Gå til innhold

Fettprosent

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som vet hvor man kan gå for å få målt sin fettprosent? Finnes det evt. noe måleinstrument man kan kjøpe?

Det er jo et godt mål for om man får effekt av trening (bedre enn vekta)! Bor i Oslo, så det meste her i landet er innen rekkevidde.

Dessuten: Noen som vet noe om hva som er vanlig fettprosent for kvinner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normal fettprosent for kvinner skal i følge WHO ligge på mellom 20 og 30. Kjøpte min fettmåler på Claes Ohlson, men det er en del treningssentre som tilbyr denne tjenesten. Apparatet mitt er av merket Omron. Vet ikke om det er helt nøyaktig, men det viser ihvertfall endring i verdiene.

Skrevet

Hvis du er medlem av et treningssenter, så kan de gjøre det for deg. ellers så er det rett og slett bare å gå til nærmeste treningssenter, kanskje du må betale noen kroner, men det er minimalt.

Gjest Virvel
Skrevet

Det er visst også en formel hvor man kan regne ut fettprosenten, men jeg klarer ikke å finne den akkurat nå, beklager. Kanskje noen andre her som vet? Uansett er vel ikke denne metoden like bra som å faktisk måle, men det kan kanskje gi en pekepinn.

Skrevet
Det er visst også en formel hvor man kan regne ut fettprosenten' date=' men jeg klarer ikke å finne den akkurat nå, beklager. Kanskje noen andre her som vet? Uansett er vel ikke denne metoden like bra som å faktisk måle, men det kan kanskje gi en pekepinn.[/quote']

:riste:

nei nei nei..

har kommet over en slik test på nettet en gang, og jeg lover deg.. de gir deg ikke engang en pekepinn! helt umulig å finne ut fettprosenten ved å lage et regnestykke av diverse kroppsmål :wink:

Skrevet

Husk at en fettklype måler mer nøyaktig enn en elektronisk!

Gjest Anonymous
Skrevet

EG har en vekt som måler fettprosenten,og den virker , det vet jeg fordi jeg fikk målt fettprosenten min på treningsentere og den var det samme som på min fettmåler vekt...Den får man kjøpt på forskjellige elektro kjeder og den kåster rundt tusen lappen ,min vekt heter OBH NORDICA... :) Silla

Gjest Virvel
Skrevet

Lilleputt, jeg snakker ikke om KMI eller noe sånt tull da, det finnes en formel som gir et svar som faktisk ikke er så galt.

Gjest dooris
Skrevet

Vet at det er flere apotek som har en vekt som bla. måler fettprosent. Det koster vel noe sånt som ca 30 kroner så får får du ut en strimmel med div. opplysninger om vekt, fettprosent o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...