Gå til innhold

Glemt cerazette, gravid?

Fremhevede innlegg

Gjest Usikker
Skrevet

Jeg går på cerazette og har gjort det veldig lenge nå.

I påsken, første søndagen altså 24.mars, glemte jeg å ta pillen og tok den 13-14 timer etter jeg egentlig skulle tatt den. Tok alle de andre til vanlig tid og brukte annen prevensjon, men søndagen etter, altså på den 7.dagen man egentlig skal bruke annen prevensjon, så hadde jeg ubeskyttet sex..

Har tatt pillene til vanlig tid alle andre dager enn 24.mars og lurer på om det er en sjanse for at jeg kan være gravid, siden det står at man skal bruke annen prevensjon i 7 dager etter man har glemt en pille?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, enkleste er vel å ta en test. Men jeg glemte å ta cerazette en hel uke og ble fortsatt ikke gravid :) Og jeg slurver noe innmari med dem, men har ikke fått noe bolle i ovnen av den grunn. Kan vel bare se på meg selv som lykkelig.

Men ja, har du glemt en pille så er det sjans for at du kan være den ene prosenten som faktisk blir gravid :)

Gjest Usikker
Skrevet

Nja, enkleste er vel å ta en test. Men jeg glemte å ta cerazette en hel uke og ble fortsatt ikke gravid :) Og jeg slurver noe innmari med dem, men har ikke fått noe bolle i ovnen av den grunn. Kan vel bare se på meg selv som lykkelig.

Men ja, har du glemt en pille så er det sjans for at du kan være den ene prosenten som faktisk blir gravid :)

Hm.. Er det for tidlig å ta en test nå?

Skrevet

Hm.. Er det for tidlig å ta en test nå?

Får du mensen på cerazette? Det får nemlig ikke jeg, så er litt usikkert å si. Men man kan jo alltids prøve, så evt ta en test om 1-2 uker igjen om du fortsatt er usikker :) Har selv tatt tester sånn, men aldri blitt gravid, så er ikke lett å si :P

Gjest Allergikeren
Skrevet

Jeg har brukt å vente til ca en måned etter forglemmelsen/siste samleie før jeg tester, slik at jeg er sikker på å ikke teste for tidlig. Sjansen er der ja, jeg leste en tråd for litt siden der hun ble gravid etter glemt pille. Hun var innenfor marginen også, om jeg husker rett. Selv har jeg glemt flere ganger i løpet av mine sju år på Cerazette, og det har gått bra likevel. Så ta en test. :) Eller to, hvis du fortsatt føler deg usikker etter den første. ;)

Gjest Usikker
Skrevet

Takk for svar!

Skal ta dn test eller to når det har gått en mnd! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...