Gjest lisha Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 har alltid hørt at katter er så renslige! men kan ikke si det stemmer for vår kattepus på nå ni mnd han griser vann og mat utover gulvet, bæsjer på gulvet (lekkert når det ligger på varmekablene og godgjør seg til vi finner den), og så er han innmari fæl til å trakke oppi bæsjen sin og trakke utover! når han får bæsj under poten, så bryr han seg ihvertfall ikke om å vaske seg ren.. neiida, bare snakk om å trakke mest mulig alle steder.. idag merker jeg at jeg er rimelig irritert på pus! blir litt godt når han kan begynne å vær ute på egenhånd! 1
Pusemamma Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Pus er kanskje stressa. Hvor har dere kattedoen? Mine katter hadde et par uhell med og bæsje på gulvet da de var små. Katter er veldig renslige. At de griser med vann og mat er vanlig.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Har den alltid vært slik, eller er det blitt etterhvert ? Anonym poster: 537b6cf62a592284e15c91adf7810a91
CathFoto Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Bæsj på gulvet er sterk markering og kan være alt fra stress til sykdom. Mange tror også at avlange oppspydde hårballer er bæsj da de kan være litt like av utseende. Søle litt med mat og vann er ikke så uvanlig, legg spisebrikker under matskålene så er det lettere å rydde. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 har alltid hørt at katter er så renslige! men kan ikke si det stemmer for vår kattepus på nå ni mnd han griser vann og mat utover gulvet, bæsjer på gulvet (lekkert når det ligger på varmekablene og godgjør seg til vi finner den), og så er han innmari fæl til å trakke oppi bæsjen sin og trakke utover! når han får bæsj under poten, så bryr han seg ihvertfall ikke om å vaske seg ren.. neiida, bare snakk om å trakke mest mulig alle steder.. idag merker jeg at jeg er rimelig irritert på pus! blir litt godt når han kan begynne å vær ute på egenhånd! Høres ut som en kattunge som er blitt tatt altfor tidlig fra mammaen sin. For det er kattemamma som lærer ungene å bli renslige. Jeg sier det fordi jeg kjenner igjen atferden hos en av mine egne katter. Den ene katten jeg har kom til oss da han bare var 6 uker fordi moren døde. Han griser når han spiser og dekker ikke over bærsjen sin når han har vært på do. Han har rett og slett ikke lært det. Mens den andre katten vår som kom til oss da han var 12 uker er kjemperenslig. Anonym poster: c52ce74f4803f8f1663fd8f129d1258d 6
ninuska_ Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 Min pus som mistet kattemoren når han var 2 uker gammel er den rensligste jeg har vært borti. Han løper til og med til kattekassa når han kaster opp, for å ikke søle til gulv eller teppe! Jeg ville prøvd å flytte på kattedoen, kanskje han ikke trives med hvor den står?
Gjest lisha Skrevet 12. april 2013 #7 Skrevet 12. april 2013 (endret) Kattedoen er på badet. Vi har stort bad, så kattedoen er i ene enden, og kattesengen er i andre enden, slik at han sover på badet om natten. Pus var 10 uker når vi fikk han. hadde tenkt å vente to uker til, men kattemoren ville ikke ha mer å gjøre med han. Er nå siste måneden det vi stadig finner bæsj på gulvet, eller under skapet under vasken.. Før det, så har han alltid vært veldig flink å gå i kassen. red: hmm, vet ikke om han er stresset da, men frisk virker han ihvertfall! vi har begynt å ha hagetrening hvor vi går ute i hagen i bånd, det liker han godt Men ser han er veldig ivrig på å skal hoppe over gjerdet og over til nabokattene, så tør ikke å slippe han løs enda.. Endret 12. april 2013 av lisha
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #8 Skrevet 12. april 2013 Kattedoen er på badet. Vi har stort bad, så kattedoen er i ene enden, og kattesengen er i andre enden, slik at han sover på badet om natten. Pus var 10 uker når vi fikk han. hadde tenkt å vente to uker til, men kattemoren ville ikke ha mer å gjøre med han. Er nå siste måneden det vi stadig finner bæsj på gulvet, eller under skapet under vasken.. Før det, så har han alltid vært veldig flink å gå i kassen. Det er ikke rart han driter andre steder når dere tvinger han til å sove samme sted som doen hans. Hvorfor låser dere katten på badet om natten? Ja, katter er renslige dyr. Derfor setter man ikke senga i samme rom som doen. Varmekabler er også en u-ting å la doen stå på. En veterinærsjekk er også på sin plass. Anonym poster: a77ba2fe152fb97c94ca8447f20a91c7 8
CathrineMic Skrevet 12. april 2013 #9 Skrevet 12. april 2013 Hvor ofte rengjør dere kattedoen? Kanskje syntes den det er ekkelt i doen sin? Vi tømmer våres med kattespade hver/aenhver dag, og hele sanden tømmer vi hver 2/3 uke. Er det mye lukt, blir det tøm uansett hvor kort tid siden det var.. Har dere kattedo med inngang, eller bare en sånn "bund"?
Gjest lisha Skrevet 12. april 2013 #10 Skrevet 12. april 2013 Der doen står, er ikke varmekabler under jeg har katten på badet på natten for å skille av hunden og katten. Hunden og katten er mye ilag på dag og kveld, men da er jo vi hjemme også. om natten tør jeg ikke å la de være alene, for jeg liker å følge litt med på dem når de er sammen.
CathrineMic Skrevet 12. april 2013 #11 Skrevet 12. april 2013 Det er ikke rart han driter andre steder når dere tvinger han til å sove samme sted som doen hans. Hvorfor låser dere katten på badet om natten? Ja, katter er renslige dyr. Derfor setter man ikke senga i samme rom som doen. Varmekabler er også en u-ting å la doen stå på. En veterinærsjekk er også på sin plass. Anonym poster: a77ba2fe152fb97c94ca8447f20a91c7 Våres to katter har ingen problem om å ligge vesidenav doen sin, så det kan da ikke være derfor den ikke går i doen sin.. Men om maten er nærme doen, kan de også ha noe å si..
Gjest lisha Skrevet 12. april 2013 #12 Skrevet 12. april 2013 Hvor ofte rengjør dere kattedoen? Kanskje syntes den det er ekkelt i doen sin? Vi tømmer våres med kattespade hver/aenhver dag, og hele sanden tømmer vi hver 2/3 uke. Er det mye lukt, blir det tøm uansett hvor kort tid siden det var.. Har dere kattedo med inngang, eller bare en sånn "bund"? vi har bare sånn vanlig kattekasse. vi tar vekk bæsj med en gang vi oppdager den, så blir ca to ganger daglig. Kattesanden bytter vi ut hver andre uke, eller når det begynner å bli lukt.
Gjest lisha Skrevet 12. april 2013 #13 Skrevet 12. april 2013 Våres to katter har ingen problem om å ligge vesidenav doen sin, så det kan da ikke være derfor den ikke går i doen sin.. Men om maten er nærme doen, kan de også ha noe å si.. han har vann og litt mat ved siden av sengen sin (på andre siden på badet fra doen), pluss han har matskål på gangen ved siden av hundens skåler.
CathrineMic Skrevet 12. april 2013 #14 Skrevet 12. april 2013 vi har bare sånn vanlig kattekasse. vi tar vekk bæsj med en gang vi oppdager den, så blir ca to ganger daglig. Kattesanden bytter vi ut hver andre uke, eller når det begynner å bli lukt. Kanskje dere skal prøve å kjøpe sånn kattedo med dør? Kan jo hende han ikke liker at det er "åpen do"? Har dere byttet kattesand nettopp?
Gjest lisha Skrevet 12. april 2013 #15 Skrevet 12. april 2013 har nettopp byttet sand ja klarer ikke å se noe sammenheng når han bæsjer på gulvet med tanke på om vi nettopp har byttet sand eller ikke.. skjer veldi uregelmessig igrunn! tror ikke pus liker å ha sånn tak over doen. vegger hadde nok gått bra, men han trives ikke hvis det blir for tett har jeg merket meg.
CathrineMic Skrevet 12. april 2013 #16 Skrevet 12. april 2013 har nettopp byttet sand ja klarer ikke å se noe sammenheng når han bæsjer på gulvet med tanke på om vi nettopp har byttet sand eller ikke.. skjer veldi uregelmessig igrunn! tror ikke pus liker å ha sånn tak over doen. vegger hadde nok gått bra, men han trives ikke hvis det blir for tett har jeg merket meg. Det kan være sanden altså. At han ikke liker den. Jeg vet det er mangen katter som ikke liker sanden, som går på do utenfor kassen sin. Hvordan sand har dere byttet til? Anbefaler sånn sand som klumper seg. Lett og holde ren også
Gjest Belle Gunnes Skrevet 12. april 2013 #17 Skrevet 12. april 2013 Han er nyllig kommet i kjønnsmoden alder. Er han kastrert? Det kan hjelpe.
Gjest lisha Skrevet 12. april 2013 #18 Skrevet 12. april 2013 Nei, vi har ikke kastrert han enda! Men han skal kastreres før vi begynner å slippe han ut på egen hånd. bruker sånn sand fra dyrebutikken, den klumper seg er den vi har brukt hele tiden siden vi fikk han
Gjest Belle Gunnes Skrevet 12. april 2013 #19 Skrevet 12. april 2013 Da kan det være hormonoverdose og han er litt uttafor pga dette. Chop chop og se om dette hjelper 1
CathrineMic Skrevet 12. april 2013 #20 Skrevet 12. april 2013 Nei, vi har ikke kastrert han enda! Men han skal kastreres før vi begynner å slippe han ut på egen hånd. bruker sånn sand fra dyrebutikken, den klumper seg er den vi har brukt hele tiden siden vi fikk han Åja, jeg ser vi har misforstått hverandre litt. Jeg mente om du hadde kjøpt ny type sand, kontra den han har hatt tidligere. Mente at det kunne kanskje være årsaken Men da har det nok ingenting med sanden heller å gjøre. Som de andre sier, så hjelper det nok å kastrere han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå