Gå til innhold

Brystforstørrelse med eget fett

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg har veldig asymmetriske pupper. Det er ca 2 størrelser forskjell. Jeg har lyst til å gjøre noe med det, men har ikke veldig lyst til å ta silikon. Jeg har lest at folk med asymmetri er godt egnet for brystforstørrelse med eget fett.

Jeg har lest om det bla her: http://www.plastkir.no/behandlinger/brystinngrep/brystforstorrelse-med-eget-fett#nr2

Er det noen som har erfaring med dette og kan si noe om resultatet og erfaringen?

Når man har stor størrelsesforskjell, er det mulig å få støtte fra staten til operasjon? Hvordan går man i så fall fram for å få det?

Anonym poster: 203d4aa3411aa94437a549d25f0459e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med den typen brystforstørrelse, men dra til fastlegen din og snakk om det, han/hun vet nok veien for å søke støtte. Men husk at det tar laaang tid når du søker støtte til slike ting for det er ikke høyt prioritert

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid da? Snakker vi måneder, år? Hvis man får støtte, kan man da selv velge hvilken lege man skal gå til og hvordan type operasjon man vil ha?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å dytte denne litt...

Skrevet

Jeg tror dessverre ikke at du får dekket operasjon av staten. Det er kun private klinikker som utfører slike inngrep, og de har ikke avtale med det offentlige.

Dersom du har 2 størrelser forskjell på brystene, er det mulig du trenger påfyll med fett flere ganger for å få et godt resultat.

Ta kontakt med klinikken du ønsker å bli operert. De kan sikkert svare deg på det du lurer på og gi deg god informasjon

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er flat og fikk godkjent dekt bryst forstørrelse og fikk beskjed av ALLE at dette var ikke mulig. Men tror 2 str forskjellig går under kategorien til og kunne få dette dekt av offentlig, om du er villig til og vente i kanskje over 1 år. Du går rett og slett til fastlegen og forteller hva som er problemet, så sender legen en forespørsel til et offentlig sykehus som vurderer deg. Du vil da bli bedt om og komme inn på en konsultasjon om de vil vurdere deg videre, og etter konsultasjonen så kan du bli godkjent. Har nettopp vært igjennom samme ting, bare jeg skal bruke først egen fett for å bygge opp for så og legge inn silikon en operasjon senere :) Skal tilsammen ha 3 operasjoner, som alle dekkes av staten :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er flat og fikk godkjent dekt bryst forstørrelse og fikk beskjed av ALLE at dette var ikke mulig. Men tror 2 str forskjellig går under kategorien til og kunne få dette dekt av offentlig, om du er villig til og vente i kanskje over 1 år. Du går rett og slett til fastlegen og forteller hva som er problemet, så sender legen en forespørsel til et offentlig sykehus som vurderer deg. Du vil da bli bedt om og komme inn på en konsultasjon om de vil vurdere deg videre, og etter konsultasjonen så kan du bli godkjent. Har nettopp vært igjennom samme ting, bare jeg skal bruke først egen fett for å bygge opp for så og legge inn silikon en operasjon senere :) Skal tilsammen ha 3 operasjoner, som alle dekkes av staten :)

Tusen takk for svar! :)

Da er det vel kanskje håp for meg også, så jeg skal høre med fastlegen. :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Resultatet varer kun i en viss tid, så vet ikke om det er verdt bryet..

'' Fat transfer breast augmentation should give you a softer more natural shape, but unlike an implant the fat will end up being reabsorbed by the body and your boobs will decrease in size over time.''

http://www.sofeminine.co.uk/cosmetic-surgery/the-natural-boob-job-fat-transfer-d48433.html

Anonym poster: 996d812eb58cdf2490a3dc70c9086730

Skrevet

Det er ikke permanent.

For at fett skal overleve er det nødt til å ha forsyning av næring fra blodårer.

Fettet mister denne forsyningen når det flyttes, derfor blir ikke resultatet permanent, og det kan også være vanskelig å få pen form.

Ville ikke brukt penger på denne typen kirurgi. Det koster mye mer enn hva det gir deg tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg undersøkte det på nett så sto det at ca 70% av fettet ville overleve, så de putta inn mer enn man egentlig hadde lyst på. Men vil de 70% også forsvinne? På de sidene jeg leste så virka det som at de kom til å bli værende (med mindre man slanka seg masse eller noe).

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Når jeg undersøkte det på nett så sto det at ca 70% av fettet ville overleve, så de putta inn mer enn man egentlig hadde lyst på. Men vil de 70% også forsvinne? På de sidene jeg leste så virka det som at de kom til å bli værende (med mindre man slanka seg masse eller noe).

Det er riktig. Fettet som blir transplantert kopler seg til blodomløpet. Men du kan risikere at ca, 30 prosent av fettcellene ikke overlever. Det betyr at 70% av fettcellene overlever, og de forsvinner ikke. Det er viktig å holde stabil vekt etter inngrepet.

• 3 år senere...
Skrevet

TS, fikk du gjort operasjonen? Jeg er også interessert i samme operasjon og har assymetriske bryster

Anonymkode: 4bc63...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...