Gå til innhold

trodde katter var renslige dyr jeg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

red: hmm, vet ikke om han er stresset da, men frisk virker han ihvertfall! vi har begynt å ha hagetrening hvor vi går ute i hagen i bånd, det liker han godt :) Men ser han er veldig ivrig på å skal hoppe over gjerdet og over til nabokattene, så tør ikke å slippe han løs enda..

Hvorfor har du bånd på katten? La den utforske selv mens du er i nærheten. Er oppvokst med katter og har hatt mye kattunger men aldri, aldri, ALDRI hatt behov for bånd. Katter i bånd er noe av det verste jeg ser..

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hvorfor har du bånd på katten? La den utforske selv mens du er i nærheten. Er oppvokst med katter og har hatt mye kattunger men aldri, aldri, ALDRI hatt behov for bånd. Katter i bånd er noe av det verste jeg ser..

Katten min foretrakk å gå i bånd på nye steder. Det var mer som at hun gikk med meg i bånd og ikke omvendt, og hadde derfor full kontroll på meg ;) En trygghet for henne.

• Liker 1
Gjest EryMax
Skrevet

Kanskje TS har han i bånd fordi han er en ung ukastrert katt? Jeg synes ikke fertile katter har noe alene ute å gjøre. Å være ute er også noe han må tilvennes.

• Liker 3
Gjest Raindrops
Skrevet

Hvis alternativet er å ikke slippe han ut i påvente av kastrering, eller slippe ut en ukastrert katt, så er det mye bedre å være litt ute i bånd synes jeg. Da får han iallefall prøvd seg litt før han slippes ut på egenhånd.

• Liker 3
Gjest Skogmann
Skrevet (endret)

har alltid hørt at katter er så renslige!

men kan ikke si det stemmer for vår kattepus på nå ni mnd :P

han griser vann og mat utover gulvet, bæsjer på gulvet (lekkert når det ligger på varmekablene og godgjør seg til vi finner den), og så er han innmari fæl til å trakke oppi bæsjen sin og trakke utover!

når han får bæsj under poten, så bryr han seg ihvertfall ikke om å vaske seg ren.. neiida, bare snakk om å trakke mest mulig alle steder..

idag merker jeg at jeg er rimelig irritert på pus!

blir litt godt når han kan begynne å vær ute på egenhånd!

Øhh..hvorfor er han ikke ute for lenge siden? 9 mnd? Katter kan fint være ute fra de er 5-6 mnd.

Denne katten burde være kasterert og utendørs.

For det andre..du har satt dritekassa og bestemt at liggeplassen hans skal være på dass. Da forstår du lite av katter. Katter vil SELV velge hvor de har sove/favorittplassen sin, og du kan banne på at det ikke er der DU ønsker at det skal være. Du kan re opp reine kongebalkongen til katten på husets beste sted, nei..da skal den selvfølgelig ha godplassen sin i bokhylla eller inni en skuff, eller oppå sofaen.

Katter ønsker dessuten ikke å sove der hvor de driter (ikke så ulikt hva vi mennesker og alle andre dyr trives med). Så om du har satt dritekassa hans rett ved siden av der han skal sove og attpåtil stenger døra, så er det klart at han iler til et annet sted for å drite når han slipper ut av fangenskap.

Om du ikke kan ha katten frittgående i huset, så er det kattemishandling, og du skulle ikke ha skaffet deg katt. Enkelt og greit.

Endret av Skogmann
  • Liker 2
Skrevet

Han er inne enda fordi det nettopp har vært vinter og kaldt!

syns ikke en kattunge skal sendes ut og lære og være ute når det er mange minusgrader og masse snø!

og jeg har han i bånd fordi jeg syns det er en trygghet, siden han er ung og ukastrert, og fordi jeg ønsker at han skal bli kjent med hagen og nærområdet først, før jeg slipper han ut på egenhånd! har ikke lyst at han bare skal forsvinne, fordi han ikke finner veien hjem!

de fleste jeg vet om som har hatt katt, har alltid brukt bånd på katten i begynnelsen når den var ute, for å lære den stedsans på hvor den bor hen osv.

• Liker 2
Skrevet

Om du ikke kan ha katten frittgående i huset, så er det kattemishandling, og du skulle ikke ha skaffet deg katt. Enkelt og greit.

katten går sammen med oss hele dagen og kvelden :)

og han har også en favorittplass å sove, som han går til når han vil ha fred - og det er nettopp på badet oppi en hylle som står der ;)

(og det er forresten ikke snakk om at han driter rundt om i huset - men han bæsjer utenfor doen sin på badet)

AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig enig. Katter skal ikke sperres inne på et rom, uansett hvor mye de går rundt ellers på dagtid.

Anonym poster: 0547d835540120de04112174320e2c6e

• Liker 3
Skrevet

Hva slags fór bruker du?

Skrevet

Noen av dere er så trangsynte . Ikke gå med bånd? Er som regel en grunn for det. F.eks lillepusen min er et nervevrak uten like. For å prøve å venne katten til å gå ute så må vi bruke bånd, nettopp fordi hun er så redd og kommer til å løpe vekk og gjemme seg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...