Gå til innhold

Bytte til Iphone og Macbook - verdt det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra før av bruker jeg en Acer Aspire laptop, og en litt eldre Nokia smarttelefon.

Grunnen til at jeg vil bytte er at begge tingene begynner å bli litt gamle og slitt, og jeg har allerede en Ipad mini jeg er fornøyd med.

Det jeg er 'redd' for er at batterilevetiden på en nyere Iphone er elendig sammenlignet med min gamle telefon. Nå ladet jeg min mobil på mandag, fem streker betyr at den er full, og i dag har jeg tre streker igjen. regner med jeg må lade den igjen til Lørdag. Er Iphone like bra? Hvilken modell vil du eventuelt anbefale?

Så lurer jeg litt på å bytte ut laptopen min med en Macbook. Bruker dataen mest til internett, bilder og film. Ikke for avansert, men hadde vært greit med noe som kunne synkroniseres med hverandre (f.eks bilder og film fra Iphone/Ipad over til Macbook osv osv.)

Hva er din erfaring? Er epleprodukter oppskrytt, eller ville det vært en oppgradering og forbedring for min del?

Håper på tanker og innspill.

Anonym poster: 2818176b9d44ac0956d25304d3e6945c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må lade min iPhone nesten hver dag, så batteriet er ikke noe å skryte over akkurat men jeg liker kvaliteten fordi.

Macbook pro retina er noe av det beste kjøpet jeg har gjort egentlig, har aldri prøvd en annen type Macbook da, har bare min gaming PC til 20.000 å sammenligne den med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar Quilliam.

Det er det der med batteritiden som frister lite med Iphone må jeg si.

Godt å høre du er fornøyd med Macbook Pro Retina, har kikket litt på den.

Vil du si det er enkelt å overføre bilder fra Iphone over til Macbooken? Eller må man som epletilhenger kjøpe en hel haug av duppeditter for å få det til?

Anonym poster: 2818176b9d44ac0956d25304d3e6945c

Skrevet

Har macbook, ipad og iphone, og synes det er veldig lett å bruke dem sammen. Hvis du bruker f.eks icloud kan du overføre blant annet bilder og kalendere mellom enhetene, og de oppdateres med en gang på alle tre. Ingen duppeditter nødvendig.

Batteritiden på iphonen ser jeg ikke på som et problem egentlig. Kun hvis jeg glemmer å lade den en gang og plutselig trenger å bruke den mye, noe som skjer sjeldent. Hvis du har en ladestasjon og husker å sette den til lading hver kveld f.eks, så er det ingen problem.

Skrevet

Har iPhone, iPod og kjører Windows pc. iTunes må man ha uansett. Men det er jo null pes å installere på en Windowsmaskin, der man ofte får like mye ytelse for veldig mye mindre penger enn en Mac?

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk fra windows til Mac for et par år siden. Syns Mac er helt topp på mange måter, men jeg har ikke satt meg godt nok inn i hvordan Mac fungerer til å få best utbytte.

Har også Iphone. Batteritiden avhenger helt av bruk, og om du bruker mye 3G. Kort fortalt har de fleste smarttelefoner kort batteritid i forhold til vanlige mobiler.

Skrevet

Batteritiden på smarttelefoner i dag er ikke spesielt bra sammenliknet med de gamle telefonene, så dette vil være et problem uansett. Jeg syns batteritiden på min iPhone er mye bedre enn samboerens Samsung Galaxy S3, han må lade sin ca hver dag, mens jeg lader min annenhver/hver 3. dag alt ettersom hvor mye og hva jeg bruker den til!

Hva gleder Mac kommer jeg aldri til å kjøpe meg en pc igjen. Er storfonøyd med min mac. Hatt masse problemer med Windows pc´ene mine før, mens macen har jeg nå hatt i 3-4 år og har ikke hatt et eneste ett.

Er også veldig kjekt at alle Apple enhetene synkroniseres opp mot hverandre! :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg sier bare; 'Once you go mac, you never go back'.

:hjerte:

• Liker 2
Skrevet

Apple er fantastisk! Jeg må lade iPhonen min hver dag, men det er verdt det! Jeg har MacBook air, og er storfornøyd. Den funker til alt det jeg trenger den til, den er lett og fin og deilig. Jeg byttet gradvis til Apple, og nå har jeg Mac, iPad mini, iPhone 5 og iPod Nano. I'll never go back!

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame/spam.

ninuska_, mod

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vent til IOS7 kommer.

Den kommer jo uansett til så godt som alle appleproduktene man allerede eier. Det er ikke noe man trenger vente på. Til og med min gamle iphone 4 får ios7 til høsten.

Anonymous poster hash: 71f09...591

Gjest Guilty
Skrevet

Hvis ikke pengene er et problem ville jeg gått for Macbook Pro Retina, iPod Nano og iPhone :) Har selv en vanlig Macbook Pro jeg er kjempefornøyd med og iPhone 4s(Ser ingen grunn til å bytte til nyere :P). Er du glad i å game er nok ikke Mac det beste med mindre du har egen gamingpc ved siden av ;)

Skrevet

Har hatt diverse mobiltelefoner, alt fra gamle Nokia, Samsung til HTC Hero og iPhone 42. Nå har jeg Samsung Galaxy Young (den kjipeste i Galaxy-familien, billigst og dårligst). iPhonen er helt klart best på brukervennlighet, men har klart å knuse 2 stk (og jeg er FORSIKTIG med mine mobiler), samt de må lades HVER dag. Galaxy@en min har vært et par ganger i bakken (okei, veldig mange ganger i bakken), likevel fungerer den som den skal, så det skal den ha. Skal ikke bytte den ut før den dauer helt.

Har og hatt et par "standard" PCer, helt kurante hjemmelaptoper, samt skolelaptopen. Den siste røyk for et par måneder siden (etter 4 år med daglig bruk), så fikk meg en MacBook Air 13". Kan jo ikke akkurat si at jeg angrer, MacBooken er kjempefin den, men den er ikke noe å rope Hurra for :) Hadde klart meg fint med en "vanlig" PC :)

Skrevet

Lader femmeren min opptil tre ganger daglig, latterlig dårlig batteritid (4 hadde bedre).

Man kan finne mange datamaskiner som er bedre enn mac til en billigere pris.

Skrevet

Her i familien har alle Apple produkter og vi bytter aldri!!!!!!

Skrevet

Har hatt diverse mobiltelefoner, alt fra gamle Nokia, Samsung til HTC Hero og iPhone 42. Nå har jeg Samsung Galaxy Young (den kjipeste i Galaxy-familien, billigst og dårligst). iPhonen er helt klart best på brukervennlighet, men har klart å knuse 2 stk (og jeg er FORSIKTIG med mine mobiler), samt de må lades HVER dag. Galaxy@en min har vært et par ganger i bakken (okei, veldig mange ganger i bakken), likevel fungerer den som den skal, så det skal den ha. Skal ikke bytte den ut før den dauer helt.

Har og hatt et par "standard" PCer, helt kurante hjemmelaptoper, samt skolelaptopen. Den siste røyk for et par måneder siden (etter 4 år med daglig bruk), så fikk meg en MacBook Air 13". Kan jo ikke akkurat si at jeg angrer, MacBooken er kjempefin den, men den er ikke noe å rope Hurra for :) Hadde klart meg fint med en "vanlig" PC :)

Skjønner ikke hvordan iallverden folk klarer å kknuse iphonene sine, dere må være sinnsykt brutale og uforsiktige med telefonene deres.

Har selv en iphone 4, jobber som tømrer og har med meg telefonen ut i jobb hver dag, den er snart 3 år gammel og er overasskende solid, har vært med ut i all slags vær å vind, har mistet den ned x antall ganger der den har landet med bak/framside og hjørner ned men ikke knust enda, så det å påstå at du er forsiktig med dine telefoner samtidig som du har klart å knuse 2 iphones er tidenes største BULLSHIT

Skrevet

Jeg har knust 2 HTCer og en samsung, og jeg synes de plast telefonene tåler mye mindre enn iphone.

Har hatt iphone i 2 år nå, å har ikke knust hverken den jeg har nå (5) eller den forrige (4s). Har mistet den på flisene på jobb i alle fall hundre ganger.

Når det gjelder batteri tid så har sambo s4, og vi må ladde like ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så glad jeg byttet til Mac,enkel å bruke:)

Det med batteritid er jo litt pga at smarttelefonene er jo som en liten datamaskin!

Go for it!

Anonymous poster hash: 1e1c5...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...