Gå til innhold

Kvalme...


Cinzia

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite, men allikevel veldig motstandsdyktig håp om at vi kan ha truffet i denne pp, og leter febrilsk etter tegn på at jeg kan være gravid (..og når man leter lenge nok, finner man jo alltids noe som kan stemme...). Synes liksom jeg er litt uggen i magen og litt kvalm av og til, men det er jo ikke den helt overveldende kvalmen da...Lurte derfor på om noen her inne kan svare meg på om kvalmen nødvendigvis må være om morgenen og om det er slik at den som oftest er veldig vedvarende? Hos meg er det egentlig mest om kvelden, samt når jeg våkner på natta/morgenkvisten (4-5 tida). Når jeg står opp er jeg ikke i verre form enn jeg pleier å være ...dvs. trøtt og sur :ler: . Hvis jeg skulle være så heldig å være gravid nå, er jeg vel ca. 3 uker på vei (ut fra første dag i siste mens), så det er kanskje litt tidlig å skulle være kvalm, eller...? Dette er jomen meg første gang i mitt liv jeg har lyst til å føle meg trøtt og kvalm :hoho: !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalmen kan komme når som helst på døgnet. Selv hadde (og har) jeg kvalme akkurat sånn som du forklarer. Klokka 4-5 på morgenen og etter middag og utover kvelden. Jeg følte meg kvalm i mange uker før jeg fant ut at jeg var gravid (og da var jeg 6 uker), så det kan komme tidlig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så kvalm for tiden nå, men når jeg var på det værste var det hele dagen, noe drit. Men det ser ut som det værste har gitt seg, kan være litt kvalm av og til hvis jeg styrer for mye.

Du kan jo ta en test :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...da har jeg fortsatt et håp! Ja, jeg kan ta en test, men tror det er litt tidlig (og dessuten: Så lenge jeg ikke tester, kan jeg iallefall leve i håpet..er litt redd for at det brister hvis jeg tester...helt teit tankegang egentlig siden jeg enten er gravid eller ikke er det. En test forandrer jo ikke på det!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan rolig teste, de teste som findes i dag giver udslag med det samme så løb og køb :hoho: og jeg ønsker dig lykke til så får vi håbe der var bingo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg meldte kvalmen seg rundt uke 10 (hadde før det vært litt småkvalm, men lurer litt på om det var litt innbildning også :roll: )

så fra uke 10 var det værst på ettermiddag/kvelden og slik var det lenge til det sto på som værst og kvalmen var der hele døgnet. Nå i det siste har det faktisk vært værst om morgenen. Er nå i uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ann: Hvilke tester er det som kan brukes før IKM? På CB testene står det jo at de skal brukes på IKM? Finnes det i såfall andre tester jeg kan ty til nå?

Mens jeg først er her inne kan jeg jo spørre om noe annet også...Jeg tok nemlig en EL test på fredag og fikk to relativt identiske blå streker. På søndag tok jeg en ny, og fikk samme resultat, men var kanskje litt usikker på om resultatstreken da var bittelitt svakere enn ref.streken. Iom at jeg lurer forferdelig på om jeg er gravid nå, og siden jeg har hørt at EL testene kan brukes som graviditetstester også, tok jeg en ny EL-test i dag, men da fikk jeg ikke om noen resultatstrek (bare en svak skygge). Det betyr vel at EL er over i denne perioden, men vil det negative resultatet også bety at jeg helt sikkert ikke er gravid eller?? Dette er sikkert et dumt spm. ,men jeg lurer sånn på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uf for mig husker ikke hvad den hed den testen jeg købte på apoteket :oops: men den gav udslag med det samme og jeg var max 2 uger gravid efter min udregning og termins datoen, jeg ved jeg blev gravid den 6-7 dec i fjor og tog test den 15 og da var der bingo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...