Gå til innhold

Ekskone terror

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg har ikke stjålet noen som helst, det var over lenge før jeg kom inn i bildet! Det hadde gått dårlig mellom dem lenge og når han ville gå fra henne så ble gravid med den yngste for å tvinge han til å bli. det er faktisk helt feil å være sammen for barns skyld, tror man er bedre foreldre dersom man er lykkelig selv så synes heller ikke det er spesielt egoistisk å gå fra noen, kanskje det nettopp er barna man tenker på. Er det ikke bedre å vokse opp i et hjem med kjærlighet og lykkelige foreldre som bruker masse tid på de i sine uker, enn et hjem hvor foreldrene krangler og det går utover barna? Nå var det uansett ikke det som var poenget, har bare lyst å ha kjæresten min i fred og få henne til å slutte å plage meg. Kom gjerne med konkrete tips til hvordan jeg skal klare å la være å bry meg hvis dere har det:)

Tvang hun han til å ha sex etter det var slutt? En sak har minst to sider, og det kan se ut til at du kun har hørt på en. Kanskje merker du at der kan være noe du ikke vet, og det er dette som gjør deg usikker nå.

Anonym poster: 103a54c819a1de9b2172a60656ee61ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her. Jeg har ikke stjålet noen som helst, det var over lenge før jeg kom inn i bildet! Det hadde gått dårlig mellom dem lenge og når han ville gå fra henne så ble gravid med den yngste for å tvinge han til å bli. det er faktisk helt feil å være sammen for barns skyld, tror man er bedre foreldre dersom man er lykkelig selv så synes heller ikke det er spesielt egoistisk å gå fra noen, kanskje det nettopp er barna man tenker på. Er det ikke bedre å vokse opp i et hjem med kjærlighet og lykkelige foreldre som bruker masse tid på de i sine uker, enn et hjem hvor foreldrene krangler og det går utover barna? Nå var det uansett ikke det som var poenget, har bare lyst å ha kjæresten min i fred og få henne til å slutte å plage meg. Kom gjerne med konkrete tips til hvordan jeg skal klare å la være å bry meg hvis dere har det:)

Du må forstå at man ikke kan stille slike spørsmål her inne, for først vil brukerne vite hvilke moral du og kjæresten har, og om alt er korrekt gjennomført iht bibelske forskrifter før man kan gi gode råd. Derfor vil det stilles en del kontrollspørsmåI. I følge KG, så skal man dersom man har gjort det uhørte som å gå fra sin partner må du ha en godkjent grunn.

Reglene er som følger:

• Regelen er at partneren man går fra skal være temmelig ille om du skal få lov til å gå fra den personen, for det går ikke an å finne noen som er bedre enn den partneren du allerede har. Som alle vet er ikke gresset grønnere på andre siden, dette er regelen.
  • Dersom barna er små, indikerer dette at han har gått inn i nytt forhold før det som er standard KG-tid som betyr minst ett år (les tolv måneder) - helst to år - etter at separasjonspapirerne er ferdig utfyllt. Noen venter lenge med det, det er synd, for jo lenger du venter med det formelle, dess lenger tar det før du kan gå inn i nytt forhold og samtidig kan få støtte for det.
  • Dersom han har har hatt sex med sin kone etter han har gjort det slutt, vet da KG at han er et dårlig menneske og du må forvente at dette gjør at uansett hva ekskonen gjør har hun støtten og rett til å forvalte ham slik hun ønsker samt prøve å få ham tilbake
  • Han elsker egentlig henne, fordi hun er mor til hans barn, kanskje han tror at han elsker deg, men det gjør han ikke for det har gått for kort tid. Dette er noe KG vet bedre enn selv ham. Du er bare rebound og dette betyr at kjæresten din er fritt vilt.

Råd sa du? Tror ikke det er så mye du kan gjøre egentlig. Det er noe kjæresten din må gjøre. Han må sette grenser for ekskonen og gi henne klar beskjed om hvordan ting ligger an. Dessverre (for deg) er han nødt til å forholde seg til ekskonen da de har barn sammen og da er de jo avhengige av et godt samarbeid noe som hun nå vanskeliggjør siden hun lager sånne "feller". Du må bare ta tiden til hjelp og tåle det. Dette er en dame som har mistet noe som er viktig for henne og vil sikkert ikke gi seg med det første før hun skjønner at det ikke kan bli dem igjen. Kan egentlig forstå henne, selvom jeg ser at det må være veldig plagsomt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må forstå at man ikke kan stille slike spørsmål her inne, for først vil brukerne vite hvilke moral du og kjæresten har...

Når man påstår negative ting om andre, og der bruker å være flere sider av en sak, må det være lov til å stille spørsmålstegn. Å spørre om han ble tvunget til sex, var ikke for å sette moralen hans på tiltalebenken. Det handlet mer om at det virker som mannen inntar en "martyrrolle", og forteller ting ut fra sitt ståsted til TS. . Å kalle dette terror, er også en smule overdrevet. Kjæresten hennes er vel voksen nok til å klare å sette grenser. TS skal ikke legge seg borti dette.

• Liker 1
Gjest spavalica
Skrevet

Tvang hun han til å ha sex etter det var slutt? En sak har minst to sider, og det kan se ut til at du kun har hørt på en. Kanskje merker du at der kan være noe du ikke vet, og det er dette som gjør deg usikker nå.

Har du ikke lest om han som ble ,,voldtatt,, i søvne..av sin egen kone ? :D Alt er mulig :D

Skrevet

Hehe han ble verken tvunget til å ha sex eller voldtatt av konen i søvne... Hun sluttet rett og slett å ta prevensjon men løy til han om det, og når hun ble gravid og han mente det ikke var så lurt å få et barn til så ville hun likevel beholde det

Gjest spavalica
Skrevet

Den historien har jeg hørt før :D(mange ganger) Det finnes en til, at eksen løy at hun tok angrepille.

Stakkars menn ;)

AnonymBruker
Skrevet

Han bør ha baller nok til å si fra. Om de ikke har en samværsavtale, så får de fikse den. Så bør han si nei til ting. Hun klarer ikke ødelegge noe for dere, så lenge det er deg han bryr seg om. Forklaringen om at han ikke får se barna om han ikke gjør som hun sier, sier noe om veikheten hans. Unnskyld ordbruken. Hun kan ikke bruke det grunnlaget for å nekte far barna. Det er en ting han må være og det er å være konsekvent. Uansett, så er han far, og det er han livet ut. At han skal feire sin dag hos henne, er helt på trynet. Merkelig å veike menn blir.

Anonym poster: e575d1280ccc2a39bf91dc817e9aee5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har bare hans side av saken. Du skriver bla at når han ville gå fra henne, så ble hun gravid. Når en har komt så langt i prosessen at en vil gå, da har man ikke sex

Anonym poster: e575d1280ccc2a39bf91dc817e9aee5b

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke ekskone-terror, dette er ganske enkelt en dame som kjemper for å få tilbake eksen sin, på samme måte som du trolig vil kjempe for å beholde han. Det er slett ikke ulovlig å prøve seg, og det gjør en ikke til et dårligere menneske.

Han må rett og slett fortelle henne at han er ferdig med henne og at det ikke nytter for henne å prøve på noe mer.

Om hun skulle begynne å true med barna eller noe sånt, da blir det ekskone-terror. Men menn har også sine rettigheter, så om det skulle bli så gærnt så må han jo ta dette med en tredje part. Men oppfører han seg fint og forteller henne fint sånn at hun forstår, så kan det godt hende det ordner seg også. En viss sørge-tid må derimot påregnes, og når man har kjærlighetssorg kan man gjøre mange dumme ting..

Din rolle i dette bør være å få mannen til å forstå at han må snakke med henne slik at hun forstår. Deretter bør du holde en lav profil og fremstå som hyggelig og forståelsesfull. Ikke som en sjalu bitch som må hovere over at du er kjæresten hans nå. Det er også lurt å holde en lav profil en stund når det gjelder ungene, og la de få finne ut av hvordan de skal dele samvær og ordne bursdager, julefeiring osv. Hvis ikke, har du deg selv å takke om det blir heftig fremover. Husk at hun sikkert har kjærlighetssorg og er skuffet over at han ikke vil komme tilbake, men det går over hvis dere trør litt forsiktig fremover..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...