AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 For ca 3 uker siden begynte jeg å få sånne "fluer" i synet mitt. Det har blitt flere og flere, og er ca 4-5 stykker, men det er spesielt 2 som er fremtredende liksom. På lørdag forrige uke begynte øynene mine å bli helt rare. Først ble teksten på tven sånn at liksom teksten er over teksten på en måte, og sånn har det vært helt siden lørdagen. Fluene ble flere. Når jeg holder for ene øyet mitt svartner det for det andre, men når jeg holder over det andre så svartner det før i det høyre i tillegg til at jeg ser blåfarge. Jeg ser noen ganger blåfarge på bord, rundt i rommet, og hvis jeg f.eks skrur av et lys så blir hele rommet blått før det blir mørkt liksom. I tillegg føler jeg at jeg har begynt å se dårligere (er nærsynt fra før, 1.25). Bruker ikke briller eller linser, men når jeg tok på meg brillene for å se om teksten på tven fortsatt lyste over teksten, var det fortsatt slik. Føler at jeg ser mer og mer uklart i øynene, og har i tillegg litt vondt (bak øyet, over og rett og slett skraping inni øyet noen ganger). Noen ganger ser jeg småe lysglimt, eller vet ikke om jeg kan kalle det, men det er småe hvite prikker som lyser opp her og der noen ganger. På tirsdagen tror jeg, så ble forresten teksten bølgete på datan når jeg satt å leste. Jeg var til optikeren på onsdagen for å ta bilde av øynene, og på bildet så de at det var en eller to sånne "fluer" som det kalles (har flere, men bare de vistes og de er de største også). Men det var bare på det ene øyet. Og det er bare på det øyet at jeg ser blålys og lysglimt. Jeg har småe fluer i det andre øyet også, men det er det høyre som er verst med alt det andre i tillegg. Jeg tok ikke en ny synstest. Jeg ble sendt til øyelegen, har time neste onsdag. Men jeg er veldig bekymret. Jeg fikk vite at det ikke var noe med netthinnen min, men uansett er jeg redd for hva det kan være. Føler egentlig at jeg har begynt å se dårligere kanskje bare på det ene øyet.... skjønner ingenting og er redd. Er ofte utrolig bekymret for ingenting, så.. jeg er 16 år forresten. En siste ting er at siden alt dette skjedde forrige lørdag til nå, er det sånn at... ja vanskelig å forklare, men når jeg liksom ser på noe (ikke noe lyst) og ser bort på andre ting, er det som om at skyggen til det jeg så på sist følger med synet, eller er med da, veldig vanskelig å forklare, men det blir som om du blir blendet så ser du skygger rundt om kring, sånn er det uten at jeg blir blendet. Kan godt hende at det bare er på det ene øyet. Hva er det som skjer? Jeg sa jo ikke til optikeren at det var bare det ene øyet, for jeg tenkte ikke på det da. De lysglimtene jeg snakket om er foresten ikke noe spesielt store, de varierer i størrelse, men blinker her og der ganske ofte når de først kommer. Litt ubehagelig. Hun sa det kunne være synsforstyrrelse, synsforandring eller anstrengte øyne. Høres det ut som noe sånt? Kan jeg vente til neste onsdag med å dra til øyelegen? Er det garantert at det ikke er noe med øynene mine siden jeg var til optikeren osv osv? Unnskyld for veldig langt, men er alt for bekymret. Anonym poster: 975ce4a4b8b5698d07762e4212ed7539
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 ingen? Anonym poster: 975ce4a4b8b5698d07762e4212ed7539
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Jeg har dessverre ikke noen ideer om hva dette kan være og har heller ingen kunnskaper om dette. Men jeg forstår ikke hva du mener med at optikeren kunne se noen av "fluene" dine på bildene. Uansett, du er bare 16 år. Hva sier foreldrene dine? Jeg syns at du høres så plagsomt bekymret ut, at jeg syns du burde oppsøke legevakten, -ikke for at jeg tror det er noe alvorlig, men for å avkrefte at det er det, slik at du slipper å være så urolig.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Jeg har dessverre ikke noen ideer om hva dette kan være og har heller ingen kunnskaper om dette. Men jeg forstår ikke hva du mener med at optikeren kunne se noen av "fluene" dine på bildene. Uansett, du er bare 16 år. Hva sier foreldrene dine? Jeg syns at du høres så plagsomt bekymret ut, at jeg syns du burde oppsøke legevakten, -ikke for at jeg tror det er noe alvorlig, men for å avkrefte at det er det, slik at du slipper å være så urolig. De tar ikke ting så alvorlig... tviler på at jeg får dra på legevakta når jeg har time på onsdagen. Vet egentlig at jeg ikke får. Anonym poster: 975ce4a4b8b5698d07762e4212ed7539
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #5 Skrevet 13. april 2013 Får dra på legevakten? Du kan jo selvfølgelig dra dit om du vil, men legene som jobber der er ofte allmennleger med meget begrenset kunnskap om øyet. Du har time hos øyelege om bare noen dager, hvorfor kan du ikke vente? Du har laget innlegg om dette i flere uker nå så hvis du virkelig er så sterkt plaget hadde vel foreldrene dine og lærerne dine sagt noe. Anonym poster: 22d5a175a06bbf5f97824433115956b3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #6 Skrevet 13. april 2013 Får dra på legevakten? Du kan jo selvfølgelig dra dit om du vil, men legene som jobber der er ofte allmennleger med meget begrenset kunnskap om øyet. Du har time hos øyelege om bare noen dager, hvorfor kan du ikke vente? Du har laget innlegg om dette i flere uker nå så hvis du virkelig er så sterkt plaget hadde vel foreldrene dine og lærerne dine sagt noe. Anonym poster: 22d5a175a06bbf5f97824433115956b3 Har jeg ikke. Anonym poster: 975ce4a4b8b5698d07762e4212ed7539
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå