Gå til innhold

Min kamerat drar til utlandet for å besøke min intimvenninne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er en mann som grubler på noe og tenke jeg ville spørre her.

For ett år siden var jeg og en litt perifer kamerat i en østeuropisk by på en ukes ferietur og vi traff to venninner.

Jeg flørtet med Katya, han med Yulia. Vi møttes sporadisk noen ganger på turen, og det kulminerte med at jeg overnattet på hotellrommet deres den siste natten i seng med Katya. Han følte seg snytt siden han ikke ble invitert med. Det ble faktisk litt skjærings mellom oss to fordi jeg forlot ham for å overnatte hos henne den natta.

I noen måneder i etterkant har han fulgt opp med Yulia og jeg med Katya via nettet på hver vår kant. Jeg var og besøkte Katya for et halvår siden, og da fortalte hun meg at Yulia hadde sluttet å skrive med kompisen min pga språkproblemer. Dette hadde ført til at han begynte å skrive til henne istedet, og "min" Katya hadde valgt å skrive med ham av alle ting. Samtidig sa hun at hun syns han oppførte seg meget merkelig, uten at hun definerte dette noe nærmere.

Vi hadde naturlignok sex mens jeg var der. Jeg vil likevel ikke kalle det "veldig romantisk" fra noen av våres side. Etter det har vi holdt kontakten som venner og hatt en flørten tone, men den har dabbet gradvis av. Hun spurte meg blant annet hvorfor jeg ikke hadde skrevet oftere.

Nå nylig har kontakten mellom den perifere kompisen og "min" Katya tatt seg opp, de klikker likes på hverandres poster på FB, mens hun er ordknapp når jeg skriver til henne. Jeg har indirekte fått vite at han skulle reise til byen deres, og nevnte for henne at jeg hadde hørt han skulle på besøk.

"Ja, snart" svarte hun. "Han nevnte at han kanskje kommer en tur". Jeg spurte hvorfor hun ikke hadde sagt noe til meg, og hun svarte at "det trodde hun at jeg visste". Jeg fortsatte og sa det kanskje hadde vært en ide å spørre om jeg hadde hatt lyst til å slå følge. Det parerte hun kjapt "Ikke oppfør deg som en unge. Du kan også komme på besøk om du vil." Her prøvde jeg å opptre sindig, mest for å ikke hisse henne mer opp . Og så vi flørtet litt videre som om "alt var normalt".

Jeg prøvde å finne ut mer om hva han kan ha gjort for å ha "vunnet henne over" noen dager uten å komme noen vei. Det stikker å se hvordan de klikker "like" på hverandres poster og bilder.

Jeg tenker naturlig nok at interessen fra hennes side ikke er den store lenger, og det er nå greit nok. Det som oppleves verst er at kompisen min skal besøke henne, og at hun ønsker ham velkommen. Det ligger vel i kortene at det er romantikk på gang. Det føles liksom som at han tar over en eks uten at det har blitt slutt engang. Respektløst spør du meg. Det kan nesten virke som han gjør det for å ta hevn på et vis. Han har faktisk skrytt til andre kompiser om turen.

Det skal føyes til at jeg ikke har framstått som at jeg ville satse på henne som noe annet enn "lekevenninne". Og jeg har følt at dette har vært greit for henne. Men kanskje hun er på jakt etter en "rik nordmann"? Eller kanskje hun vil ta hevn for at jeg ikke ser ut til at jeg vil satse på noe mer seriøst?

I dag slettet jeg henne som venninne på facebook i det stille. Dette ble for dumt og stressende for min del. Virker også som forholdet til kompisen min ikke er bygget på respekt akkurat.

Men, har dere noen tanker om hvordan dere ville håndtert noe lignende i min situasjon? Prøve å ignorere det som best jeg kan? Eller snakke om hvor latterlig jeg syns de oppførerer seg? Hva kan motivasjonen deres være?

Anonym poster: 3959c9f882f2941b02779b8f66ed4160

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor knyttet var du til henne, da? Du var vel ikke forelsket, eller har noen ønsker om å ha et forhold til henne, antar jeg?

Litt kjipt kan jeg forstå at det er, men ut i fra det du skriver har det ikke vært særlig seriøst mellom henne og deg, og når du skriver ''perifer kamerat'' tenker jeg at dere ikke har så mye kontakt/er så veldig gode venner - dermed er det vel lettere for han å føle at han ikke må ta hensyn til deg.

Jeg hadde latt de holde på. Motivasjonen deres er vel at de har fått en god kontakt, og at hun klikker bedre med han enn med deg. Igjen, forstår det er kjipt, men slikt skjer. Synes dog at hun kunne sagt fra om hun ikke var interessert i deg lenger, og det hadde jeg kanskje fortalt henne, men utfallet blir vel det samme uansett om du kommenterer det eller ikke; dere kutter kontakten.

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen her. Par tilleggsopplysninger:

- jeg ble delvis rammet av ereksjonsproblemer når vi overnattet sammen. Aldri gunstig.

- jeg tenker at kompisen min godt kan ha brukt taktikker for å disse meg overfor henne. Fortelle delvis oppdiktede og ufordelaktige "hemmeligheter". For på den måten å forsøke å sette meg i et dårlig lys og opptrå som den dominante part.

- han er også kjent for å spandere i øst og i vest overfor damer.

AnonymBruker
Skrevet

Totiki, det er nok som du sier ja - han følte ikke at det var noe i veien for å prøve seg siden han likevel ikke hadde så mye med meg å gjøre. Og hun tror jeg kanskje prøver å spille på to hester og ser hvor lenge "spillet" holder. Jeg mistenker henne egentlig for å være litt golddigger.

Uansett, greit å kutte kontakten nå og ikke kaste bort mer energi på det. Dødfødt uansett.

Skrevet

Tror du hun liker å bli brukt som leketøy for evig og alltid? Du har gitt henne et inntrykk av at du ikke lenger er like interresert i henne som før, og iallefall ikke som romantisk partner. Klart hun heller vil bruke sin tid og sine følelser på en annen mann da! Move on... Hva gjør det om henne og kameraten din får noe på gang? Du ville jo ikke ha noe mer fra henne uansett...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hypotese: Du har gode poenger, og det er lett å være enig.

Personlig kan jeg godt tenke meg å bli brukt som "lekevenn" av noen jeg uansett bare treffer en gang i blant fordi hun bor så langt unna. Men den tankegangen er nok mer utbredt blant menn enn kvinner.

Det virket egentlig ikke som hun var interessert i å bryte det lekevennskapet. Vi har skrevet mange hundre meldinger sammen nylig. Og jeg kunne nok dratt og besøkt henne også. Men når hun begynner å flørte med kompisen min "i det skjulte" får jeg litt fnatt.

Jeg ser egentlig ikke for meg at kompisen min vil satse på noe serøst med henne heller. Men - det kan jo hende. Jeg fikk ikke inntrykk av hun var det minste interessert i ham tidligere, men det kan jo ha vært skuespill.

Greit slik det er nå. Var godt å få skrevet det ned for å legge det bak meg :-)

Skrevet

slik jeg leser det - du var ikke interessert i henne lenger, hun fikk kontakt med en annen.

ser ikke helt problemstillingen. Dårlig av kompisen din kanskje, men dere er jo ikke akkurat bestiser.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er ganske respektløst at det er kameraten din som går på "veninna di". Greit nok at du og hun jenta ikke var så seriøse, men dere hadde iallefall noe der. Hadde blitt rimelig forbanna selv.

Anonym poster: 732e97c7c06605e1886caf808d5a226a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er ganske respektløst at det er kameraten din som går på "veninna di". Greit nok at du og hun jenta ikke var så seriøse, men dere hadde iallefall noe der. Hadde blitt rimelig forbanna selv.

Da tenker vi temmelig likt. Bare ved at han tør å prøve seg vil jo hun miste tiltro til at jeg er dominant og sterk nok. Derfor blir det lettere for han å sjekke henne opp. En motreaksjon er på sin plass. Om ikke annet for å si fra om at slikt gjør man bare ikke uten å få høre det. Han er god på alliansebygging og har mange allierte, men saken virker nå ganske grei og er vanskelig å forsvare for ham

Spørsmålet er, hva sier/gjør man?

Skrevet

Hvorfor kaller du henne "golddigger" og antar at hun er på jakt etter en rik nordmann? Det virker ikke som om du definerte hennes eventuelle interesse i deg slik? Det kan jo hende at en ons og en halvengasjert flørting i etterkant ikke er det hun er ute etter, og at hun nå er mer opptatt av kameraten din som kanskje viser større engasjement.

Uansett: Det er ikke realt av kameraten din, det er til dels usympatisk oppførsel av henne og du vinner vel ikke akkurat noen pris du heller. Jeg synes hele situasjonen høres dust ut. Er dere virkelig så desperat etter en dame at du holder en halvlunken flørt gående med en "lekevenninne" i et annet land som du egentlig ikke er interessert i, mens din kompis ikke fatter at han burde burde beile etter en dame du harhatt en ført med uten å avklare med deg?

Du gjorde rett i å avslutte kontakten. Vurder så om det er en kompis du vil ha med deg videre i livet og Move on! Ikke analyser og heng deg opp i dette, det er ikke verdt det.

• Liker 2
Skrevet

Man innser at man har tabbet seg ved å ikke vise interesse før det var for sent.

Poenget er jo ikke at du vil ha jenta, poenget er at du ikke vil at kameraten din skal ha henne.

Slutt og klag og se at det toget er kjørt for deg. Neste gang du treffer ei jente bør du kanskje finne ut av hva du egentlig vil?

:heks:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kompisen din kan ha fortalt at du så på henne som en lekevenninne. Ikke sikkert hun likte det.

Og da har man heller ikke samme ansvaret for å ikke trø i hverandres bed

Anonym poster: 107dfabb291c1804998436d21c844924

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kaller du henne "golddigger" og antar at hun er på jakt etter en rik nordmann? Det virker ikke som om du definerte hennes eventuelle interesse i deg slik? Det kan jo hende at en ons og en halvengasjert flørting i etterkant ikke er det hun er ute etter, og at hun nå er mer opptatt av kameraten din som kanskje viser større engasjement.

Uansett: Det er ikke realt av kameraten din, det er til dels usympatisk oppførsel av henne og du vinner vel ikke akkurat noen pris du heller. Jeg synes hele situasjonen høres dust ut. Er dere virkelig så desperat etter en dame at du holder en halvlunken flørt gående med en "lekevenninne" i et annet land som du egentlig ikke er interessert i, mens din kompis ikke fatter at han burde burde beile etter en dame du harhatt en ført med uten å avklare med deg?

Du gjorde rett i å avslutte kontakten. Vurder så om det er en kompis du vil ha med deg videre i livet og Move on! Ikke analyser og heng deg opp i dette, det er ikke verdt det..

Fornuftig svar igjen. Greit nok at hun kanskje er ute etter commitment, og at jeg ikke bør kaste bort mer energi på dette.

Jeg sitter igjen med en følelse av å blitt utsatt for disrespekt. Rett og slett litt overkjørt. Ingen god følelse. Jeg er usikker på om en lettvint "move on" er den beste måten å håndtere dette på. Jeg mener det kan ha en verdi å ta til motmæle, å statuere et eksempel på når en grense er overskredet. Sette meg litt i respekt på en klok måte. Han spiller på samme idrettslag som meg forresten. Der han formelig skryter av sin sjekkebragd.

AnonymBruker
Skrevet

Kompisen din kunne jo kanskje spurt deg først om du og hun har noe på gang, om du ennå vil ha henne. Og så spurt om det er greit at han flørter med henne. Men mannfolk tenker sjeldent slikt.

Prøv heller å finn deg ei norsk kvinne i nærheten av deg, så du slipper å bruke masse penger på en reise for et knull eller to. Og la kompisen din holde på. Bare ignorer dama om hun prøver å få kontakt med deg igjen.

Anonym poster: 009e7fcf3db4ab764b5e4246a8bd48df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke du står i sentrum i denne situasjonen for noen av dem. Mest sannsynlig fant de bare tonen og driter i deg.

Anonym poster: 890fe0c0bd75503bf7c566180eb6937a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Disrespekt og sette på plass :klo:

For et drama! Herregud, stort sett har jeg mye større respekt for menn som faktisk oppfører seg som menn, ikke som hannhunder som ikke er hustrent.

Anonym poster: 25cb05974c780f9d3663a9187a30e7b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ha ha ha TS skriver som Stig Amadeus de Lange. De som ikke vet hvem det er kan bare Google. Tror hjemmesiden hans eksisterer ennå.

Anonym poster: 613549f7ef5c53127306b442959d7f72

AnonymBruker
Skrevet
Da tenker vi temmelig likt. Bare ved at han tør å prøve seg vil jo hun miste tiltro til at jeg er dominant og sterk nok. Derfor blir det lettere for han å sjekke henne opp. En motreaksjon er på sin plass. Om ikke annet for å si fra om at slikt gjør man bare ikke uten å få høre det. Han er god på alliansebygging og har mange allierte, men saken virker nå ganske grei og er vanskelig å forsvare for ham

Spørsmålet er, hva sier/gjør man?

Jeg hadde sagt at han skal holde seg unna henne, om ikke, nei da er vennskapet over. Ordentlige venner går ikke på andre sine "partnere". Utrolig respektløst.

Gjest LineaAlba
Skrevet (endret)

.

Endret av LineaAlba
Gjest Katten.
Skrevet

Gah, jeg er lei av patetiske menn som anser alt som et spill på ære og ansikt.

Du var ikke interessert i henne. Kameraten din er interessert i henne.

Om du vil framstå som redd og ynkelig så gir du en reaksjon på dette. Om du vil framstå som storsinnet, dominant og alfa (får inntrykket av du virkelig kjenner til uttrykket 'alfa', uten å ville si det) - så ønsker du dem lykke til.

De trenger ikke få vite sannheten.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...