Gå til innhold

Hvem er det vanlig å be i dåpen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hører noen som skal be mange venner og nesten hele slekta, andre ber kun de aller nærmeste.

Når min datter skal døpes frister det lite å invitere alle sammen, vil helst kun ha mine foreldre og bror og foreldrene og søsknene til mannen min. Er det sært?

Anonym poster: 389f7c2081ad55cf1a7ec266b4b08fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde bare nærmeste familie. Barnas besteforeldre, tanter onkler og søskenbarn. Ville også hatt oldeforeldrene der om de hadde vært i stand til å komme(det var de forøvrig ikke)

Anonym poster: b1f464498d4d4cf2e04f2066911825a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trudde det var ganske vanlig å be hele familien + venner. Men det er det visst ikke. De fleste jeg vet om har bedt de som skal være faddere og gudmor/gudfar og nermeste familie og kansje venner.. Men du velger jo helt selv hvem du vil invitere ;) Det gjør jo ingenting og kun invitere de nermeste ;)

Anonym poster: 383e95018e3ec244c36b2bd45c09ec6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Gudforeldre, besteforeldre, oldeforeldre, tanter/onkler og søskenbarn til dåpsbarnet. I tillegg fikk et par venner komme til kaffen. Øvrig familie var ikke invitert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kun nærmeste familie: besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler med deres famile samt et vennepar. Faddere var familiemedlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligst er det å be Nermeste familie. Det som er poenget med dåp er jo at dei som deltar der, er dei som skal følge barnet i oppveksten. Venne kretsen din vil forandre seg i årenes løp.Erfaringsmessig er det også lurest å ha "blodsbånd"som faddere.Grunnen er at det oftest blir svært ubehagelig å invitere din brors/søsters x i dåpen bare fordi vedkommende var fadder for 14 år siden. Eller din x venninne ..etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...