Gå til innhold

Kroppsidealet - dobbeltmoral ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange kvinner syns det er dumt at gutta sikler etter tynne, veltrente, pene jenter med perfekte pupper osv... altså kropper som er "perfekte" og typisk innunder kroppsidealet. De fleste jenter vet hvor uoppnåelig et "perfekt" ytre er, og vet de har en umulig oppgave foran seg dersom de skal bli "perfekt" ifølge vår tids skjønnhetsideal.

Likevell er mitt inntrykk at når det kommer til hvordan jenter ønsker at en mann skal se ut, så skal han være veltrent, høy, kjekk, muskuløs osv - altså også være innunder det samme kroppsidealet bare at det er hos menn.

Er det ikke ganske feil / dobbeltmoral å ønske et kroppsideal hos gutter/menn som en ikke kan oppfylle tilsvarende hos seg selv ? Det samme gjelder selvfølgelig for gutta som ønsker seg perfekte partnere men ikke kan levere selv.

Det blir som å forvente/kreve en partner som trener og spiser sunt, mens en selv ligger på sofaen og lever et usunt liv selv.

Er dere med på ¨å oppfrettholde kroppsidealet dere selv er imot ?

Anonym poster: fa1dfda4ccaaa46b45cff66cea71df18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går vel an å nyte synet av en muskuløs kjekkas i et ukeblad og samtidig elske sin små-feite mann? :) skjønner ikke hvor du vil med denne tråden...

Anonym poster: 40a9de8b07d71fb9c6b10275f5ecfb4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvor du vil med denne tråden. Jeg tror at kvinner flest ikke forventer at en mann skal ha sixpack. Jeg synes at mye sixpack kan bli for hardt og jeg tenner absolutt ikke på det. Liker en litt kosemage på menn jeg, og for en stund siden var det en tråd om dette der de fleste faktisk var enig med meg. Jeg synes ikke at tynne menn er fint, og det er ikke tynne kvinner heller. Jeg er selv en slank kvinne som trener en god del og jeg er veldig fornøyd med kroppen min sånn den er nå, så jeg synes absolutt ikke jeg forventer mer av menn. Men smaken er som baken. Mener du også det er dobbeltmoral for f.eks de tynne mannfolka som er sammen med veldig store kvinner? Er jo noen menn som foretrekker store kvinner og for eksempel, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk foretrekker egentlig.

Anonym poster: 7c94b7c540fda2f9d62f0f46f594c62d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler ikke jeg har noe "ideal" når det gjelder mannekroppen. Liker så mye forskjellig. Jeg er lav, så alle menn fra 160 og oppover er aktuelle for meg (selv om jeg synes det er best om det er på 170-tallet, høyere enn det igjen kan bli for mye, men har en eks som var 186, så det er ikke så viktig). Ellers har mange av guttene jeg har vært med vært veldig tynne, altså sånne som ønsker å legge på seg, trene seg til mer muskler osv, men har understreket at det trengte de ikke gjøre for meg, jeg synes de så bra ut jeg. Har også vært med de litt mer muskuløse eller kraftige. Selvfølgelig må jeg være tiltrukket av utseendet, men jeg har ingen fasit for hva som er tiltrekkende. Ofte er det også sånn at om noen er drittsekk, blir de automatisk mindre kjekke i mine øyne, og når noen bare er kjempesnille og skjønne blir de så utrolig kjekke.

Men helt enig at det er dobbeltmoral å kreve at den andre tilsvarer idealet, samme hvilken vei det går! Man må bare innse at det er svært få som er innen idealet. Og for min del faller jeg sjelden for "idealmenn" - mest fordi de da ofte er så høye på seg selv.

Han jeg dater nå er lavere enn snittet, så vidt over 170, veldig tynn, ønsker å legge på seg, og blir neppe sett på som en typisk kjekkas - men jeg synes han er så sexy! Særegenhet - det er tiltrekkende det, ikke å passe inn i en kunstig konstruert ramme.

Anonym poster: ebd6ff2d74904fea9dd8133b45e06673

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg tror du snakker om unge jenter og unge gutter, TS, ikke om voksne kvinner og menn.

Om man er misfornøyd med sin partner/elsker grunnet at vedkommende ikke når opp til idealbildet på en 22åring så har man vel det største problemet selv vil jeg påstå.

- jeg kan si det. Det er en stund siden noen av oss var 22 år ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...