Gå til innhold

Omskjæring, vanlig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser på Sex and the City nå, og det handler om at en fyr ikke er omskjært. Og det virker som at det er helt utrolig rart at ikke han var omskåret. Akkurat som at å være omskjært er det vanligste i verden, og at å ikke være det er rart...

Jeg syns det er mer rart at noen ER omskåret. Jeg trodde det var vanligere å ikke være det?? Tar jeg feil? Hvordan er det i Norge kontra. new york liksom?

Anonym poster: e38b95d674f317d8946735ff9dd46032

Videoannonse
Annonse
Gjest Gunfreak
Skrevet

Omskjering er vanlig i USA, dette var en sånn sak for mange år siden, om at det skulle være så bra, være renslig, forebygge sykdommer, gjøre sexen bedre osv, så det gjorde at i mange generasjoner i usa var det vanlig å og omskjere gutter nesten uansett.

I norge, gjøres det bare av muslimer, jøder og de som må det av medisinske grunner.

Skrevet

Etter hva jeg har hørt så er omskjæring så vanlig i USA at du (omtrent) må si ifra på sykehuset hvis du ikke vil ha ungen din omskjært.

Skrevet

Vanlig i USA der vel en 90 % ble omskjært for 40 år siden, og rundt 60 % i dag tror jeg. I Norge er det tilnærmet ikke-eksisterende utenfor religiøse grupper som muslimer og jøder. Det har religiøst, ikke medisinsk, opphav.

AnonymBruker
Skrevet

Wow, det hadde jeg aldri trodd !!

Anonym poster: 3ebcd88744e12366a9fc6d0bfde3364d

Gjest BettyBoop
Skrevet

I usa er det blitt en motegreie. Litt annerledes der. Er sikkert en del miljøer hvor det å ikke være omskjært er kjemperart.

Gjest avocadoen
Skrevet

Sykt at det kan være "mote" å skjære av en del av et menneske.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig i USA, her er det mest religiøse/kulturelle grunner og medisinsk. Kjæresten min som er norsk er omskåret av medisinske grunner (og skal jeg være ærlig liker jeg det bedre enn uomskåret). Men jeg vet også om foreldre som har omskåret barnet mest av estetiske hensyn - disse foreldrene var ikke helt nøytrale (den ene har en familiebakgrunn hvor omskjæring er vanlig), men ikke religiøse e.l.

Anonym poster: 78a534de76177af1b8785b430447d274

Gjest BettyBoop
Skrevet

Har forstått det slik at de som gjør det av kosmetiske grunner gjør det frivillig i voksen alder? Tar jeg feil? Spør dere som har mer greie på dette enn meg. Det er mye rart som er mote.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...