven er reseptfri, mens kombinasjonspakken med salve og stikkpiller er på resept.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan arter egentlig disse hemorridene seg?

JEg har hatt ett rødt "utslett" bak der noen uker - plager meg ikke veldig bortsett fra at det klør litt av og til. Ingen kuler, blod eller andre ting etter pressing etc.

Kan dette være hemorrider - og er det noe vits å kjøpe en slik salve? Forsvinner det av seg selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...