Gå til innhold

Hvilken fot bruker man til bremsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer rett og slett ikke huske det, så jeg må kjøre en tur først for å se hvilken det er. Er det andre som kommer på hvilken fot det er, uten å sjekke?

Anonym poster: cf406274d68dd72b55484e93b1f48fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den samme som du bruker på gassen.

Anonym poster: 3cb484d6bebb9daaf516f7bdea916554

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskeregel:

I biler med automatgir bruker man KUN høyrefoten. Hvilke to pedaler trengs det i automatgirbiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hvilken fot du bruker, men om du bruker venstre så sitter du nok med nesa klistra neddi rattet ganske fort :P

Endret av Bjørn88
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuell: høyre på gass og brems, venstre på clutch.

Automat: høyre på gass og brems, venstre brukes ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskeregel:

I biler med automatgir bruker man KUN høyrefoten. Hvilke to pedaler trengs det i automatgirbiler?

Gass og brems, tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor logisk er det å gasse og å bremse samtidig da? :) Der har du svaret! For å stoppe farten kan du ikke øke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Du har lappen, kjører bil, og vet ikke hvilket bein du skal bremse med? Kan du gjøre meg en tjeneste? Selg bilen og ta bussen i framtiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Du har lappen, kjører bil, og vet ikke hvilket bein du skal bremse med? Kan du gjøre meg en tjeneste? Selg bilen og ta bussen i framtiden.

arrow_jump_up_hg_clr.gif

Stiller meg bak Skaubjønnen. Jeg er venstre/høyre-blind, men selv jeg vet at det er gassfoten som brukes til å bremse med. Helt uten at jeg har kjørt så mye automatgir. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Har faen ikke lyst til å måtte møte på folk som under en potensiell kollisjon først må tenke; "Jaha..hmmm..hvilken fot skal jeg br..KRÆSJ!!!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker OT, men jeg tror mange rally kjører bruker venstrefoten til å bremse.

Jeg har noen par ganger prøvd å forsiktig presse ned bremsepedalen med venstrefoten og det er ikke lett å gjøre det like forsiktig som når man bruker høyrefota :P (PS. det var ingen biler bak meg da jeg prøvde meg litt fram ;P)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle ta lappen for maaange år siden, hadde jeg mareritt om hvilken fot jeg skulle bruke på de forskjellige pedalene.

Det endte med at jeg krysset beina, slik at jeg brukte venstre på gassen og høyre på de to andre.

Glad da jeg våkna! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...