Gå til innhold

Samleie etter kirurgisk abort...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig gjennomført en abort ved hjelp av kirurgisk inngrep. Jeg sitter igjen med et lite spørsmål ang. samleie etter aborten. I brosjyren står det; 2 uker, eller når blødningene slutter.

Jeg gjennomførte aborten den 2. april (tirsdag), dagene etter blødde jeg ingenting, men begynte for noen dager siden. Nå lurer jeg på om jeg kan ha samleie igjen på søndag hvis jeg har sluttet blødningene innen den tid?

Har vært "flink" og holdt meg unna karbad og tamponger, samt skiftet bind ofte og brukt medisinene riktig.

Samleiet vil bli gjennomført med kondom, dersom det har noe å si...

Anonym poster: e7a834c7fdff5cb0d1079a4878f0753b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da har det vel gått 12 fager. Går sikkert bra, men det er risikoen for infeksjon som gjør at de sier 14 dager. Kondom er en fordel. Men hadde vel prøvd å vente 14 dager, hadde det var meg.

Anonym poster: a84c61833fa716ce814266fd7ce38e11

Gjest Vevila
Skrevet

Tror jeg ville ventet litt lenger for å ikke risikere en infeksjon. 2 uker er en grei regel.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Sier meg enig, og skal ringe legen på mandag just in case for det er en annen ting jeg også lurer på; jeg blør fortsatt, men på tirsdag har det jo godt to uker. Med vanlig menstruasjon kan man jo ha sex likevel, men er denne annerledes? Er det nå sånn at menstruasjon vil si infeksjonsfare?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, den er annerledes enn vanlig mensturasjon. Livmoren renser seg. Tror jeg hadde ventet til det slutter å blø pga infeksjonsfaren. Om umulig, bruk kondom :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg forresten spørre om det var vanskelig å få kirurgisk abort? For jeg opplevde fosterdød i uke 7 (så det på ultralyd) men måtte ta abort for å få det døde fosteret ut. Da ble jeg nærmest presset til å ta medisinsk abort hjemme. Det var svært smertefullt. Kastet opp og svimte nesten av. Kom meg på sykehuset, fikk til slutt morfin...Om jeg opplever noe sånnt igjen, blir det kirurgisk abort på meg,,,

AnonymBruker
Skrevet

Ikke i det heletatt! Men jeg fikk kjempehjelp på Kongsberg Sykehus, som jeg forøvrig ikke "sogner" til. Har hørt at på større sykehus blir du fort sluset inn og ut og rekker ikke helt komme deg etter narkosen, men jeg opplevde ikke det, i tillegg til god oppfølging i dagene etterpå.

Men jeg har hørt at de fleste er "presset" til å oppfordre til medisinsk abort grunnet bemaninngsproblemer...

Skrevet

Bru kondom og andre prevensjonsmidler slik at du slipper enda en abort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...