Gå til innhold

Reise alene for en til to uker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut som mannen må jobbe i hele sommer pga jobbytte, og jeg må ha en plan B i tilfelle dette skjer.

Jeg er litt usikker på om det blir en eller to uker pga hundepass. Blir det to uker, har jeg mange muligheter. Regner da med Thailand.

Men om det blir en uke, hva da? Synes det er vanskelig. Vil veldig gjerne føle meg trygg, men hater charter. Noen som har tips å komme med? Noen som har reist alene her?

Makspris 30.000.

Anonym poster: 2a1a2742e458c3674c8b82090dab22db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med øyhopping i middelhavet? Eller noe interrail-lignende? Mye spennende som ikke trenger å være charter, eller så langt borte ;)

Anonym poster: d67f136995b2497d3614d2d2b683e355

AnonymBruker
Skrevet

Hva med øyhopping i middelhavet? Eller noe interrail-lignende? Mye spennende som ikke trenger å være charter, eller så langt borte ;)

Anonym poster: d67f136995b2497d3614d2d2b683e355

Ja, har tenkt litt på begge deler egentlig. Seiling i Middelhavet også, men tror øyhopping er mer meg. Har sett på en del turer via Kilroy, Gap osv.

Noen som har testet noe sånt? Er sikkert mye jeg ikke vet om at finnes. Tenkt litt på yogaferie også, men har ikke klart å finne en spesifikk tur.

Skrevet

Jeg vil anbefale å kikke Star tour Tema sine turer. Dette er ferdige lagt opp turer i en gruppe med guide.

Det er mange forskjellige slags turer der og i og med at det er en gruppe så er dere sammen på felles utflukter og måltider hele dagene og om kvelden kan du slappe av på egenhånd eller kanskje møte noen andre fra gruppen som har lyst til å være sosiale.

Også Albatross reiser og Apollo har gruppereiser.

Og jomfrureiser har gruppereiser bare for kvinner.

Har du 14 dager og ønsker er flott og spennende tur så vil jeg anbefale den store kinaturen.

Tok den selv for noen år siden og den var flott.

Var både enslige og par med den gang.

Skrevet (endret)

Man må jo ikke reise på turene til Star Tour da, det er jo helt valgfritt. ;)

Selv reiste jeg til Tyrkia alene i to uker, akkurat som jeg har reist alene til Spania, og til England alene flere ganger. Det blir hva du gjør det til, rett og slett. For å føle meg trygg bodde jeg på all inclusive i to uker da jeg var i Tyrkia, men det betyr jo ikke at man er bundet til hotellet. Man kan bruke det som en fast base og da i grunn gjøre hva man vil. Man kan også være med på utflukter hvis man vil det. Da jeg var i Spania alene reiste jeg ikke charter, men synes i grunn det ikke er så stor forskjell. Men så er ikke jeg den som føler at charter begrenser, og det gir meg like store muligheter som når jeg reiser uten charter. ;)

Har forøvrig meget god erfaring med både StarTour og Ving, Apollo er helt ålreite.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Har vært på to reiser igjennom Kilroy/G Adventures. Veldig fornøyd med service, guider og "value for money"! Jeg var i Vietnam, Kambodsja og Borneo, men de har turer over hele verden. Man betaler en pakkepris for selve turen, og fikser flybilletter selv. Veldig lett å komme i kontakt med andre mennesker på en sånn tur

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har vært på to reiser igjennom Kilroy/G Adventures. Veldig fornøyd med service, guider og "value for money"! Jeg var i Vietnam, Kambodsja og Borneo, men de har turer over hele verden. Man betaler en pakkepris for selve turen, og fikser flybilletter selv. Veldig lett å komme i kontakt med andre mennesker på en sånn tur

Dette høres perfekt ut!

Hvordan gikk du frem for å finne en tur som passet deg? Har prøvd å titte litt, men synes det er litt vanskelig å finne frem.

Skrevet

Dette høres perfekt ut!

Hvordan gikk du frem for å finne en tur som passet deg? Har prøvd å titte litt, men synes det er litt vanskelig å finne frem.

Jeg visste jeg skulle til Kina og Thailand, så Vietnam/Kambodsja ble som en naturlig forlengelse av den turen :) . Borneo valgte jeg fordi det var på "last minute special" listen. Har veldig lyst til å ta "southern Cross" (30 dager igjennom Sør Amerika) en gang. Ellers snakket jeg med folk som har vært på lavbudsjetts-turen til India, og fjellvandringen i Nepal. Begge ble anbefalt på det varmeste!

Skrevet

Hva betalte du for en sånn tur? Var det sånn at dere var så så lenge ett sted, så dro alle sammen samtidig videre til neste? osv?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste jeg skulle til Kina og Thailand, så Vietnam/Kambodsja ble som en naturlig forlengelse av den turen :) . Borneo valgte jeg fordi det var på "last minute special" listen. Har veldig lyst til å ta "southern Cross" (30 dager igjennom Sør Amerika) en gang. Ellers snakket jeg med folk som har vært på lavbudsjetts-turen til India, og fjellvandringen i Nepal. Begge ble anbefalt på det varmeste!

Jeg har reist en del rundt i India, ellers hadde det vært perfekt! Overkommelig flytur. Problemet er nemlig at jeg hater å fly, så jeg vil reise kortest mulig. Synes egentlig Thailand er i lengste laget. Må i alle fall ikke være mer enn 11 timer som jeg brukte sist jeg fløy dit.

Kanskje jeg skal tenke litt på Nepal. Ser veldig spennende ut! Fikk du hjelp av Kilroy til å sette opp reisen?

Skrevet

Prisene står på sidene til Kilroy. Kilroy er agenten i Norge, mens selve operatøren er G adventures (canadisk). Detaljene om hver enkelt tur ligger på sidene deres. Dette er en av turene jeg var med på: http://www.gadventures.com/trips/essential-vietnam-cambodia/AVEV/2013/

Standarden på hotellene var overraskende høy i forhold til prisen, og man blir kjørt fra sted til sted. Inkluderer også billetter til severdigheter som f.eks Angkor Wat.

AnonymBruker
Skrevet

Prisene står på sidene til Kilroy. Kilroy er agenten i Norge, mens selve operatøren er G adventures (canadisk). Detaljene om hver enkelt tur ligger på sidene deres. Dette er en av turene jeg var med på: http://www.gadventures.com/trips/essential-vietnam-cambodia/AVEV/2013/

Standarden på hotellene var overraskende høy i forhold til prisen, og man blir kjørt fra sted til sted. Inkluderer også billetter til severdigheter som f.eks Angkor Wat.

Så spennende! :) Jeg ser det står at det er ulik standard på de forskjellige. Basic, standard og comfort. Husker du hvilken du hadde?

Ser litt på denne:

http://www.gadventures.com/trips/uzbekistan-discovered/AUUK/2013/

Har hørt en del bra om landet av venner som har vært der. Det står at plane er included. Er det snakk om innenlandsflygning? For reisen til landet måtte man vel bestille selv?

Skrevet

Jeg hadde "standard", og det var hoteller med både svømmebasseng, spa-avdeling og bugnende frokostbuffeter! Basic er backpackerstandard

Innenlandsflygningene er inkludert, ja. Du betaler kun for reisen til startstedet og fra endestedet

Skrevet (endret)

Ja, har tenkt litt på begge deler egentlig. Seiling i Middelhavet også, men tror øyhopping er mer meg. Har sett på en del turer via Kilroy, Gap osv.

Noen som har testet noe sånt? Er sikkert mye jeg ikke vet om at finnes. Tenkt litt på yogaferie også, men har ikke klart å finne en spesifikk tur.

Yogaferie til Goa i India måtte jo vært perfekt. Sjekk ut Yab Yum Resort, Goa. De har yogakurs og det er den stilleste stranden jeg har vært på. Digge hytter er det også, og man får servert frokost i Hagen hver dag.

Edit: Så du hadde reist rundt i India, men kanskje noen andre liker tipset så jeg lar det stå.

Endret av CathFoto

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...