Gå til innhold

katta mi får så mye juling av andre katter :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katta mi er en liten katt. Sterilisert hunkatt. Hver gang hun er ute, kommer det andre katter på verandaen min og tar katta mi. Har kattedo inne, så hun må ikke ut, hun vil det selv.

Det er vel ikke så mye å gjøre med? Har prøvd å holdt henne inne..men da maset hun heeele tiden om å få ut.

Anonym poster: dfb53c0cbfbcbee41c64962e2ef2c564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkar...her må hun tøffe seg opp ;) Vet du om noen av de andre kattene er ukastrerte hankatter? de kan være veldig innpåslitne....

Ellers må hun jo bare prøve å sette seg i respekt. Det har nok ikke så mye med at hun er liten å gjøre, hun er nok av den litt forsiktige og underdanige typen.

Synes det er litt drøyt at de andre kattene kommer på verandaen for å "ta henne". Hun burde i hvert fall ha verandaen som revir... Hva med å hjelpe henne litt? Det går an å stå på lur med en vannpistol e.l., hehe, det vil sansynligvis sette en stopper for inntrengerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun sitter bare på verandaen, og er litt ut på plenen. Tror ikke hun tørr noe annet. De to kattene som et verst, er en hannkatt som er kastrert og en hunkatt som et sterilisert.

Ts

Anonym poster: dfb53c0cbfbcbee41c64962e2ef2c564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min fikk masse juling det første året vi fikk han (voksen katt). Det verste var en gigantisk katt som stadig satt her og ventet på han. Satt på gjerdet og stirret mot katteluken hans. Ekla møkkakatten har skadet min litt for mange ganger så i sommer fikk jeg spylt den med vannslangen hver gang jeg så den (i vår hage). Nå har det blitt mindre og mindre slåssing og det ser ut som andre katter holder seg borte.

Anonym poster: a39713546196ed1020e0f74b92abca84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke vår enda, og en del minusgrader. Får vente med hageslangen til det bli vår, men det skal prøves :)

Vi også fikk katten når det var voksen, av dyrebeskyttelsen.

Ts

Anonym poster: dfb53c0cbfbcbee41c64962e2ef2c564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du tester hageslangen, pass på å holde strålen unna hodet. Vannsprut i øyne og ører er ikke å anbefale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var ynge fikk vi nabokatter opp på balkongen vår... og de var ikke snille med katten vår. Pappa blandet zalovann i en ketsjup flaske og sprutet etter dem hver gang de kom... og da kom de ikke så ofte lenger.

Anonym poster: 145597916a062120381d09e2e0e5f443

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...