Gå til innhold

Er det rasistisk å mislike at norske kvinner er saman med utlendingar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Når eg t.d. er i grannelandet og ser innfødte jenter leie på mannfolk frå Midtausten/Afrika får eg ofte ei kjensle av ubehag, er eg i så fall ein rasist? Kognitivt sett tenkjer eg at det vert hyklerisk at mannfolk i slike kulturar kan vera saman med norske kvinnfolk medan deira eigne kvinnfolk vert vakta frå krybba av og ikkje har høve til å vera saman med kven dei vil. For å vera meir klår så tykkjer eg ikkje at mannfolka frå desse kulturane er "stygge" og "mindre verd", men eg likar ikkje mannfolk som er stygge mot kvinnfolk. Er eg likevel rasist når eg får ein fysiologisk reaksjon av å sjå slike par på gata?

Anonym poster: a59fd51fd5c96c5bc5bfa54ba877a33d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Skogmann
Skrevet

Nei. Det er en naturlig reaksjon. Skepsis til outsidere/de andre/de utenfor ligger i vår natur. Men om du hadde blitt kjent med vedkommende hadde du helt sikkert brått blitt ganske mer positiv.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er en naturlig reaksjon. Skepsis til outsidere/de andre/de utenfor ligger i vår natur. Men om du hadde blitt kjent med vedkommende hadde du helt sikkert brått blitt ganske mer positiv.

Truleg.

Gjest Skogmann
Skrevet

Truleg.

Fordelen for negre er at vi har malt oss et så negativt bilde av dem. Så når vi blir kjent med dem så blir vi ofte positivt overrasket. Wow! Han kan reflektere jo. Han er ikke som en ape! Jøss! I mens hvitinger hele tiden skuffer oss, fordi vi tror at andre hvitinger er så forbaska fantastiske. Men som hovedregel gjelder det at folk flest suger, om det så er negre,pakiser eller hvitinger.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordelen for negre er at vi har malt oss et så negativt bilde av dem. Så når vi blir kjent med dem så blir vi ofte positivt overrasket. Wow! Han kan reflektere jo. Han er ikke som en ape! Jøss! I mens hvitinger hele tiden skuffer oss, fordi vi tror at andre hvitinger er så forbaska fantastiske. Men som hovedregel gjelder det at folk flest suger, om det så er negre,pakiser eller hvitinger.

Hehe, artig måte å forklare det på :)

(ikke stygt ment)

Men det betyr ikke at jeg er enig med deg da..

Men jeg måtte flire da jeg leste innlegget.

Anonym poster: 92679bc9074958ccb4a59f07694e040f

AnonymBruker
Skrevet

Det er i allefall menneskelig å tilhøre en gruppe og føle samhold med andre tilhørere i gruppen. Når du som mann ser fremmende menn (ikke-tilhørere) "forsyne seg" av kvinner fra "din" gruppe, er det naturlig at du reagerer negativt på det.

Ikke misforstå begrepet "naturlig" med bra eller dårlig, for det har ingen verdi. Men i følge biologiske og antropologiske studier, ser det ut til at mennesket har operert innenfor en gruppe siden vi var i Afrika. Det er en del av vår evolusjon.

Anonym poster: 316ce7cb6ade82104b5d80eaeb2b17e7

• Liker 3
Skrevet

nei, du er ikke rasist, du vil bare at norsk og norske skal være sammen og det er ikke rasistisk

• Liker 1
Skrevet

Når eg t.d. er i grannelandet og ser innfødte jenter leie på mannfolk frå Midtausten/Afrika får eg ofte ei kjensle av ubehag, er eg i så fall ein rasist? Kognitivt sett tenkjer eg at det vert hyklerisk at mannfolk i slike kulturar kan vera saman med norske kvinnfolk medan deira eigne kvinnfolk vert vakta frå krybba av og ikkje har høve til å vera saman med kven dei vil.

Cuckold pleier å nevne dette ganske ofte. Jeg er enig i tankegangen og påstanden, men det er ikke det som gir meg den automatiske negative følelsen du snakker om. Tror det er snakk om gruppetilhørighet eller lignende mekanismer, ja.

Når det er sagt føler jeg også en automatisk misunnelse hver gang jeg ser en veldig vakker kvinne med en hvilken som helst mann, og spesielt dersom hun blir sjekket opp. Tenker at det helst skulle vært meg som fikk smake på varene, selv om jeg er fornøyd med forholdet jeg er i for tiden.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

jeg syns det er litt rasistisk. For jeg syns det er feil å dele folk inn i grupper basert på hudfarge. Jeg anser ikke alle norske menn som en gruppe f.eks.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men så er vi "rasistisk" av natur.

Anonym poster: 940bc47a62e986df3e45286248cbee0f

Gjest BettyBoop
Skrevet

Men så er vi "rasistisk" av natur.

Anonym poster: 940bc47a62e986df3e45286248cbee0f

er vi? jeg trodde ikke det lå i naturen å falle for folk innen samme "gruppe" som du kaller det. Alle mennesker er jo individer.
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Er vel et gammelt instinkt man har for å beskytte det som er "sitt" og sitt territorie.

Og når jeg først skriver så må jeg fortelle om da en fyr kom bort for å slenge dritt til typen min som ikke er norsk.

- Hvorfor kommer du hit din jævel å tar fra oss alle damene ?

hvorpå vi hører en av kompisene til denne bøllen sier i bakgrunnen på litt gebrokken norsk

- ro deg ned da Vladimir

:fnise:

Endret av Miss Lucky
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er rasistisk når du mener dette på generelt grunnlag.

Derimot å være kritisk til menneskehandel er jo fint.

Nevner feks middelaldrende nordmenn med unge koner fra særlig Asia, og tilsvarende kvinner med tyrkere og kenyanere: mye avansert prostitusjon finansiert av nordmenn....

Greit å være imot dette uten å dømme enhver kombo. Noen av disse arene er reelt kjærester med gjensidig respekt for hverandre.

Anonym poster: 0ec6f352b347cd03e812cbbeb9ad1d2e

• Liker 1
Gjest Mariah
Skrevet

Rasistisk, nei, sneversynt og en smule fordomsfullt, ja.

Hvis du først skal tenke sånn burde du vel også mislike norske menn som er sammen med utenlandske kvinner for at det ikke skal bli altfor selvmotsigende. :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er sneversynt, fordomsfullt og sannsynligvis uttrykk for en blanding av arroganse, frykt og mindreverdighetskompleks. Og det er noe alle rasister har. Men det er også mange andre som har det.

You do the math.

Anonym poster: 3e40e53ea87f295e363d7d3dc6bc1d2a

• Liker 3
Gjest Kalkunen
Skrevet

ja det er rasistisk og avslører også at du neppe får pult så ofte. skjønner meg ikke på menn som har fokus på typen dama går med, enn om dama er tagbar eller ikke. blir bare feil type action ut av det fokuset der.

Skrevet (endret)

Hei,

Når eg t.d. er i grannelandet og ser innfødte jenter leie på mannfolk frå Midtausten/Afrika får eg ofte ei kjensle av ubehag, er eg i så fall ein rasist? Kognitivt sett tenkjer eg at det vert hyklerisk at mannfolk i slike kulturar kan vera saman med norske kvinnfolk medan deira eigne kvinnfolk vert vakta frå krybba av og ikkje har høve til å vera saman med kven dei vil. For å vera meir klår så tykkjer eg ikkje at mannfolka frå desse kulturane er "stygge" og "mindre verd", men eg likar ikkje mannfolk som er stygge mot kvinnfolk. Er eg likevel rasist når eg får ein fysiologisk reaksjon av å sjå slike par på gata?

Tittelen på innlegget gir inntrykk av at det er rasistisk, eller i hvert fall at det er motivert av en primitiv eierfølelse, at du ikke liker å se andre menn med "våre kvinner", men det du skriver taler for at det likevel ikke er rasistisk motivert. Hvis du ikke har noe problem med at norske kvinner går og leier på svenske, danske, finske, islandske, engelske, amerikanske, kanadiske, tyske, franske, hollandske, belgiske, sveitsiske eller østerrikske gutter, men har problemer med at norske kvinner leier på menn fra kulturer der søstrene deres ikke er fri til å date hvem de vil, er du ikke rasist, men tvert imot etisk våken. Dette er et tema som er altfor lite debattert i offentligheten, men som vi nettopp debatterte over mange sider i denne tråden:

http://forum.kvinneg...howtopic=736267

Her er noe av det jeg der skrev:

Jeg tror TS har rett i at det snakkes for lite om dette slik at det ofte handler om uvitenhet og tankeløshet når kvinner blir sammen med menn fra kulturer der mennenes søstre ikke på samme måte kan gå til sengs med eller date norske menn.

I islam er det faktisk et bud i koranen som forskjellsbehandler menn og kvinner på den måten at muslimske menn kan ta seg ikke-muslimske koner, mens det er strengt forbudt for muslimske kvinner å ta seg en ikke-muslimsk mann. På Muhammeds tid var mannen familiens overhode, og denne koranfestede forskjellsbehandlingen har bidratt til å sikre islams ekspansjon ved at alle barn av muslimer blir oppdratt som muslimer. (Barn av en kristen eller jødisk mor ble også muslimer så lenge far var muslim.) Vi har hatt mange debatter om dette her på KG, kan linke til denne:

Etnisk norske kvinner som gir sine barn muslimske navn

http://forum.kvinneg...howtopic=526484

Det er for øvrig interessant å legge merke til at kvinner har en tendens til å tilpasse seg og godta mer av menn fra kvinneundertrykkende kulturer, kvinner som blir sjarmert i senk av å bli plystret etter og strøket over rumpa på gaten i Sør-Europa vil nok ikke finne det like sjarmerende om dette skjer på gaten i hjembyen her i Skandinavia, det kan virke som at kvinner på mange måter er de fødte kulturrelativister.

Se hva jeg skrev i tråden:

Har kvinner et mer underdanig forhold til ulike kulturers normer enn menn? Er kvinner de fødte kulturrelativister?

http://forum.kvinneg...howtopic=725827

Endret av Cuckold
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rasistisk ordbruk, Skogman........ :glare:

Anonym poster: e7772a5b2396fb839e1d0fa166613900

Skrevet

nei, du er ikke rasist, du vil bare at norsk og norske skal være sammen og det er ikke rasistisk

Jo, det er faktisk det.

• Liker 4
Skrevet

Jo, det er faktisk det.

nei, rassisme er at man mener at noen raser er bedre enn andre, det har aldri ts sagt, ts har kun sagt at han vil at.norske skal være sammen med norske

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...