Gjest Karma Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Hei! Jeg skal inn på Ullevål og bli konisert, etter at gynekologen min fant grove celleforandringer på livmorhalsen min. Det jeg lurer på er: Hvis jeg hadde hatt kreft, ville det da ha blitt oppdaget på celleprøven eller biopsien jeg tok? Eller er det sånn at de først kan påvise kreft ETTER koniseringen? Blir takknemlig for alle svar, for jeg er livredd
Teriyaki Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Hvorfor har du ikke spurt gynekologen din om dette? Sikkert noen her som kan svare deg på det, men helsepersonellet er de riktige å spørre i slike situasjoner.
Gjest O___o Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Denne siden gir muligens svar på hva du lurer på. Lykke til!
Gjest Ratata Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 Ja, hvorfor spør man ikke bare helsepersonell om dette.. Det kan være så mange grunner. La oss si at Ts fikk vite det når hun var hos sin gynokolog. Ikke alle av oss klarer å prossessere helt beskjeden vi får der og da. Ikke alle av oss kommer på å spørre om ting vi kommer til å lure på når vi kommer hjem. Da starter vi å google og så finner vi masse artikler som skremmer oss. Da er det ikke bare å ringe tilbake til gynokologen og stille alle spørsmålene man plutselig får når beskjeden har sunket inn. Man kan sikkert bestille en time. En time som man må vente i en evighet på. Slik vil det iallefall føles ut for den somgår rundt med spørsmål rundt noe som virker skremmende. Så er det mange som havner inne på KG og spør for å få beroligende svar. Ts; Jeg har ikke noe godt svar til deg men håper den linken som brukeren over meg har gitt deg kan være til hjelp Lykke til! 2
Teriyaki Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Grunnen til at jeg spør om det, og videre oppfordrer henne til å spørre helsepersonell, er nettopp for å unngå at hun får mange svar på internett som gjør at hun bare blir reddere. Hun kan like gjerne få svar som gjør henne mer urolig i stedet for svar som gjør henne mer rolig. Så jeg trenger i grunn ikke å få noen belærende lekse på hvorfor. For ts sitt beste så bør hun oppsøke helsepersonell med disse spørsmålene, ikke et forum hvor det kan være mange forskjellige erfaringer ute og går. Lykke til, ts. Det er nok en skremmende situasjon, så jeg vil anbefale deg å ringe gynekologen din slik at han kan svare deg på spørsmålene dine.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2013 #6 Skrevet 11. april 2013 Ja, hvorfor spør man ikke bare helsepersonell om dette.. Det kan være så mange grunner. La oss si at Ts fikk vite det når hun var hos sin gynokolog. Ikke alle av oss klarer å prossessere helt beskjeden vi får der og da. Ikke alle av oss kommer på å spørre om ting vi kommer til å lure på når vi kommer hjem. Da starter vi å google og så finner vi masse artikler som skremmer oss. Da er det ikke bare å ringe tilbake til gynokologen og stille alle spørsmålene man plutselig får når beskjeden har sunket inn. Man kan sikkert bestille en time. En time som man må vente i en evighet på. Slik vil det iallefall føles ut for den somgår rundt med spørsmål rundt noe som virker skremmende. Så er det mange som havner inne på KG og spør for å få beroligende svar. Ts; Jeg har ikke noe godt svar til deg men håper den linken som brukeren over meg har gitt deg kan være til hjelp Lykke til! + at det er mange som "fryser til" hos helsepersonell. Jeg får blackouts hos lege, spesielt gynekolog, og det tar meg 1-2 uker å komme meg igjen etter belastningen. Internett er dermed uvurderlig.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #7 Skrevet 11. april 2013 Man kan ikke stille diagnosen kreft før koniseringen er utført. De skjærer bort en del av vevet som de sender inn til patologene på sykehuset. Der ser de på cellene fra vevsprøven i mikroskopet, og kan se hvor store forandringene faktisk er, og om gynekologen har fått med alle de unormale cellene (da ser de om det er noen unormale celler i kanten av vevsbiten som sendes inn). Anonym poster: a29871953eb38d1436e20c8fee1234cf
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #8 Skrevet 11. april 2013 Grunnen til at jeg spør om det, og videre oppfordrer henne til å spørre helsepersonell, er nettopp for å unngå at hun får mange svar på internett som gjør at hun bare blir reddere. Hun kan like gjerne få svar som gjør henne mer urolig i stedet for svar som gjør henne mer rolig. Så jeg trenger i grunn ikke å få noen belærende lekse på hvorfor. For ts sitt beste så bør hun oppsøke helsepersonell med disse spørsmålene, ikke et forum hvor det kan være mange forskjellige erfaringer ute og går. Lykke til, ts. Det er nok en skremmende situasjon, så jeg vil anbefale deg å ringe gynekologen din slik at han kan svare deg på spørsmålene dine. Enig at helsepersonell er riktig å spørre, men det er ikke bare å ringe gynekologen. Hvis man har gynekolg på sykehuset så kan du bare glemme å få snakket med han/henne. TS: Ta med deg en huskelapp når du skal til gynekologen igjen, så glemmer du ikke. Lykke til! Anonym poster: dd21440f9e4318510753d6abce433de3
Teriyaki Skrevet 11. april 2013 #9 Skrevet 11. april 2013 Enig at helsepersonell er riktig å spørre, men det er ikke bare å ringe gynekologen. Hvis man har gynekolg på sykehuset så kan du bare glemme å få snakket med han/henne. TS: Ta med deg en huskelapp når du skal til gynekologen igjen, så glemmer du ikke. Lykke til! Anonym poster: dd21440f9e4318510753d6abce433de3 Nei det er jo sant. Vet ikke hvorfor, men jeg tok for gitt at det var privat gynekolog.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå