Gå til innhold

Noen som har tips mot svette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er litt flaut, men jeg sliter en del med svette under armene. Dette gjør at jeg ikke kan gå i tynne skjorter, eller stramme gensere eller t-skjorter. Lukten er ikke noe problem, men det er selve svetten. Jeg har hørt om forskjellige produkter som STOP 24, og perspirex...men jeg vet ikke hva som funker best.

Håper noen vet hva som fungerer! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn aluminiumsklorid som du får kjøpt på apoteket.

Anonym poster: fdac9bbdcb941e2f0725b1391589d2b3

Skrevet

Alt med aluminiumklorid. Mekanismen er den samme. Begynn gjerne noe med moderat konsentrasjon. I verste fall er 25% natriumklorid svært effektiv, men kan samtidig bringe deg inn i et smerte- og ubehagshelvete uten sidestykke, så følg anvisningen og påfør i små mengder.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Gjest
Skrevet

Hei, ser at tråden er litt gammel, men har et spørsmål til dere som bruker al.klorid NAF. Jeg kjøpte meg den, men jeg tror ikke den virker. Den første gangen jeg prøvde den, hadde jeg ikke på så mye, og neste dag svettet jeg fortsatt (men mindre enn vanlig da). Så neste gang prøvde jeg å ha på mer, men da ble det så utrolig vondt! Det svei og klødde litt første gang også, men ikke som dette. Jeg lå rett og slett og vred meg i senga, og måtte til slutt gå og vaske det av. Det var litt rødt i armhulene i noen dager etterpå. Så siden den gang har jeg prøvd å ha på litt mindre igjen, men det ser ikke ut til å virke på svetten. (Har ikke hatt det på så mange ganger ennå, så det har vært litt lengre tid imellom enn det kanskje skulle ha vært.) Nå er det en stund siden jeg har hatt det på, og jeg har svettet mye mer enn vanlig de siste dagene, så da prøvde jeg igjen i går kveld. Men jeg tok altså fortsatt på veldig lite, p.g.a. den skrekkopplevelsen jeg hadde. Men det hjalp altså ikke, i dag svettet jeg fortsatt mye.

Vil forresten opplyse om at jeg har fulgt veiledningen, altså huden har vært helt ren og tørr, jeg har gjort det rett før jeg har lagt meg og vasket av neste morgen, osv.

Noe annet jeg lurer på; er det mulig at det kan ha kommet vann inn i flasken? Jeg hadde den nemlig liggende i en pose de første dagene, og da hadde den bekket over et par ganger og den lekker tydeligvis, for det hadde lagt seg et lag med al.klorid utenpå flasken (så litt ut som saltklumper nesten?), så derfor skylte jeg av flasken (med toppa på). Kan vannet ha kommet inn under toppa og deretter blandet seg med al.kloriden? Fant nemlig en sprekk i både toppa og selve "hodet" på rollen, og lurer på om toppa kan ha vært litt løs også.
Hvis dette har skjedd, kan jo det være grunnen til at det svir selv om jeg har på veldig lite (og at det ikke fungerer), i og med at det står at huden må være helt tørr.

Men jeg lurer altså på hvor mye man skal ha på (om dere klarer å forklare det litt. hvor mange "strøk" med roll-on'en dere påfører, for eksempel). Og om jeg skal la være å vaske det av, selv om det er så ufattelig vondt og jeg ligger og vrir meg av svien.. Og er det håp for meg ennå tror dere? Er det fortsatt en mulighet for at det kan funke? :frown: Vurderer å kjøpe ei ny flaske, for å sjekke om det med vannet kanskje er årsaken.

Håper på svar fra en aluminiumkloridbruker!

(PS. Har allerede prøvd yerka etc, så dette er siste sjanse for meg :frown: Og beklager for langt innlegg)

AnonymBruker
Skrevet

Aluminumklorid. Du får kjøpt det på apoteket. Skal brukes en gang i uka under armene. Funker som bare det. Yerka og stop 24 funket ikke på meg.

Anonymous poster hash: 95e53...699
AnonymBruker
Skrevet

Yerka funker så det suser hos meg. Bruker alltid denne i sommerhalvåret. Jeg kjøper min hos Cubus.

Anonymous poster hash: 1ce33...201

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...