Gå til innhold

Hvordan valgte dere tema for bryllupet?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi vurderte litt nerde-tema, men jeg orka ikke det.

Tror ikke vi hadde noe tema, det eneste som kanskje gikk litt igjen var bygninger og klær inspirert fra rundt 1900... Men dem er det ganske mange av i byen;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mariahamm
Skrevet

Vi skal ha sølv, grått og hvitt :) Ingen av oss er egentlig glade i farger, og kler oss bare i svart, hvitt og grått... Tror det kan bli veldig gjennomført og stilig hvertfall :D

Skrevet (endret)

Her skal vi gifte oss på en gammel (men nyoppusset) låve. Det er en blanding av lysekroner og slitte mursteisvegger. Barokk tapet i lyse toner, og nedslipte dører er vegg i vegg. Det er skikkelig rustik glamor. Så da ble temaet enkelt og greit : rustikk glamor. Vi kan ha det enkelt på noe, og skikkelig slå til på noe annet. Feks. så skal jeg ha DEN glamorøse kjolen, mens buketten skal være litt sånn "tilfeldig plukket i hagen". Og bordene blir pyntet med glamorøse blomster (eks hageroser ) oppi rustikke tekopper m.m.

..og så satser vi på at det blir fint :wow:

Endret av Charlie28
  • Liker 1
Skrevet

Her skal vi gifte oss på en gammel (men nyoppusset) låve. Det er en blanding av lysekroner og slitte mursteisvegger. Barokk tapet i lyse toner, og nedslipte dører er vegg i vegg. Det er skikkelig rustik glamor. Så da ble temaet enkelt og greit : rustikk glamor. Vi kan ha det enkelt på noe, og skikkelig slå til på noe annet. Feks. så skal jeg ha DEN glamorøse kjolen, mens buketten skal være litt sånn "tilfeldig plukket i hagen". Og bordene blir pyntet med glamorøse blomster (eks hageroser ) oppi rustikke tekopper m.m.

..og så satser vi på at det blir fint :wow:

En sånn låve er drømmelokalet mitt

  • Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke når jeg skal gifte meg (eller hvem jeg skal gifte meg med), men jeg har alltid tenkt bryllup. Nå har jeg begynt å bruke Pinterest, og siden jeg vet noenlunde hvilke farger jeg skal ha, pinner jeg de tingene som kommer opp i "mine" farger. Da har jeg mye å velge mellom (kanskje for mye?) når jeg virkelig skal planlegge bryllupet med stor B.

Skrevet

Her er jeg dessverre helt fjern :fnise: Jeg skulle virkelig ønske jeg brydde meg mer og kunne kommet på noe sånt som CathFoto skal ha - det er jo genialt. Men her blir det å slenge noen blomstre på bordet, tror jeg, vi får det sikkert gøy fordet!

  • Liker 1
Skrevet

Her skal vi gifte oss på en gammel (men nyoppusset) låve. Det er en blanding av lysekroner og slitte mursteisvegger. Barokk tapet i lyse toner, og nedslipte dører er vegg i vegg. Det er skikkelig rustik glamor. Så da ble temaet enkelt og greit : rustikk glamor. Vi kan ha det enkelt på noe, og skikkelig slå til på noe annet. Feks. så skal jeg ha DEN glamorøse kjolen, mens buketten skal være litt sånn "tilfeldig plukket i hagen". Og bordene blir pyntet med glamorøse blomster (eks hageroser ) oppi rustikke tekopper m.m.

..og så satser vi på at det blir fint :wow:

Det der liker jeg :)

Skrevet

Vel, vi begge ville ha hvitt som grunntone. Og siden jeg fikk og tok på meg ansvaret for dekoren ble det lyserosa, som er min favorittfarge. Min mann brydde seg ikke, og han syntes det var fint. Og jeg tok selvsagt hensyn, det var ikke en overflod av rosa, for å si det slik. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi har akktid hatt lyst til å ha roser som tema, så da jeg prøvde en kjole med rød detaljer falt jeg pladask! Så da har vi hvite og rød roser som tema gjennom hele bryllupet :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi bestemte tema tidlig. For var en spesiell hobby som gjorde vi traff hverandre og da blir jo det naturligvis og temaet. Ut fra hobbyen ble det og naturlig og velge tre farger. Rødt, sort og hvit. Har kjøpt inn pynt som matcher disse fargene og ikke minst temaet. TIl og med kaka vil bære preg av dette.

Anonym poster: 0a167bf659d28678c54f66c23cff25af

  • Liker 1
Skrevet

Ehm tema?

Aner ikke, hadde slett ikke tenkt på det engang.

Sier som en del andre her, det blir noe blomster og det blir det.

Maten, folkene og gleden får gjøre resten. <3

  • Liker 1
Skrevet

Vi har valgt lys rosa, brun og gull/beige som farger og bruker dette i trykksaker og blomster samt annen pynt. Men jeg holder meg jo ikke slavisk til dette om jeg finner noe i andre farger jeg liker bedre :) Den positive overraskelsen var at lokalet hvor vi skulle ha bryllupet hadde servise i hvitt og rosa med gullkant. Jeg har valgt servietter i brun og beige, men ønsker kanskje og "stikke" noen fine, rosa med peoner inni for å få litt farge men får se om det blir noe fint da.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke noe direkte fargetema - men det vil nok gå mye i sølv og hvitt, med innslag av farger på type blomster og sånt. Jeg vil egentlig ha det veldig enkelt ang blomster - ikke overdådige dekorasjoner, men heller enten små boller/fat med litt vann i, og blomster som flyter oppi, eller noe annet lignende og enkelt. I den grad vi har noe gjennomgående tema, så er det nerde-tema, nemlig superhelter. Men det gjøres diskré og fint, ikke prangende og tacky. Det blir ikke barnebursdag-aktig, for å si det sånn, selv om temaet sikkert virker barnebursdag-aktig for mange ;)

Anonym poster: c35ba23adaac2c9a719c84d3b86e7395

AnonymBruker
Skrevet

Vi planla først dyp lilla og syrin, men så virket det så kaldt, og vi skulle jo ha fresht augustbryllup. Vi bråbestemte oss for rosa og grønt, mest fordi vi ville ha antikkrosa roser, og bare rosa ble for... Rosa. Så da ble det grønne løpere, grønne stolsløyfer, antikkrosa roser, antikkrosa serviettringbordkort, antikkrosa papirservietter, hvite tøyservietter, hvite duker og hvite stearinlys.

Anonym poster: a1ee8e118e68137a3f31fdadeddc116e

  • Liker 1
Skrevet

Her er korall og teal fargene vi bruker litt som gjennomgangsfarger i tillegg til hvitt selvfølgelig. Korall som er mer i retning av oransj og ikke mot rosa. Litt peach som heller mot korall. Teal er jo en slags litt mørkere turkisfarge som er komplementær til korall. Synes det ser friskt ut og pent ut sammen, også demper tealfargen det litt så det ikke blir så "jentete".

Skrevet

Vi har ikke landet helt på tema. Jeg har tenkt vintage, dels fordi det gir et fint uttrykk og dels fordi selskapet skal være på en låve og da syns jeg det passer fint. Nå syns jeg det er vanskelig å lande helt på et tema for det finnes så mye fint innenfor vintage. Begynte å tenke på blonder, sølv og hvitt, men så fikk jeg lyst på en mer rustikk følelse og lagde inbydelser med bonde bånd og grov hyssing. Tenker at dette skal gå igjen i bordpynt på forskjellige måter. Lager bl.a lykter og vaser av norgesglass og andre glass det har vært mat i. I det siste har jeg hatt lyst til å blande inn elementer av 50-talls vintage. Prikker, andre farger osv. Jeg er ikke så god på å være kreativ og mikse og matche selv. Duker og servietter + lys tenker jeg å holde enkelt hvitt.

  • Liker 2
Skrevet

Her skal vi gifte oss på en gammel (men nyoppusset) låve. Det er en blanding av lysekroner og slitte mursteisvegger. Barokk tapet i lyse toner, og nedslipte dører er vegg i vegg. Det er skikkelig rustik glamor. Så da ble temaet enkelt og greit : rustikk glamor. Vi kan ha det enkelt på noe, og skikkelig slå til på noe annet. Feks. så skal jeg ha DEN glamorøse kjolen, mens buketten skal være litt sånn "tilfeldig plukket i hagen". Og bordene blir pyntet med glamorøse blomster (eks hageroser ) oppi rustikke tekopper m.m.

..og så satser vi på at det blir fint :wow:

Der vil jeg gifte meg og.......hvor er dette??

Skrevet

Der vil jeg gifte meg og.......hvor er dette??

Det lurer eg og på? Høyres nydeleg ut!

  • Liker 1
Skrevet

Der vil jeg gifte meg og.......hvor er dette??

Det lurer eg og på? Høyres nydeleg ut!

Det er en plass i Rogaland. Ligger en liten time utenfor Haugesund, og ca 2,5 timer fra Stavanger. Det heter Nesheimstunet. Hvis dere søker opp nesheimstunet på facebook, så ser dere MANGE fine bilder av lokalet. Her er ett av et vinterpyntet bryllup. Vi skal ha mye mer farger enn dette. 427579_375888342506612_350209698_n.jpg

Skrevet

Tror kanskje vi kommer til å gå for farger som blått og grønt samt hvitt. Jeg vil ha bunnfarge blå på kjolen, og er veldig glad i den fargen. Vi skal jo ha feiringen i et stort hvitt partytelt, hage og muligens garasje om været blir forferdelig, så da blir det jo ganske enkelt å bruke de fargene til.

Noe generelt tema vil vi nok ikke ha, i så fall måtte det blitt et musikkrelatert tema, men siden vi begge er hardrock og metalfans så blir det litt hardt for et bryllup syns jeg.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...