Gå til innhold

Mørke ringer under øynene..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Iløpet av det siste året har jeg vært mer og mer plaget med mørke ringer under øynene. Veldig mørke! Så jeg kan ikke vise meg ute uten å ha dekket over. Og selv med concealer vises det.

Jeg var hos legen for noen mndr siden både pga dette og pga voldsom hårtap, men det eneste de kunne finne på blodprøvene var jernmangel. Har dette noe å si på de mørke ringene? Jeg har iallefall gått på jerntabletter siden da, men det har verken hjulpet på hårtap eller mørke ringer så langt. Er det noe annet jeg kan mangle som gir utslag i form av dette?

Jeg er forøvrig 36 år. Vet at mørke ringer kan komme med alderen og at det er arvelig, men ingen i familien har vært/er plaget med dette..

Håper noen kan hjelpe.

Anonym poster: 2589ea10004d0d9c285260fc87407385

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter du med lite søvn eller stress?

AnonymBruker
Skrevet

Sliter du med lite søvn eller stress?

Nei, ingen av delene faktisk. Og jeg spiser sunt i tillegg..

Skrevet

Det er garantert noe du spiser feil. Og når du har jernmangel og hårtap så har du vel ikke et optimalt kosthold.

Får du i deg nok fett, protein, grønt, frukt, bær og vann? Får du den gode søvnen? Jeg får alltid mørke ringer under øynene når jeg spiser melkeprodukt som sjokolade + at jeg får dårlig søvn - sånn som nå. Gjett om jeg får mørke ringer under øyenen imorgen!

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sikkert noe jeg spiser feil og mangler, men jeg skulle så gjerne visst om det er noe spesielt man bør få i seg for å slippe disse ringene.. Jeg spiser grovt brød uten hvetemel, veldig masse laks, tunfisk, egg, avocado, masse tomat og sukkererter, agurk, paprika, kylling, kidneybønner, banan og annen frukt, men lite bær da, annet enn gojibær sammen med mandler... Masse vann hele dagen, grønn te, grønn shake (spirulina osv), nesten aldri godteri (sjokolade o.l) og ihvertfall ikke potetgull og sånn snacks. Og i tillegg sover jeg minimum 8 timer pr natt. Siden jeg i tillegg er hudpleier, tar jeg veldig godt vare på huden min rundt øynene, og bruker ordentlige produkter. Trener gjør jeg også, så hva i alle dager gjør jeg galt? Noe mangler jeg tydligvis..

AnonymBruker
Skrevet

Ingen flere med innspill?

AnonymBruker
Skrevet

Siden ingen har noen idè om hva det kan være, spør jeg heller om noen har en god concealer å anbefale for å skjule de mørke ringene? En som ikke "kaker" seg eller legger seg i linjene rundt øynene, men som dekker godt og samtidig pleier øyeområdet?

Gjest anonym
Skrevet

Siden ingen har noen idè om hva det kan være, spør jeg heller om noen har en god concealer å anbefale for å skjule de mørke ringene? En som ikke "kaker" seg eller legger seg i linjene rundt øynene, men som dekker godt og samtidig pleier øyeområdet?

Hei ts,

synes concealeren Sensai fra Kanebo, er veldig bra! Du gjør jo alt det riktige, så rart det med mørke ringer, mulig det rett og slett er genene dine? Som hudpleier ser du vel at det er stor forskjell på huden til folk selv om de f.eks er samme alder, pga livsstil og gener?

Har du forresten tips om den beste hudkremen/produkter? Jeg brukte lenge Dermalogica skin smothing cream, deres øyekremer ( som jeg fortsatt bruker ), men har nå gått over til Decleor. Bruker og Dr.Hauscka rosenkrem. Hvilke hudpleieprudukter mener du er best? Foreslå gjerne øyekremen du bruker, da du sa du bruker bra øyekrem (:

Skrevet

Glo minerals sin conceler er god.

AnonymBruker
Skrevet

Har selv veldig mørke ringer, det som hjelper best av de produktene jeg har prøvd er glo minerals under eye concealer i fargen golden (men fargen man velger er jo individuell.)

Har hørt mye bra om correctors med rosa toner hvis du har lys nordisk hud i stedet for concealere. Bobbi Brown sin corrector skal visst være bra.

Anonym poster: 17234b7cdcbbc111bca6b332359fe38b

Skrevet

Ja, sikkert noe jeg spiser feil og mangler, men jeg skulle så gjerne visst om det er noe spesielt man bør få i seg for å slippe disse ringene.. Jeg spiser grovt brød uten hvetemel, veldig masse laks, tunfisk, egg, avocado, masse tomat og sukkererter, agurk, paprika, kylling, kidneybønner, banan og annen frukt, men lite bær da, annet enn gojibær sammen med mandler... Masse vann hele dagen, grønn te, grønn shake (spirulina osv), nesten aldri godteri (sjokolade o.l) og ihvertfall ikke potetgull og sånn snacks. Og i tillegg sover jeg minimum 8 timer pr natt. Siden jeg i tillegg er hudpleier, tar jeg veldig godt vare på huden min rundt øynene, og bruker ordentlige produkter. Trener gjør jeg også, så hva i alle dager gjør jeg galt? Noe mangler jeg tydligvis..

Du spiser sunt, men hva med å prøve å spise helt glutenfritt en periode? Itillegg til å spise helt melkefritt? Prøv å ligge unna stivelse som potet, ris, mais osv osv ...

Skrevet (endret)

Jeg har "dark eye syndrome", det vil si at jeg er født med veldig mørke ringer under øynene. Brukt veldig mye forskjellig for å dekke dem, og syns aldri det ble bra nok, men da jeg var i NY i fjor bestemte jeg meg for å søke hjelp i en av de store sminkebutikkene.

Bruker nå: Bobbi Brown Corector i "light peach" (det kommer jo an på din hudtone). Den er den definitivt største redningen. Den tar vekk fargen, så det bare er igjen en skygge.

Så har jeg pudder oppå der, jeg bruker Sheer Cover Buff. Oppå der igjen enten stift/stick som den fra YSL eller annen concaler, også her bruker jeg nå Sheer Cover. Til slutt tar jeg mineal veil fra Bare Minerals, men det er mest fordi "buff" i Sheer Cover er hakket for gul for meg, så jeg bruker mineral veil for å jevne ut det.

Bobbi Brown Corrector er det eneste jeg er nøye med merket på. Ellers alltid etterfulgt av pudder og concealer. Og ikke MYE, da blir det kladdete. Tynt lag, men correctoren går det an å ta ganske mye av uten at det blir sånn. Alt klappes forsiktig på med fingeren, og pudderet "rulles" på med børste.

Edit: Ble også anbefalt å finne en øyekrem for mørke ringer til å ha som underlag, men har brukt opp min og bruker foreløpig bare vanlig ansiktskrem.

Endret av Rainbow81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...