AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 Etter og ha blitt henvist til offentlig psykolog i høst og fikk avslag skulle jeg gå privat. Optimisten møter til timen for utredning og er kjempeglad. Men tror du jeg fikk time videre, neida, hadde så mye pasienter at de tar ikke inn flere. Heia Norge......... Får ta meg en tur i vårsola fin medisin det og sikkert Anonym poster: 4f8861a1e5e532c22e9a7a29c9e1d2fd
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 Etter og ha blitt henvist til offentlig psykolog i høst og fikk avslag skulle jeg gå privat. Optimisten møter til timen for utredning og er kjempeglad. Men tror du jeg fikk time videre, neida, hadde så mye pasienter at de tar ikke inn flere. Heia Norge......... Får ta meg en tur i vårsola fin medisin det og sikkert Anonym poster: 4f8861a1e5e532c22e9a7a29c9e1d2fd Hva ble du henvist for? Visste ikke at man kunne få avslag. Skal selv nå henvises til offentlig etter å ha gått til privat i flere år, ble dyrt i lengden, på den annen side ble jeg veldig dårlig når jeg ikke gikk dit lenger. Tankevekkende at nåløyet er så lite. Anonym poster: ef93b9e45eaa9d8b5650e34917b18736
Lunaire Skrevet 9. april 2013 #3 Skrevet 9. april 2013 Med "offentlig" psykolog, mener du da DPS? For de kan avslå ganske mange. Spør legen din om en liste over alle privatpraktiserende psykologer og psykiatere med avtale (så du kan betale egenandel). Deretter skriver du en en halv/én side hvor du beskriver problemene og hva du ønsker å få ut av behandlingen, og setter i gang med å sende i vanlig sneglepost til de du kunne tenke deg å gå i behandling hos.
Gjest Sanne__ Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Privatpraktiserende psykologer vet jeg av erfaring er veldig dyre. Spør om en som har offentlig avtale.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #5 Skrevet 9. april 2013 Det er veldig lange ventelister og de betegnet det som at jeg trengte ingen og snakke med. Har hatt en alldeles fryktelig angst lenge pga sykdom og trenge hjelp til å få sortert alt kaoset som oppstår i hodet pga dette. Privat psykolog koster ca 1000 kr pr gang og det har ikke jeg råd til, ble søkt gjennom en instans slik at jeg skulle ikke betale noe selv. Ikke uvanlig at man får avslag eller at det er alldeles lang ventetid hos offentlig. Hos privat er det og fullt opp. Viser at mange sliter ja. TS Anonym poster: 4f8861a1e5e532c22e9a7a29c9e1d2fd
Lunaire Skrevet 10. april 2013 #6 Skrevet 10. april 2013 Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men selv om en behandler i utgangspunktet har lang ventetid kan du jo noen ganger ha flaks. Enkelte steder må man vente i et halvt år, mens andre steder kan du slippe unna med 1-3 måneder, og det er jo i det lange løp verdt å vente på Håper ting ordner seg. Stå på, send brev, ikke gi opp selv om det virker litt håpløst!
Gjest Vevila Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Ja, helsenorge er elendig. FIkk selv brev om at jeg skulle ha time før utgangen av september i forfjor. Etter å ha ringt å mast flere ganger, og fått legen til å pushe på dem havnet jeg til slutt inn på akutt psykiatrisk 7 mnder etterpå. Det er ganske tragisk. Ta deg en tur i sola du TS, det hjelper ofte mer enn mange psykologer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå