Gå til innhold

Kvinner trenger ikke BH

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2013/04/11/nyheter/bryster/forskning/26618001/

Jeg tror faktisk på resultatet. For min del så slipper jeg rygg/nakke smerter ved å gå uten. (Ved jogging etc er det selvsagt viktig med god støtte). I sommer perioden så har jeg overhode ikke noen problemer (da har jeg muligheten til å gå uten).

Tror ikke fravær av BH fører til hengepupper heller. Det er viktig å huske at produsenter av BH selvsagt vil få oss til å tro det motsatte.

Anonym poster: 2438fe49359a25306397f5d74f76848d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha jeg hater å gå rundt uten bh.. Synes ikke det er noe komfortabelt når puppene bare henger og slenger :P

• Liker 8
Gjest Skjæra
Skrevet

http://www.dagbladet...kning/26618001/

Jeg tror faktisk på resultatet. For min del så slipper jeg rygg/nakke smerter ved å gå uten. (Ved jogging etc er det selvsagt viktig med god støtte). I sommer perioden så har jeg overhode ikke noen problemer (da har jeg muligheten til å gå uten).

Tror ikke fravær av BH fører til hengepupper heller. Det er viktig å huske at produsenter av BH selvsagt vil få oss til å tro det motsatte.

Har du ikke fulgt med på forumet da? Vi som velger å droppe BH`n er tøser som dytter brystene våre opp i ansiktet til andre mennesker!

:bond:

• Liker 1
Skrevet

Tror så gjerne det ikke er nødvendig, men selv synes jeg nå det er mer komfortabelt å gå med, enn å gå uten. Det er mye man gjør som ikke er absolutt nødvendig.

• Liker 9
Skrevet

Haha jeg hater å gå rundt uten bh.. Synes ikke det er noe komfortabelt når puppene bare henger og slenger :P

Akkurat sånn føler jeg og. Hater å gå uten BH.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg skulle gjerne sett puppene dine som henger og slenger :fnise: . Har du bare noen skinnfiller?

Endret av Arabella
Gjest Eurodice
Skrevet

Akkurat sånn føler jeg og. Hater å gå uten BH.

Vi er forskjellige. Jeg går uten BH så ofte jeg kan, det er da så behagelig. Jeg har ingen problemer med å bruke BH når det er passende, men som sagt, jeg går helst uten.

AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen grunn synes jeg det er ekstremt ubehagelig å gå uten BH i en lang periode, det føles litt ut som om de henger lengre nedover i løpet av dagen. Men å gå med BH et par timer og ta den av hjemme er helt perfekt, da føles puppene faste og grei ut. :fnise: Uansett så ser puppene mine grusomme ut når de er slappe så det er uaktuelt å gå uten.

Jeg tror også på at FEIL BH kan gi plager. Men etter å ha sett min egen mor med gigantjur som aldri i sitt liv har brukt BH fikk mye ryggproblemer så jah, tror faktisk en riktig BH hadde hjulpet henne. Og det sies vel at opp til 90% kvinner bruker feil BH?

Anonym poster: a279345c3af7225f4c578d2f40f0d550

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Nåja, den dagen har vel ennå ikke kommet at den hele og fulle sannhet er presentert der artikkelen er hentet fra ;)

Av hensyn til mine egne skudre og min egen nakke så tenker jeg fortsette å bruke mine BH'er.

- så får denne forskeren som har brukt 15 år fortsette i 15 år til med å finne ut hvorfor noen av oss altså uten BH sliter med skuldre og nakke.

Jeg kjenner at det vedkommende sier ikke bryr meg nevneverdig.

Denne tråden interesserte meg mer enn disse forskningsresultatene.

Skrevet

Er det bare meg som hater å gå uten BH over lengre tid fordi brystvortene blir såre??

Er deilig å bare 'slippe dem løs' på kvelden f eks etter en dusj, men går jeg for lenge uten så blir det skikkelig vondt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke fulgt med på forumet da? Vi som velger å droppe BH`n er tøser som dytter brystene våre opp i ansiktet til andre mennesker!

Jo, det er sikkert noen som ikke liker det, men jeg kunne ikke bry meg mindre.....

AnonymBruker
Skrevet

Dere som synes det er mest behagelig å gå uten, vet ikke hvor heldige dere er. For min del er jeg handicappet uten, den er på både natt og dag. Å synse om hva andre skal gå med ut fra hva man selv føler behagelig, blir for dumt. Venter bare på at noen skal komme og si at egentlig trenger du ikke både bind og tampong, siden forskning har vist at du bare blør et par teskjeer. Heldiggriser!

Anonym poster: 892c609092d8b76cc97feb0f2be40b3d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne sett puppene dine som henger og slenger :fnise: . Har du bare noen skinnfiller?

Jøss, den var stygg. Ja, for noen av oss henger og slenger ting. Og som regel er det ikke skinnfiller, de er tunge. Derfor trenger man bh.

• Liker 10
Gjest Eurodice
Skrevet

Jøss, den var stygg. Ja, for noen av oss henger og slenger ting. Og som regel er det ikke skinnfiller, de er tunge. Derfor trenger man bh.

Unnskyld, det var flåsete av meg.

• Liker 1
Gjest Silvermist
Skrevet

Dytt, dytt! Dytt!! :laugh:

Jeg går kun med sports-bh eller rene blonde-bher uten spiler. Synes det er grusomt å gå med vanlig bh med spiler, og slenger du litt padding på i tillegg så får jeg klaustrofobi..

Blæh!

Nå har jeg små pupper, så støtte og slenging er heldigvis ikke noe jeg trenger å tenke på.

AnonymBruker
Skrevet

Det rare er at det finnes et enormt utvalg til de små som står av seg selv, mens det er meget begrenset utvalg for de som virkelig trenger det. En ting er at vi må betale mer, siden det er større plagg. Men ganske besynderlig at det skal finnes maks 2-3 typer i store størrelser i kataloger som har hauger og lass til de søte små.

• Liker 8
Skrevet

Det er herlig å slippe dem ut etter en lang dag i fangenskap. Liker ikke å gå uten bh ute, føler meg naken da. Hjemme kan jeg gå lenge uten bh før jeg føler at de begynner å bli tunge og henge.

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke forestille meg et liv uten bh....! Nå er jeg utstyrt med et par svære mugger, og jeg synes man blir skikkelig svett under puppene etter å ha gått uten en hel dag!

Anonym poster: 138f7a6ffcab19e5499f09743054f1a3

• Liker 1
Gjest HankySpanky
Skrevet (endret)

Artikkelen er jo helt på trynet, den sier ingenting om HVORFOR dette er tilfelle.

Den sier heller ingenting om hva slags kvinner som er sjekket.

Ser du på noen av dokumentarene rundt bryster og BH, får man vite at 80% av alle kvinner bruker FEIL BH, kan det ha noe med saken å gjøre?

Det sier slaske-daske-dagblad-auto-oversettelsen ingenting om.

En korrekt BH skal nemlig fungere på samme måte som en ryggsekk, dvs at stroppen som går rundt kroppen skal bære ca 70% av vekten til brystene mens stoppen over skuldrene skal bare bære ca 30%.

De fleste kvinner har 70% av vekten på stroppene over skuldrene og 30% på den som går over ryggen.

I tillegg har de ofte feil cupstørrelse (bryster er fettvev som forandrer seg gjennom hele livet), som regel for smått eller feil form.

Mye som er feil mht BH-bruken, tviler sterkt på at man unngår hengepupper av å gå uten. Hvis så er tilfelle, hvorfor har da afrikanske stammekvinner pupper som hjelper til med å røre i suppa da?

- Er vel ikke _bare_ genetikk ute å går heller...

Endret av HankySpanky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...