Gjest Sonja Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Jeg veide meg i går for første gang på over to uker, og da hadde jeg gått opp 1.5 kilo. Føler ikke at det synes på kroppen, og klærne passer som før. Spiser sunt (usunt 1 gang i uka, men det har jeg gjort i to år, og jeg har gått ned ganske mye). Veide meg ukentlig før da jeg slanka meg, men nå ville jeg gjerne være stabil. Likevel har jeg altså gått opp. Og jeg har ikke trent så mye styrke at det gjør noe, mest jogging, så burde ikke være pga muskler. Er 165 cm og veide 57.7 i dag. Pleier alltid være på noe med 56, og har vært helt nede i 55.6. Har jeg virkelig gått opp så mye, eller er det noen faktorer som kan påvirke? Annet enn mensen og sånn, det har jeg ikke. Irriterer meg over at det irriterer meg. Jeg er 30 år og burde ikke la meg påvirke av et idiotisk tall så lenge jeg ser bedringer i kroppen og føler meg slank. Men likevel gjør jeg altså det.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 Om du nettopp har vært på do kan ha mye å si. Anonym poster: d88e808db96947e393a91df7d1fa92ba
pantora Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Om du har avføring i tarmen har det en del å si ja, pluss du kanskje har litt ekstra væske i kroppen (uten at du nødvendigvis merker det). Kommer også an når på dagen du veide deg, de fleste veier mer på kvelden enn på morgenen.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Kjære Vene!!! Du trenger da Ikke slanke Deg!? Jeg er 167 Og noen kilo Mindre Enn deg..jeg Er Tynn.. Kvinnfolk blir Aldri fornøyd! :-/ Anonym poster: 0012552c1f18d93610d33eb84323ef45
Wiggins Skrevet 13. april 2013 #5 Skrevet 13. april 2013 Vekta varierer i løpet av menstruasjonssyklusen. Andre faktorer som har noe å si for vekta: - Lite og/eller uregelmessig søvn gjør at du har lettere for å gå opp i vekt. Nok og regelmessig søvn, dvs. ikke snu døgnet hver helg, er best. - Stress gjør at kroppen produserer mer av blant annet kortisol. Det gjør at du lettere legger på deg, og at fettet kommer på magen og i ansiktet. - Når på dagen du veier deg. Det som gir mest mulig lik måling er å veie seg om morgenen etter at man har gått på do, før man spiser frokost. Allikevel er det litt forskjeller fra dag til dag, selv for oss menn som ikke har noen menstruasjonssyklus. At du veier en drøy kilo mer enn du pleier er innenfor vanlig variasjon, og du burde absolutt ikke bekymre deg et sekund for det.
Gjest Sonja Skrevet 14. april 2013 #6 Skrevet 14. april 2013 Takk for svar, jeg har ikke internett hjemme, så får ikke svart så ofte. Det med på morgenen og etter dobesøk vet jeg om, veide meg vanligvis hver torsdag morgen, men så tok jeg to uker pause, og da var det altså forskjell fra hva det pleide å være. Ikke vært så mye på en torsdag på veldig veldig lenge. Men grunnen til at jeg tenker så mye på det er nok mest at jeg veide over 70 før, så jeg er så redd for å havne der igjen. Da blir liksom all vektøkning skummel. Stressa har jeg vært en del i det siste.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2013 #7 Skrevet 14. april 2013 Kjære Vene!!! Du trenger da Ikke slanke Deg!? Jeg er 167 Og noen kilo Mindre Enn deg..jeg Er Tynn.. Kvinnfolk blir Aldri fornøyd! :-/ Anonym poster: 0012552c1f18d93610d33eb84323ef45 Slanker meg ikke lenger. Veide som sagt over 70 før, og er ferdig med å slanke meg, men vil gjerne ligge stabilt, og da lurte jeg på om jeg ikke greier det ettersom jeg plutselig hadde gått opp 1.5 kilo (to fra det laveste jeg har vært). Derfor ville jeg vite om det stemmer at jeg har gått opp eller om det var tilfeldig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå