Gå til innhold

Parkering i Oslo

Gjest barista

Anbefalte innlegg

Gjest barista

Hei,

Jeg skal til Oslo på en shoppingtur med venninne, og lurer på parkering.

Jeg er ikke vandt meg å kjøre i storbyen, så vil gjerne ha en enkel parkering, som er forholdsvis sentrumsnær. Samtidig ikke for dyr. Anbefalinger?

Alternativt kan jeg parkere hos ei venninne, men må da må vi ta buss til sentrum og tilbake når vi henter bilen. Så jeg må veie buss kostnadene opp mot parkeringskostnadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs hvor lenge dere skal være der. Bussbilletter koster 30 kr per stk. Q-Park og Europark er de to største aktørene innen parkering, men vet ikke hva det koster per time, det er forskjellig fra parkeringshus til parkeringshus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok nesten uansett det er billigere for deg å ta bussen. Ganske vanskelig å finne parkering i sentrum så du ender bare opp med å bruke en masse tid på å kjøre rundt og runt for å finne noe + at det er ganske dyrt å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barista

Jeg fant bare pris for to parkeringshus i Oslo, og her opererte de med priser for rundt 50 kr timen, så da ser jeg at det er nok safest for oss å ta buss t/r sentrum. Vi ender da opp med å betale 60 kr per pers, 120 totalt. Slik at så lenge vi er lengre enn 2 timer i sentrum, så lønner det seg ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvor dere kommer fra.

Kjør til lørenskog togstasjon, ta toget på 17 minutter inn. Veldig mange som gjør det. Eller fra direktetog fra Lillestrøm og inn gjennom tunellen som tar 9 minutter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...