Gå til innhold

Ct av mage/ tarm


Gjest heidi

Anbefalte innlegg

Gjest heidi

Hei!

Skal ta CT av magen/tarmer på neste uke. Er henvist grunnet magesmerter og trykk i mellomgulvet den siste tiden. Legen har mistenkt spiserørskatarr/ magakatarr grunnet sterke antibiotikakurer.

Har sjekket meg for blod i avføring, det har jeg ikke. Kun hatt et par små blodspor etter noen utvendige hemoroider.

Har normal avføring, tror jeg. Ikke diare og ikke veldig hard. Normal farge.

Har tatt innvendig gynokologisk undersøkelse. De fant ikke noe galt.

Er litt bekymret. Hva ser de etter? Kreft? Kan de oppdage magesår?

Har fått henvisning til gastroskopi, men fikk ikke time før i juni....

Trykket i mellomgulvet er mye bedre nå når jeg tar NExium to ganger per dag. Skal gjøre dette en uke til.

Noen som har vært til CT og vet hva de ser etter?

Fin allmenntilstand, god form. Er slank og i grei form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært til CT av mage/tarmer. Dette er nokså vanlig dersom man ikke helt klarer finne ut hva det er for å tidlig kunne utelukke forskjellige ting. Du vil sannsynligvis bli bedd om å drikke kontrastvæske fra 1 t før selve undersøkelsen.

Tror ikke de ser etter kreft, med mindre legen din har sagt at han er bekymret for at det er det du har.

På en CT kan de bla se syster, se etter rifter osv som kan forklare smerter/symptomer. Du trenger nok ikke uroe deg, og undersøkelsen er gjort på ca femten minutt.

Hvis ikke du har tatt CT før, så må jeg bare "advare deg" mot at når de setter kontrastvæske direkte inn i årene dine så kommer du til å føle at du tisser på deg. Dette er nesten morsomt, fordi det føles HELT likt som å tisse på seg :-) Lykke til, det går nok helt sikkert bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...