Gjest Gjest Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Går det an å vokse seg av det? Som barn var jeg VELDIG paranoid. Jeg hørte stemmer, så ting som ingen andre så, og var veldig mistenksom. Turte ofte ikke å spise mat fordi jeg trodde maten var forgiftet. Turte nesten ikke å dusje eller gå på do. Jeg hadde en venn som ingen andre så. Jeg så hunder som ingen andre så. Jeg hørte ting som ingen andre hørte. Jeg opplevde ting som andre sa var løgn. I skrivende stund er jeg 19 år. Hadde det sånn fra jeg var 5-6 år til jeg var 14. Så jeg lurer på - går det an å vokse seg av det? Jeg var/er ikke diagnosert.
Djungelvrål Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Hvis du ikke har hatt det sånn på 5 år er det jo en stor sjangs for at du har blitt frisk....
Jolene Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 (endret) Så vidt jeg husker er schizofreni delt inn i følgende 3 kategorier: * 1/3 klarer å leve et tilnærmet normalt liv med medisiner av og til * 1/3 klarer å leve et tilnærmet normalt liv med medisiner. * 1/3 klarer ikke å leve et normalt liv, har konstant medisinering og må være på instutisjon. (kilder til dette: boken på bildet under) Her kan du lese en rekke artikler omkring emnet, siden er utrolig god. Her er en norsk side. Det kan godt hende at du er frisk nå, for selv om du hadde symptomer som barn, behøver ikke dette å være denne lidelsen. Denne boken er forøvrig en utrolig god bok om psykologi og har en rekke eksempler på sykdommer, men dersom du er i tvil, ville jeg gått med legen om dette. IKKE sitt hjemme å let etter symptomer, da kan du med letthet finne dem ved å google. Endret 10. april 2013 av Gitte.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #4 Skrevet 10. april 2013 Jeg var schizofren fra jeg var barn til jeg var rundt 30, det tok plutselig slutt og jeg ble "friskmeldt". Anonym poster: 3469d1de3d557be23fe6deff2433ce0a
Jolene Skrevet 10. april 2013 #5 Skrevet 10. april 2013 Jeg var schizofren fra jeg var barn til jeg var rundt 30, det tok plutselig slutt og jeg ble "friskmeldt". Anonym poster: 3469d1de3d557be23fe6deff2433ce0a Så bra! Da var du en av de 1/3-delene. (Mener ikke å høres spydig ut altså, schizofreni er bare en interesse jeg har hatt siden jeg skrev en hovedoppgave om det)
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #6 Skrevet 10. april 2013 Så bra! Da var du en av de 1/3-delene. (Mener ikke å høres spydig ut altså, schizofreni er bare en interesse jeg har hatt siden jeg skrev en hovedoppgave om det) Tar det ikke som spydig jeg Jeg gikk aldri på medisiner, det gjorde ting verre for min del, men, ganske så fornøyd når ting gikk over. Anonym poster: 3469d1de3d557be23fe6deff2433ce0a
Jolene Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Tar det ikke som spydig jeg Jeg gikk aldri på medisiner, det gjorde ting verre for min del, men, ganske så fornøyd når ting gikk over. Anonym poster: 3469d1de3d557be23fe6deff2433ce0a Så bra, følte bare at det kunne virke sånn. Kjempebra at du er blitt omtrent helt frisk da! Er en ganske så skummel lidelse, men heldigvis er medikamentell behandling langt bedre i dag enn det de var på 50/60-tallet i det minste.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå