Gå til innhold

Sopp i underlivet,barn smittet av voksen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det kan smitte i klesvasken. Man bør vaske undertøy på 90c for å bli kvitt det, så ikke man tar på seg "rene" truser med smitte. Slik kan jo lillesøster ha fått noe fra sine truser, vasket med de andre jentene sine truser på 40c for eksempel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter hadde sopp. Hun var liten og jeg hadde henne med til lege. Legen undersøkte henne og sa til meg at han skjønte at jeg lurte på hvordan i h****** hun kunne få det, og mistenkte ..ja.. men han sa hun viste tydelig at ingen hadde tuklet med henne (på oppførselen når han som mann skulle undersøke henne) og at det var vanlig å få sopp. F.eks kunne det være såpen vi brukte å vaske henne med.

Etter det har hun kun brukt egen intimsåpe med riktig ph. Hun er den eneste i huset som trenger det, og er vokst opp med at hun har kropps-såpe og tiss-såpe. Sove uten truse er noe man anbefaler, men det har vi ikke innført. Men jeg vil gi henne det rådet når hun vokser til.

Ps - nå leste ikke jeg linken det ble linket til...men dette hjalp ivertfall datteren vår

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om noen som har blitt smittet av sopp i underlivet uten at sex har vært inni bildet.

Jeg har fått sopp nesten ett år etter at jeg hadde sex, så jeg tviler på at sexen hadde så mye å si for det ;)

Hun sa til og med at truser i samme vaskemaskin kan være grunnen,takk for link. Nå kan jeg la dette ligge,og unnskylde legen for at hun er nyutdannet :)

Min lege sa at jeg måtte passe på å vaske alt undertøy på 90 grader, ellers kunne jeg risikere å smitte meg selv på nytt igjen etter å ha gått på kuren mot sopp. Det er vel ikke så merkelig om dette også skulle gjelde mellom forskjellige personer.

Anonym poster: c3c632e3e79a6d77e10937108d5ad821

AnonymBruker
Skrevet

Eneste kvinne i heimen, ikke seksuelt aktiv, får ofte sopp om vinteren da jeg pakker meg inn i truse, strømpebukse og bukse. Det er ikke nok tid til å "lufte" til å unngå dette og vinteren er ca en canesten-tube lang;

Fuktighet i skrittet, som ved svette (tettsittende klær, trening) eller ved å gå lenge med vått badetøy

http://www.lommelegen.no/artikkel/soppinfeksjon-i-underlivet

Anonym poster: 070415a64bad68a141d1623a1b5f170b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...