Gå til innhold

Psykologtime på internett, noe for deg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helse Bergen har lansert psykolog på internet, du kan skrive inn problemene dine og få svar skriftelig over internett, uten å møte psykologen.

Hva tror du, noe for deg?

Anonym poster: e22ef4b187ed184c63a89ba7c06f68fe

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Om det var anonymt, muligens. Ellers har det liten verdi for min del.

Men jeg vet min mor kunne hatt nytte av det. 2 timer + en vei for en psykologtime er rett og slett ikke gjennomførbart.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det hadde vært noe for meg, har slitt med sosial angst i over 10 år, da jeg endelig kom meg til legen for å fortelle om problemene var ikke det nok, jeg ble overført videre og innkalt til møte med 2 andre sykepleiere/leger for at det skulle bli vurdert om jeg fikk psykolog eller ikke.

Det ble for mye for meg, som såvidt greide å gå til legen i håp om at jeg skulle få komme til psykolog etter det.

Anonym poster: 96cdc1e204e2df5f6493ff28f5393766

Skrevet

Jo, det kunne kanskje vært verdt å prøve. Det er ikke alltid man orker å møte noen ansikt til ansikt, man er bare litt deppa og trenger noen å prate med.

Synes dette er et fint tiltak!

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne godt tenkt meg å kunne hatt nettpsykolog. Jeg vet en god del life coacher har klienttimer via Skype. Det har jeg lyst på med både lege og psykolog også.

Anonym poster: c3185264852d450d244616afe9daa099

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke kg litt som nettpsykolog da?

Anonym poster: a577055104b943338d2e6c52eafbf790

AnonymBruker
Skrevet

Oi, JA! Blir alltid nervevrak når jeg skal snakke om slikt ansikt til ansikt og feiger ut og får ikke formulert meg skikkelig...

Hvor går man frem for å gjøre dette? O.o

(TS I LOVE YOU!)

Anonym poster: 4e5de810096f156c09756b7fc6ab75b1

Skrevet

Har brukt det i krisesituasjoner på skrivdetmedord.no, og det var helt greit, men foretrekker å ta det face to face.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så det på lokalnyhetene her på vestlandet =) Jeg tror dere må gå til legen og få henvisning, jeg tror at dette er et supert tiltak for de som har problemer med å komme seg ut.

Jeg sliter med å sette ord på ting, får skrevet mye mer enn jeg får sagt, skulle jeg trengt psykolog hadde det vært bra med en jeg kunne skrive til, jeg kunne sagt alt jeg ville da. Verre å si det med ord.

ts

Anonym poster: 6e274254fb0de2e0131a5d5d3ecbf716

Gjest lilleliten
Skrevet

Jeg har prøvd et slikt nettbasert tilbud, og det hjalp meg veldig! Slet hovedsaklig med overspisingsforstyrrelse og depresjon, og bodde for langt unna til å oppsøke psykolog. 2 timer til nærmeste by er ikke akkurat lett å få til sånn i praksis. Jeg lette litt rundt, og de fleste var på engelsk, men jeg snublet over et som hadde norske psykologer også til slutt, therapyon.com. E-postterapi der ble løsningen for meg hvertfall, trengte ikke henvisning eller noe. Finnes sikkert andre tilbud også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...