Gå til innhold

Et nr.19 spørsmål!


MarianneE

Anbefalte innlegg

Når hele prosjektet er ferdig, hva skjer da med møblene?

Blir leilighetene solgt med møbler, eller kan deltagerene kanskje selge møblene og beholde pengene?

Noen som vet det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk inntrykk av at det hele skal selges MED møbler, noe jeg synes høres veldig rart ut... Er da ingen som kjøper leiligheter som er fult møblert?!?

Synes hele konseptet virker litt rart.. På taksteringen i går var det jo verdien av selve leiligheten de så på, møbler og sånn hadde jo ikke noe å si. Vil det ikke da si at det paret som bruker mest penger på oppussingen og kun kjøper få og billige møbler vil komme best ut?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Merkelig! Jeg ville ikke ha kjøpt en leilighet fullt møblert. Man har jo gjerne sine egne møbler med seg når man flytter inn et nytt sted.

Synes kanskje det er litt effent at Karin og Jon ligger og fjoller i senga hvis den følger med leiligheten. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En interessant problemstilling jeg ikke har tenkt på! Man kjøper jo ikke bolig med møbler i? Vet ihvertfall med oss at da vi først fikk råd til å kjøpe egen bolig, hadde vi samlet opp så mye møbler og utstyr at det nærmest var overflødig i utgangspunktet!

En annen morsom ting er hvordan Karin foreslår å droppe kjøkkeninnredningen :o Den ville jeg nemlig definitivt forventet at var tilstede når jeg skulle kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er sånn her at man kjøper leiligheten og får møblene med på kjøpet? For som jeg skrev tidligere, på taksteringen i går var det jo kun verdien av selve rommet de så på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje møblene blir solgt på qxl til inntekt for en god sak?

Da vil jeg ha senga hvor hun Natalie har bossa rundt han ..... hmm... Erlend(?) :ler:

Makan til sjefete og sytete jentunge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på sidene til Byggmakker at de har en konkuranse der man kan vinne alt verktøyet som hvert lag fikk utdelt ved start. Pakken med verktøy var verdt 70.000 da deltakerne fikk dem. Byggmakker garanterer ikke at alt verktøyet fungerer eller er der når programmet er over, men man vinner altså det som er igjen *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg ha senga hvor hun Natalie har bossa rundt han ..... hmm... Erlend(?) :ler:

Makan til sjefete og sytete jentunge!

Får fnatt av: "jeg ser sånnt med en gang skjønner du"

dessuten likte jeg ikke måten hun "mobbet" IKEA kjøkken på :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg ha senga hvor hun Natalie har bossa rundt han ..... hmm... Erlend(?)  :ler:  

Makan til sjefete og sytete jentunge!

jeg liker Natalie, jeg..

synes hun har god smak... og er bare sånn passe sjefete.. :)

Heia Natalie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Eg ser ikkje på nr. 19, men har sett eit program der Natalie og Erlend snakkar ut om korleis dei er blitt framstilte. Ikkje tru på korleis tv2 har redigert showet!

Høyrte dåke at dei må betale halvparten av summen dei får i skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrte dåke at dei må betale halvparten av summen dei får i skatt?

Kè??

TV2 kan vel ikke påvirke den norske skattelovgivningen, vel?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei - men problemet er at likningskontoret ikkje ser på premien som ein premie, og dermed blir det ikkje skattefri inntekt likevel, slik som alle trudde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Men halvparten i skatt må man jo uansett ikke betale. Man må skatte av overskuddet dersom man har bodd i leiligheten i mindre enn et år, men ikke 50%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - men problemet er at likningskontoret ikkje ser på premien som ein premie, og dermed blir det ikkje skattefri inntekt likevel, slik som alle trudde.

Siden ligningskontoret (logisk nok) ser på dette som arbeidsinntekt, så vil det bli skattlagt i forhold til totaløkonomien til skattebetaleren (altså blir det ikkje nødvendigvis 50% skatt.. det kommer ann på hvor høy lønn og store fradra osv de har fra før)

Det jeg først og fremst reagerte på mec uttalelsen din var at du framstilte det som at det var TV2s feil at de måtte betale skatt.. (slik jeg oppfattet det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Korkje eg eller Seleena har framstilt det som om det var TV2 sin feil. Rettnok burde nok TV2 ha undersøkt litt meir om skattereglane, slik at dette var avklart først, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Korkje eg eller Seleena har framstilt det som om det var TV2 sin feil. .

Da har jeg vel misforstått..

Rettnok burde nok TV2 ha undersøkt litt meir om skattereglane' date=' slik at dette var avklart først, men men.[/quote']

Hvorfor??

Det er da vel mottakeren av penger som er ansvarlig for å forholde seg til hvordan man blir beskattet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Lilliblaze
jeg liker Natalie, jeg..

synes hun har god smak... og er bare sånn passe sjefete..

God smak kan jeg også ha når jeg har penger til det...

(for å presisere jeg har ikke noe i mot Nathalie)

LilliBlaze....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sleppa å gi inntrykk av at det er skattfritt til deltakarane. (Eg veit ikkje kva TV2 har sagt til dei, men alle trudde jo at det var skattefritt, på same måte som premiepengane i andre realityseriar.

Men om mottakaren hadde inntrykk av - eller fått opplyst - at dette var avklart, det var skattefrie premiepengar, då er det jo ei litt sur oppleving å få vita noko anna etterpå. Minst eitt par hadde vurdert deltakinga annaleis om dette hadde vore kjent. Kanskje hadde TV2 gjort noko litt annaleis òg, om det var kjent, kven veit. Ogdifor burde det vore undersøkt grundigare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ingen som kjøper leiligheter som er fult møblert?!?

Synes hele konseptet virker litt rart..

Jeg ville nok ikke kjøpt en møblert leilighet, nei, og spesielt ikke hvis den var fult møblert :ler:

sorry, kunne ikke dy meg...:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...