Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter med helsa for tiden, og vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram for å få hjelp/en diagnose.

Har så langt fått beskjed om at jeg har urinsyregikt, tidligovergangsalder og dårlige jernlager. Synes dette er rart, er kvinne, 42 år, og ikke mer enn 8 - 10 kg overvekt. Beveger meg normalt, går tur, går i fjellet, osv.

Symptomene mine er hovne og veldig vonde bein, voldsomme skjelettsmerter (som begynte for ca 10 år siden og blir verre og verre).

Verk i fingre og tær.

Kald i beina og armene. Merker ofte ikke hvor kald jeg er før jeg er borti noen som er varme.

Går opp og ned i vekt som en jojo, uten å forandre kosthold og hvor mye jeg beveger meg.

Blir fort sliten, sliter med søvn og har ikke overskudd til noenting.

Blør i tannkjøtt til tross for god tannhygiene.

Hevelser under huden.

Eksem som kommer og går.

Kløe i huden.

Stivt skjelett, har bestandig vært stiv, nå er det helt krise, sliter med å kle på meg selv!

Stiv nakke og skuldre.

Dårlig konsentrasjon og hukommelse.

Slapp og sliten, har lite overskudd.

Betennelser som kommer og går, legen finner det ut på prøver, men ikke hvor i kroppen de er...

Menstruasjonen er langvarig, kraftig, smertefull og uregelmessig.

De prøvene som er tatt viser at jeg har jernmangel, lavt blodsukker, litt lave verdier på leveren og nyrene (hva i verden betyr det??), betennelser i kroppen, feil med hormon-nivåene (tidlig overgangsalder, sier legen).

Hva skal jeg be om av tester hos legen? Hvor skal jeg be om å bli videresendt? Begynner å bli smådesperat og håper noen har et godt råd eller to!

Kath.

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...