Gå til innhold

Blod ut fra endetarmen

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er kvinne, ingen barn, sunt kosthold, 30 år:

I dag oppdaget jeg for første gang at det kom blod ut sammen med avføring. Jeg ble forskrekket og tenkte på kreft, Ulcerøs kolitt, kronisk tykktarmbetennelse osv.

Så senere, da jeg skulle vanlig på toalettet (urinering) kom det blod ut fra endetarmsåpningen.

Jeg kan utelukke hemoroider, for jeg har hverken vondt i området eller problemer med avføring. Kanskje jeg burde få utført undersøkelser av tarmene hos lege...hvor henvises jeg da? Til et sykehus? Må allmennlegen se blod før jeg henvises elle rer det nok at jeg bare sier det og så får henvisning?

Hva skjer? Noen erfaringer fra andre her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Rødt blod eller svart koagulert blod?

Søk på temaet her, vet det har vært mange tråder om det før her, du finner sikker masse nyttige opplysninger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vanlig rødt blod som om det skulle ha vært mensen...

Jeg skal søke på temaet...men blir jo fryktelig redd.

Jeg har ikke vondt noe sted heller...

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg har lest at vanlig rødt blod er friskt blod, dvs ikke koagulert. Det betyr visst at det kommer fra nedre del av tarmen, ikke magen for eksempel.

Gjest Starya
Skrevet

Det kan være en rift etter hard avføring, eller en hemmoride som har sprukket. Men, det kan også være noe "mer". Best å få det sjekket, ja.

Skrevet

Antagelig er det en utposning på en vene i endetarmen. Mitt råd:

Kjøp VENASTAT, reseptfritt på apoteket, og la være å drikke alkohol en tid fremover. VENASTAT er det eneste som hjelper. Stikkpiller har ingen effekt. Hvis du ikke merker bedring, etter 4-5 dager, kontakt lege.

VENASTAT brukes hovedsakelig til å lindre problemer med "tunge" ben og åreknuter, (variser) Hemmorider er variser i endetarmen.

PS. Du finner ikke én lege som har hørt om VENASTAT. Jeg tar 2 om dagen og har gjort det i et par år. Kan ikke leve uten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ekkelt å snakke om dette egentlig...men tusen takk for svarene!

Jeg kan jo kjøpe dette preparatet, men hvis ingen leger har hørt om det så er det vel garantert et naturpreparat.. :o

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor noen skulle få problemer "der nede". Hva er poenget med det? Hvis kroppene våre ikke tåler noenting, er det ikke noe moro. Det er bare gamle folk som skal ha slike problemer, og helst ikke da heller :-x

Kanskje disse symptomene forteller at jeg har dårlig blodsirkulasojn og begynner å bli gammel?

Jeg er jo tross alt 30 år, men trener og spiser sunt...

Hvis man skal begynne å forfalle allerede nå, når man bare har hatt 2 kjærester og ikke engang er skikkelig i gang med karrieren..ja da går det nedover må jeg si. :veldigsur: Kanskje tennene faller ut snart.

Gjest Poirot
Skrevet

Synes du skal se om dette vedvarer, og om det gjør det gå til legen, før du begynner å ta medikamenter.

Skrevet

Jeg har erfaring med begge lidelser. 3 ganger åreoperert, to ganger hemmorideoperet. Resultat: Ingen bedring. Begynte med VENASTAT, og hemmoridene forsvant på ett døgn og åreknutene er til å leve med.

Det er et naturpreparat, og som kjent er ikke dagens leger særlig interessert i å sette seg inn i deres effekt på menneskekroppen.

Kjøp den minste pakningen og se om du kan spare deg turen til fastlegen.

http://www.venastat.com/ Dette er den mest sanferdige form for anonsering jeg har sett på veldig lenge.

Hør på (Dr.) Pedro :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja takk, "Pedro" jeg skal selvfølgelig forsøke prep. etterhvert. + gå til en lege.

(Norske trege allmennleger gidder selvfølgelig ikke å via andre prep. enn medisin, selv om de virker aldri så mye. Arrogante nordmenn ass! For meg er det spesialister som gjelder, for min erfaring med allmennleger er at de ikke kan annet enn å snakke genrelt fra boken sin, ser bare inn i dataskjermen sin mens pasienten er der og kan henvise+ skrive ut medisiner. Kjipt..)

Samme det, hvis pasientene finner ut av at de har nytte av noe.

Men jeg har ikke åreknuter og veneproblemer og slikt. Jeg har hørt at slikt går i arv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg er medisinstudent, og klarer bare ikke å holde meg fra å svare deg på innlegget ditt.....spesielt etter å ha lest svarene du har fått :)

Blødninger fra endetarmen skal alltid tas på alvor, og undersøkes videre. Spesielt når du er så ung! Det mest sannsynlige er at det ligger en ufarlig årsak bak blødningene dine (hemorider, rift), men blødninger fra steder der man ikke skal blø kan også være et meget alvorlig tegn på at noe er galt. IKKE meningen å stresse/skremme deg nå altså. Men hadde jeg vært deg, ville jeg ringt og fått en time hos legen min så fort som bare det.....så får du jo vite hva årsaken er, og så kan du slå deg til ro etterpå, om ikke annet. :wink:

Gi doktorene en sjanse, nådda....ikke alle er gamle grå konservative menn. Finnes unge blide leger også, som er åpne for venastat, og diverse alternative behandlingsformer :wink:

Skriv tilbake og fortelle hvordan det går med deg, davel!

God bedring :blomst_opp:

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svarene deres og fra medisinstudenten.

Ok, jeg skal sjekke det med allmennlegen om et par uker.

Jeg har forstått her at slike symptomer virkelig er seriøse....

(stakkars legene som må se og ta på folk på disse stedene. De må jo synes at det er kjempeekkelt selv om de har hansker)

Gjest Anonymous
Skrevet

hei :vinke:

(medisinstudenten, her)

Ville bare skyte inn at du ikke behøver å tenke på at legene skal synes det er ekkelt med sånne undersøkelser :hoho: Jeg har gjort det mange ganger selv, på unge og gamle, kvinner og menn, og det er fort gjort, og absolutt ren rutine. Så legen skal du ikke bry deg noe om, altså! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...