Gå til innhold

Hvordan få flat mage eller sixpack ?

Anbefalte innlegg

Gjest kimhan92
Skrevet

Jeg er en gutt på 20 år som driver å trener 3 ganger i uka , jeg lurer veldig på Åssen man få sixpack eller sånt vaske brett på magen , Åssen skal jeg trene ?

Hjelper det å kutte ut sukker ?

Vil bare at jentene skal like meg bedre , kanskje man får bedre drag vis kroppen er veltrente og bra ,

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy er du, og hvor mye veier du? Det du egentlig må gjøre er å få ned fettprosenten og opp med muskelmassen. Spis mye proteiner. Om du allerede er tynn fra før av så tren hard styrke.

Anonym poster: 8211870ceadb0a134d12d7c6b4cae9b5

Gjest kimhan92
Skrevet

Hvor høy er du, og hvor mye veier du? Det du egentlig må gjøre er å få ned fettprosenten og opp med muskelmassen. Spis mye proteiner. Om du allerede er tynn fra før av så tren hard styrke.

Anonym poster: 8211870ceadb0a134d12d7c6b4cae9b5

Jeg er sånn 183 cm høy og veier 80 kg , har sånn hjertefeil tillegg og masse andre greier

AnonymBruker
Skrevet

Fitnessbloggen.no vil nok gi deg mer hjelp enn kvinneguiden. Men om du har hjertefeil og mange andre greier så bør du kanskje snakke med legen din først.

Anonym poster: c819c4d7b870096ad447d8bc7da763a5

• Liker 2
Gjest kimhan92
Skrevet

Fitnessbloggen.no vil nok gi deg mer hjelp enn kvinneguiden. Men om du har hjertefeil og mange andre greier så bør du kanskje snakke med legen din først.

Det er sikkert en god ide men tror neppe legen vet Åssen type trening jeg bør bruke

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke, men han kan kanskje si om du bør være forsiktig med noe.

Skrevet

Gå ned i fettprosent. Tror du må vippe under 10% for å få en skikkelig sixpack.

Så må du også trene magemusklene. Men det viktigste er fettprosenten, om du har for mye fett på kroppen så hjelper det ingenting med store magemuskler.

Styrketrening, lett kardio som rask gange og kaloriunderskudd så havner du i mål til slutt.

Skrevet

Jeg fikk iallefall flat og markert mage etter at jeg begynte å løpe regelmessig. Spiser heller ikke sukker og raske karbohydrater:)

Ang hjerteproblematikk så bør du høre med lege om det er noen form for trening du bør unngå.

Skrevet

Hovedfaktoren er ekstremt lav fettprosent som er slitsomt over lengre tid, særlig når kvinner som regel ikke bryr seg.

Kvinner vil ikke ha

LeanBody.jpg

Så fokuser heller på et allround greit mannlig utseende uten masse fettvalker. Det holder.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hovedfaktoren er ekstremt lav fettprosent som er slitsomt over lengre tid, særlig når kvinner som regel ikke bryr seg.

Kvinner vil ikke ha

LeanBody.jpg

Så fokuser heller på et allround greit mannlig utseende uten masse fettvalker. Det holder.

Snakk for deg selv er du grei. Jeg vil ha en veltrent mann siden jeg selv er veltrent.

Anonym poster: acaa9a2039795a25c70e556d70e87e2c

AnonymBruker
Skrevet

Snakk for deg selv er du grei. Jeg vil ha en veltrent mann siden jeg selv er veltrent.

Veltrent, ok, men vil du ha en slik mann som på bildet (og ikke minst alt som hører med for at han skal holde seg slik)?

Og for de aller fleste er det nok å holde seg i "normal stand", trene og ha litt muskler. Men vi er alle forskjellige, og for de fleste vil neppe magemusklene være avgjørende for om man blir likt eller ikke.

Anonym poster: f69855dd25c8096a0f8eddcf7881604e

• Liker 1
Skrevet

Et utseende som på bildet har lite å gjøre med å være "veltrent". Det er vanskelig nok å være ung i dag.

Gjest kimhan92
Skrevet

Folk slutter som regel etter en stund med å trene , det skal ikke jeg , for jeg skal holde meg i form til jeg ender ved veiens ende .

Gjest Katten.
Skrevet

Folk slutter som regel etter en stund med å trene , det skal ikke jeg , for jeg skal holde meg i form til jeg ender ved veiens ende .

Noe som fort kan skje om du legger ut med heftig trening uten å prate med fagfolk først.

• Liker 2
Skrevet

Relativt lav fett% er avgjørende for å få en synlig sixpack. Ville trent øvelser som knebøy, markløft, benk, dips, chins etc., mye mer (tids)effektivt enn å jobbe seg i hjel med isolerte magemuskler- også mtp å holde fettforbrenningen oppe etter treningen, magen er i stor grad involvert i alle øvelsene nevnt over.

Men-med hjertetrøbbel må du selvfølgelig høre med legen din om hva som er greit/ikke greit ifht trening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...