Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale en god reisehåndbok for København og Tenerife...?

Gjerne en side på nettet man kan bestille den fra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker Lonely Planet sine bøker, men hvilke reishåndbøker du skal velge avhenger av hva slags ferie du skal på.

Lonely Planet er super for den som reiser rundt på egenhånd og skal farte fra sted til sted, men er sikkert ikke like fin hvis du reiser på en pakketur.

Hør i bokhandelen, jeg har fått kjempegod hjelp på Tanum på Karl Johan (hvis du bor i Oslo).

Skrevet

Når det gjelder København (og forsåvidt de fleste andre byer) synes jeg "Turen går til......"-bøkene er fine. Ikke så dyre, de dekker alt det viktigste + litt til, har kart og ikke minst er de passende størrelse for å ta med seg i vesken (omtrent pocketbok-størrelse).

Skrevet

Holder en knapp på Lonely Planet.

Skrevet
Holder en knapp på Lonely Planet.
Me too
Skrevet

www.lonelyplanet.com

Gå inn og søk så får du kanskje lest en del av det som allerede står i boken. Og du kan da finne ut om Lonely Planet er god nok for deg.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips.....!

Skal kikke på sidene nå... :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes Lonely Planet er suverene når man reiser fra sted til sted og gjør alt på egen hånd siden de inneholder mye praktisk informasjon og gode tips til overnattingssteder. Men hvis man bare skal være i ro på et sted kan de kanskje bli litt kjedelige.

Jeg kjøper ofte en bok før jeg reiser, f.eks. Insight Guides som har suverene fotografier, og en til å ha med på turen, da blir det som regel LP hvis de har en guide for det landet jeg skal til.

Turen går til-bøkene som ble nevnt over synes jeg forøvrig er helt ubrukelige, alt for små og lite omfattende til mitt bruk i hvert fall.

• 1 år senere...
Skrevet

NOen som har reist rundt i Brasil (backpacker-style) og kan anbefale en god reisehåndbok`?

Jeg kommer sikkert til å kjøpe Lonely Planet av "gammel vane", men er det andre bøker som er bedre på Brasil?

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville kjøpt lonely planet til tenerife og københavn.

De er fine til sånne eksotiske langtvekkistanturer, men til storbyer eller andre mer tilrettelagte feriemål synes jeg de blir for kjedelige (tynne sider, mye tekst) og omfattende.

Liker de som har sånne tegnede kart (insight guides?) og så kanskje heller søke litt på artikler o.l. før man drar, for å finne tips til spesielle ting å gjøre og se.

Skrevet

Nei, for byer så holder jeg meg til et godt kart og litt lesing av artikler og anbefalinger på internett før avreise. Det er godt og trygt å ha ei tykk bok å klamre seg fast i når du er i langtvekkistan...

Gjest Oslpiken
Skrevet

Norli selger Lonely planet reiseguidene billigere enn Ark og Tanum. (I hvert fall på de jeg sjekket).

De sender portofritt fra Norlis hjemmeside, www.norli.no

Gjest tivoli
Skrevet

jeg reiste i brasil i fjor og ble anbefalt å kjøpe Lonely Planet. Brukte den utrolig mye, nå er den helt fillete:)

Gjest Anonymous
Skrevet
NOen som har reist rundt i Brasil (backpacker-style) og kan anbefale en god reisehåndbok`?

Jeg kommer sikkert til å kjøpe Lonely Planet av "gammel vane", men er det andre bøker som er bedre på Brasil?

Jeg har hørt at generelt er LP ikke så (suverent) bra på Sør-Amerika. Der anbefales det heller å bruke amerikanske guidebøker. Husker jo ikke hvilke som blir mest anbefalt da... :oops: Fodor? Rough Guide?

Skrevet

Hadde sans for denne artikkelen. Riktig nok om guider på nett, men om du finner mye god informasjon om stedet du skal til i en bestemt guide på nett, så er sikkert også papirutgaven av samme guide bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...