AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #81 Skrevet 21. april 2013 Jeg handlet fra dem en gang og var ikke fornøyd (men jeg kan ha vært uheldig og fått varer fra et dårlig parti) Etter å ha lest litt om dem på internasjonale fora og i kommentarfeltet på bloggen hos en hudpleier har jeg fått inntrykk av at produktene er omstridte, derfor har jeg holdt meg unna. Mulig at jeg burde gi dem en "second chance", men jeg har en kusine som er hudpleier og får derav litt rabatt på produktene jeg handler her, men etter å ha lest innleggene deres... hm, kanskje jeg burde prøve igjen. Feelunique driver faktisk en hudpleiesalong og kan også kalles hudpleiere. Jeg har en gang handlet noe som ikke var som det skulle på hudpleiesalongen jeg drar til også, så det er nok bare snakk om uflaks. Anonym poster: d44f99a747cfd9db09cf703e8fb4bafe
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #82 Skrevet 21. april 2013 Jeg blingset littegrann, de driver en hårsalong med tilhørende skjønnhetsavdeling. Anonym poster: d44f99a747cfd9db09cf703e8fb4bafe
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #83 Skrevet 25. april 2013 Haha, der var innleggene om blush.no og falske produkter fra MAC borte fra bloggen til Heidi. Anonym poster: 6deb17e100958cce7ae6e0c3a9b9e2cb
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #84 Skrevet 25. april 2013 Haha, der var innleggene om blush.no og falske produkter fra MAC borte fra bloggen til Heidi. Anonym poster: 6deb17e100958cce7ae6e0c3a9b9e2cb Når blush.no sin advokat sender brev om at de kommer til å saksøke henne og kreve erstatning for tapt salg og sverting av navn hvis hun ikke fjernet innlegget umiddelbart, så skjønner jeg godt at hun tok det bort nå i kveld. Det betyr da slettes ikke at hele greia har vært tull og jug. MAC kommer fortsatt til å sjekke produktet, det er deres jobb å gjøre noe mer med dette nå, og Heidi vil oppdatere når hun har fått svar fra dem. Anonym poster: d4562fda60c0745b9aa2d218bb119b9f 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #85 Skrevet 25. april 2013 Når blush.no sin advokat sender brev om at de kommer til å saksøke henne og kreve erstatning for tapt salg og sverting av navn hvis hun ikke fjernet innlegget umiddelbart, så skjønner jeg godt at hun tok det bort nå i kveld. Det betyr da slettes ikke at hele greia har vært tull og jug. MAC kommer fortsatt til å sjekke produktet, det er deres jobb å gjøre noe mer med dette nå, og Heidi vil oppdatere når hun har fått svar fra dem. Anonym poster: d4562fda60c0745b9aa2d218bb119b9f Men hun trenger da ikke være redd slike sleipe advokater, var ikke produktene falske da? Hva er Heidi så redd for, siden hun var så sikker og gikk så hardt ut om at det var falske produkter? Hun trodde ikke at produktet var falskt, hun var helt sikker, og hun skrev mange svar angående blogginnlegget, det var da ikke måte på hvor "morsom" hun var. Snakk om å drite seg ut! Anonym poster: 6deb17e100958cce7ae6e0c3a9b9e2cb
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #86 Skrevet 25. april 2013 få en haug med advokater sendt etter deg, så tipper jeg du gjør det samme selv! Godt det er mange som har samlet opp bevis, som Mac snart skal få se, så får vi se hvem som har driti seg ut! blush.no er noe av det mest USERIØSE firmaet jeg har vært borti, ett SERIØST firma hadde faktisk undersøkt saken lenge før det det hadde kommet ut på bloggen. For klager på produktene har de fått lenge før Heidi skrev om det, men de bare avfeide alt og alle sammen og later som ingenting. Anonym poster: 22c3eab59152062c1693e3e48cbf3052 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #87 Skrevet 25. april 2013 få en haug med advokater sendt etter deg, så tipper jeg du gjør det samme selv! Godt det er mange som har samlet opp bevis, som Mac snart skal få se, så får vi se hvem som har driti seg ut! blush.no er noe av det mest USERIØSE firmaet jeg har vært borti, ett SERIØST firma hadde faktisk undersøkt saken lenge før det det hadde kommet ut på bloggen. For klager på produktene har de fått lenge før Heidi skrev om det, men de bare avfeide alt og alle sammen og later som ingenting. Anonym poster: 22c3eab59152062c1693e3e48cbf3052 Nå hadde jeg i utgangspunktet ikke vært så smart at jeg hadde gått ut med noe slik før jeg hadde bevis, og ikke bare latterlige påstander. Så da hadde jeg ikke fått disse advokatene etter meg Og en SERIØS blogger hadde hatt bevis før hun gikk ut med disse beskyldningene, noe Heidi ikke har, så da kan vi jo snakke om USERIØS blogger Haha, mange som har samlet opp bevis? Ja det skal bli morsomt å se, lurer på hvorfor ikke blush.no er saksøkt for lenge siden Det vil alltid være folk som ikke er tilfreds, og alltid folk som vil klage, noen folk er bare slik. Og fra der til å sitte med "bevis", er en lang vei, bare spør Heidi Øksendal, som feiget helt ut og ble redd, selv om hun "vet" at blush.no selger falske produkter, vissheten hennes er ikke verdt mer enn at hun sletter alt så fort noen kommer å sier "hopp". Anonym poster: 6deb17e100958cce7ae6e0c3a9b9e2cb
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #88 Skrevet 25. april 2013 bare fortsett med falske produkter du, håper de er stapp fulle av farlige midler som gjør at du får senskader, selv om synet ditt allerede er på tur bort skjønner jeg... for du er klar over at det er det som er det værste med falske produkter? at man ikke aner hva de inneholder... men kos deg masse om noen år når du blir syk da skal jeg le av deg Anonym poster: 22c3eab59152062c1693e3e48cbf3052 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #89 Skrevet 25. april 2013 bare fortsett med falske produkter du, håper de er stapp fulle av farlige midler som gjør at du får senskader, selv om synet ditt allerede er på tur bort skjønner jeg... for du er klar over at det er det som er det værste med falske produkter? at man ikke aner hva de inneholder... men kos deg masse om noen år når du blir syk da skal jeg le av deg Anonym poster: 22c3eab59152062c1693e3e48cbf3052 Dessverre for deg så har jeg aldri handlet falske produkter, og jeg vet hva som er i mine produkter Har heller aldri og kommer ikke til å handle hos blush.no, bruker bare hudpleiesalong Det som er så morsomt med denne saken er hvor hardt Heidi og hennes fanskare gikk ut, for så å måtte gi seg. Anonym poster: 6deb17e100958cce7ae6e0c3a9b9e2cb
marthes Skrevet 25. april 2013 #90 Skrevet 25. april 2013 gi seg på saken? det du ikke forstår er at det er mange, uavhengig og FØR Heidi som har klaget til blush uten å få så mye som ett svar, de klikket først når Heidi skrev om det og andre bloggere hang seg på. Det vitner om USERIØSITET av ett selskap.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #91 Skrevet 25. april 2013 Ja og det vitner veldig om SERIØSITET å komme med beskyldninger uten bevis. Hadde Heidi vært sikker og SERIØS hadde hun ikke slettet innleggene bare fordi en advokat sa det. Jeg gleder meg til fortsettelsen Og setter meg å venter på neste smarte utspill fra en blogger og hennes "venner" Anonym poster: 6deb17e100958cce7ae6e0c3a9b9e2cb
marthes Skrevet 25. april 2013 #92 Skrevet 25. april 2013 jeg forstår godt at folk går til det skrittet å poste det på blogger når "den vanlige mann i gata" ikke får noe respons av å klage på vanlig måte jeg. hadde blush vært smarte og orntelige hadde de svar på en annen måte og sagt at de skulle undersøke saken. de mister mange kunder på å handle på denne måten. flere har jo klaget lenge før heidi og andre store bloggere har tatt det opp, men "vi vanlige" er tydeligvis ikke viktige nok kunder. 3
Lykkelitenen Skrevet 25. april 2013 #93 Skrevet 25. april 2013 Når jeg nå ser sammenligningsbilder av to ulike MSF, så er begeret fult for meg. At de ikke ser de sinnsykte forskjellene selv?!? Og ikke minst, at de ikke tar å finner ut av ting i steden for å henvise til et papir fra leverandør og advokaten sin...? Nei, venter i spenning fra MAC og håper flere som har fått shady produkter også sender bildene sine til blush og produktene til MAC. 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #94 Skrevet 25. april 2013 Nå hadde jeg i utgangspunktet ikke vært så smart at jeg hadde gått ut med noe slik før jeg hadde bevis, og ikke bare latterlige påstander. Så da hadde jeg ikke fått disse advokatene etter meg Og en SERIØS blogger hadde hatt bevis før hun gikk ut med disse beskyldningene, noe Heidi ikke har, så da kan vi jo snakke om USERIØS blogger Haha, mange som har samlet opp bevis? Ja det skal bli morsomt å se, lurer på hvorfor ikke blush.no er saksøkt for lenge siden Det vil alltid være folk som ikke er tilfreds, og alltid folk som vil klage, noen folk er bare slik. Og fra der til å sitte med "bevis", er en lang vei, bare spør Heidi Øksendal, som feiget helt ut og ble redd, selv om hun "vet" at blush.no selger falske produkter, vissheten hennes er ikke verdt mer enn at hun sletter alt så fort noen kommer å sier "hopp". Anonym poster: 6deb17e100958cce7ae6e0c3a9b9e2cb Når produktet Heidi fikk var helt annerledes enn tilsvarende produkt kjøpt direkte fra MAC: Hvordan kan du latterliggjøre henne på den måten? Som jurist vet jeg at det er mange selskaper som pusher advokaten sin EKSTREMT på andre med en gang selskapet får negativ omtale. Så at hun valgte å fjerne innlegget etter at advokaten sikkert hadde kommet med antall useriøse prosessvarsler er helt forståelig. Det er blush.no som kommer til å tape på denne saken. Når det ble oppdaget at cheapsmells solgte falske/gamle/utgåtte MAC-prdoukter, tok de det ekstremt seriøst og trakk produktene fra nettbutikken for å sjekke ut påstandene. Hva gjør Blush.no? Kontakter BRANSJEORGANET Trygg E-handel for å bevise at de faktisk har kjøpt produktene de selger og at det økonomiske er i orden. Men de har overhodet ikke kunne gi ut noe som helst bevis for at produktene de selger er ekte. Å skjule seg bak at parallellimport er lovlig er noe tull. Parallellimport garanterer ikke at varene er ekte. MAC er spesielt utsatt for forfalskninger, og når Blush åpenlyst innrømmer at de går utenom offisielle MAC-leverandører (dvs MAC siden MAC kun selger sine produkter gjennom sin egen nettside og sine egne butikker) er det helt idiotisk å være så standhaftige de er og pushe advokaten sin på den måten de gjør. Blush er ikke offisielle leverandører av MAC, og med mindre de har kjøpt ekte MAC-produkter av MAC (hvilket de ikke har da MAC ikke selger produktene sine til andre) eller kjøpt produktene sine av en leverandør som fysisk har gått inn i en MAC-butikk og kjøpt produtkene for så å videreselge dem, har Blush ikke noe å stille opp med i denne saken. I beste fall har Blush blitt lurt av leverandøren sin. Hvilket er prisen de må betale når de kun bruker parallellimport. Og da er det leverandøren de burde pushe advokaten sin på. Ikke en uskydlig jente som de facto har fått tilsendt et produkt som åpenbart er falskt (shimmer i et MAC-produkt som er matt? Med en helt annen lukt enn det ekte MAC-produktet kjøpt direkte av MAC? Virkelig?) Anonym poster: 3f7492c44973656d2733d402d5745d1a 12
Djungelvrål Skrevet 25. april 2013 #95 Skrevet 25. april 2013 Så alle andre som selger MAC i nettbutikk utenom MAC sin egen fysiske butikk selger falske varer da? Ok Jeg har fått ekte varer fra Britique.com. Merkelig.........
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #96 Skrevet 26. april 2013 Er ikke dette en ypperlig sak for TV2 Hjelper Deg? Med tanke på at unge jenter kanskje smører seg inn med giftstoffer og annet de har kjøpt i god tro? Jeg kommer ihvertfall ikke til å handle hos Blush mer, nettopp pga oppførselen de har vist ovenfor denne bloggeren. Hvis de (Blush) hadde tatt seg tid til å lese litt rundt på nett om piratkopier, så ville de fort funnet ut at dette er meget utbredt, og at de selv innfrir mange av kriteriene for 'tvilsomhet'. (Som f.eks hvordan produktene blir avbildet på siden sin for å nevne èn av indikatorene.) Men nei, de velger å imøtegå en kritisk røst som Heidi Øksendal med søksmål, og tror vi forbrukere er stokk dumme. Når det er sagt, hvis MAC selv føler de taper på penger på at produktene deres selges fra uautoriserte forhandlere, og i tillegg kanskje er falske, så kan de faktisk gå til søksmål mot Blush. Da vil de teste disse produktene opp mot sine egne, og hvis de finner ut at de er falske - kreve at Blush addresserer dette og fjerner dem fra sitt sortiment. Det har skjedd før, og det kunne vært en velfortjent smekk på hånda hvis det skjedde igjen. Så vi får nå se hvem som ler sist i denne saken. Hvis det virkelig er noen som har tatt kontakt med MAC i forhold til akkurat dette, og sendt noen produkter til testing, så håper jeg de kan holde oss andre oppdatert hvordan det går. Det er godt mulig de ER ekte, men etter alt dette skal det nok mye til før mine penger går til disse aktørene. Desverre. Så dette er dårlig reklame, og faktisk ikke pga Heidi Øksendal. Anonym poster: 2123c78980e60b33fb201e07f2b24d3c 3
Jade Skrevet 26. april 2013 #97 Skrevet 26. april 2013 Så alle andre som selger MAC i nettbutikk utenom MAC sin egen fysiske butikk selger falske varer da? Ok Jeg har fått ekte varer fra Britique.com. Merkelig......... Det er ingen som sier at varene er falske fordi de ikke er kjøpt fra MAC sine egne butikker (Det er helt lovlig å selge MAC via parallell-import så lenge de følger reglementet). Det de derimot sier, er at varene er falske, fordi de er så utrolig ulike produktene kjøpt i MAC-butikk. Og det har kommet flere bilder fra andre kunder som viser veldig stor forskjell på forskjellige MAC-produkter, som enten kan skyldes falske varer eller "uaktsom" oppbevaring/lagring. Venter i spenning på at det kommer svar fra MAC, slik at de som har kjøpt MAC fra blush vet om produktene deres evt. kan være skadelige. Noe som jeg går utifra er hovedgrunnen til at diverse bloggere ikke ville vente med å publisere denne saken. Falske varer er kjent for å inneholde farlige stoffer. 2
Gjest Tidssone Skrevet 26. april 2013 #98 Skrevet 26. april 2013 Er det ingen som synes MAC har vært trege, siden de ikke har svart ennå? Jeg trodde det skulle være en smal sak for kundeservice der å sammenligne produktet hun sendte til dem med et fra hyllene deres?
Lykkelitenen Skrevet 27. april 2013 #99 Skrevet 27. april 2013 Igjen, produktet ble sendt til Danmark og må da gjerne sendes videre til andre hovedkontor og produksjonsanlegg (Canada?) og de må muligens også analysere det på en lab for å finne ut hva det inneholder. Om produktet er falskt eller ødelagt må man gjerne få inn advokat og sette andre krefter i sving for å finne kildene (leverandørene til blush). Det er ikke gjort over natten, det sier seg selv... 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #100 Skrevet 14. mai 2013 Hva skjedde med denne saken egentlig? Anonym poster: 478eb6bca425471a88bbd4ebe9367648
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå