Gå til innhold

Hvem liker du, og hvem liker du ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noen mennesker jeg får brekninger av:

- De selvtilfredse, bedrevitende:

De har vandret fra forhold til forhold siden de var 15, og tar en slags bedreviter-rolle ovenfor single venninner, sånn: "Ja, ja. Han var vel ikke nok interessert i deg, da!", før de begynner å snakke om noe fint kjæresten har gjort for dem (for 7.gang den dagen). De prioriterer alltid kjæresten foran venner, kan ikke stå på egne bein, men oppfører seg som om de er dronning i verden.

Min hemmelige drøm: At de en dag får føle hvordan det er å stå alene uten en mann. At vennene sier: "Så, så. Var han drittsekk? Ja, han følte vel bare ikke det rette for deg, da. Jeg er så glad jeg har kjæresten min, jeg, når jeg ser hvordan det er å være singel!"

- De naive og svevende, som tror de er så unike:

"Bare fordi han var sånn mot hun forrige, så betyr ikke det at han er en drittsekk!" Disse tror de er så mye bedre enn andre, og elsker å føle seg forståelsesfulle og filosofiske, kanskje kunstneriske. Fornektelse står høyt.

Min hemmelige drøm: At de skal oppleve at den drittsekken som var jævlig mot eksen sin er like jævlige mot dem, og at de ikke får til å være naive nok til å fornekte det. At de må ta innover seg at andre jenter er like verdifulle som dem selv.

- De søte, som egentlig er en bitch:

Sjarm står høyest. "Se så søt og uimotståelig jeg er!", legger hodet litt på skakke og fniser litt med smilehull. Dette brukes gjerne til å manipulere omgivelsene, eller dekke over et hat mot andre jenter. Typiske mobbe-jenter. Prøver ofte å være så perfekt som mulig.

Min hemmelige drøm: At de ikke kommer noen vei med sjarmen sin. At de får oppleve noe som gjør at de får andre prioriteringer. At de innser hvordan de behandler de de anser som svakere enn seg selv.

- De umodne, som tror det bare handler om å si unnskyld og så er alt greit:

Slår seg vrang i fylla, roter med kjæresten til venninna, ligger med alle, tror det er kult, synes synd på seg selv og må gå til psykolog heller enn å bare ta seg sammen. "Jeg sa sorry, jo, herregud!"... Sjokket er stort når verden ikke godtar alt. "Ingen vet bedre enn dem hvordan det er å ha det helt jævlig!" (Bortsett fra dem som faktisk har opplevd noe fælt, ikke bare blitt deprimert av ren, skjær umodenhet.)

Min hemmelige drøm: At de blir voksne!

- De feige, som ikke tør ta standpunkt

Står og ser på at urett blir begått, men føler aldri det er sitt ansvar å gripe inn. Faktisk fordi de er feige, og livredde for å ta et standpunkt. Noen kunne jo komme til å mislike dem! Viktigere å si til seg selv at man ikke har noe ansvar. "Han er grei mot meg, så."

Min hemmelige drøm: At de blir nødt til å ta et standpunkt, og setter rettferdighet og ansvar høyere enn det å bli likt av alle.

- De dumme, som ikke skjønner hvor dumme de er

Man kan argumentere med de i uker og år, men de ser fremdeles ikke mangelen på logikk i sine argumentasjonsrekker. De tror de er veldig smarte, og tror gresset er rødt selv om resten av verden sier det er grønt.

Min hemmelige drøm: At de skal ta en smart-pill, innse sine egne intellektuelle begrensninger eller ta til seg tilbakemeldinger.

-------------

Så er det noen jeg liker ekstra godt også:

- De som er modige, smarte, rettferdige, handlekraftige og jordnære.

Anonym poster: ca716edea592ed5cff704618f16bda7f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken kategori føler du selv du passer inn under når du ønsker så mange forskjellige mennesker vondt bare fordi de har en personlighet du ikke liker?

• Liker 12
Gjest anonym
Skrevet

De fleste mennesker er sammensatte, og passer ikke inn i en kategori...

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken kategori føler du selv du passer inn under når du ønsker så mange forskjellige mennesker vondt bare fordi de har en personlighet du ikke liker?

Er det å ønske vondt at de umodne skal bli voksne, at manipulerende mobbere skal få andre prioriteringer, at de feige skal bli modige, at de selvgode skal bry seg mer om andre?

Jeg synes ikke det. Jeg synes det er å ønske GODT :)

Heldigvis befinner ikke majoriteten seg i noen av disse kategoriene.

Anonym poster: c564caa8ce61eb105dad09fd7fe1e185

AnonymBruker
Skrevet

De fleste mennesker er sammensatte, og passer ikke inn i en kategori...

Helt enig, men noen utmerker seg :)

Anonym poster: c564caa8ce61eb105dad09fd7fe1e185

Gjest anonym
Skrevet

Har og lest psykologi, der det står at : det man ikke liker i andre, har man ofte i seg selv..

Noe å tenke på ts...

Gjest .-L-.
Skrevet

Jeg liker ikke folk som er for kontrolerende og skal bestemme alt.

• Liker 3
Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg liker ikke folk som til en hver tid må ha hele verden sirkulerende rundt dem, at de står i sentrum til alle tider. Sliter du selv med noe så har alltid denne personen det mye verre en alle andre.

Jeg liker heller ikke personer som skal bestemme alt, hvor man kun gjør ting denne personen vil.

Jeg liker heller ikke personer som tror de er mye bedre en alle andre på de aller fleste punkter.

Gjest Snerk
Skrevet

Jeg liker ikke dem som nærmest er besatt av å analysere feilene til andre, at dem glemmer sine egne.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke mennesker som mobber andre, det er rett og slett tragisk turn off!

Liker mennesker som er jordnære, som har selvinnsikt og har empati.

Liker spesielt ikke mennesker som er falske, umodne og usikre. Blir sykt sliten av å omgås slike avvik!

Anonym poster: cd517be87a27a861c4d1911670c7b2c1

Skrevet

Wow. Liker ikke folk som generaliserer og kategoriserer mennesker-

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

å se seg selv er ikke altid like enkelt. Det en selv mener er "normal oppførsel" er ut fra at en selv er den "nordmale". Tenk på det neste gang du møter en som du opplever som unormal,denne personen vil også se på seg selv som den normale.

Å ikke like andre mennesker har med å gjøre hvor langt fra din egen normal desse menneskene er.

Uansett hvor man kommer i verden møter man folk man ikke liker,kunsten er å omgås dem med respekt!

Det kan være mest behagelig å ikke bevege seg innpå mennesker som er langt fra sin egen normal skala.

Gjest Cytosin
Skrevet

Jeg liker ikke mennesker som lager lister over mennesker de ikke liker, heldigvis finnes det ikke så mange av dem..

• Liker 1
Skrevet (endret)

:ler: Du er litt morsom, for du minner meg om min grettene gamle bestefar. Han bruker mye tid på å irritere seg over andre og har alltid gjort det. Det er vell en grunn til at han er alene.

Bare så du vet det; du er ikke ulik disse ''mobberne'' slik som du setter folk i boks.

Jeg er egentlig litt nysgjerrig på hva du legger i ordet ''mobbing''? Hva gjør en som mobber? Trenger man å være en mobber for å mobbe?

Endret av KatherinaDimitro
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jiiiss, stått opp med feil ben i dag, TS?

Endret av grethe91
  • Liker 1
Skrevet

Et faktum er at man blir mye rart av sine valg og handlinger. Et annet faktum er at folk har en lei tendens til å henge for mye igjen i fortidens valg og handlinger. Spørsmålet er om du gjør det fortsatt, i dag? Hvis svaret er nei så er det på tide å våkne opp fra fortiden og begynne å tenke fremover.

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg skjønner TS sin frustrasjon, og jeg synes ikke det er noen moralsk krise å harselere med stereotypiske mennesker. Heldigvis velger vi selv hvem vi omgås.

Jeg kan være førstemann til å legge til en ny personlighetstype: de som alltid låner penger og ikke betaler tilbake. De er alltid skyldige på skatten, de må alltid bli spandert på. Men allikevel kjøper de seg DYRE ting og opplevelser av sine lånte penger. Makan!

• Liker 1
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Hva feiler dere dumminger som absolutt må skyte TS? Jeg synes tråden var spennende, og plutselig popper det opp innlegg fra KG-moralister som vil legge poengegg. :kvalm: :kvalm: :kvalm: :kvalm:

Jeg må tilføye KG-moralistene, folk som melder seg inn kun for å leke moralsk overlegne og for å få brukt favorittkroppsdelen, nemlig pekefingeren. Det vil si ca. 50 % av (de synlige) brukerne på KG.

• Liker 4
Skrevet

TS, jeg synes du får litt for negative tilbakespill her, selv om jeg forstår kritikken, og delvis er enig.

Mennesker er forskjellige, og mange har irriterende sider. Men gled deg heller over de gode sidene.

Selv sliter jeg med å like de som ikke liker meg, eller snakker stygt om de jeg er glad i.

Noen mennesker er litt problematiske. De som ikke er til å stole på, opptrer veldig hyggelig og får deg til å trives i deres selskap men samtidig sviker deg bak ryggen din, de holder jeg meg unna.

De som låner penger men ikke betaler tilbake velger jeg heller å gi bort enn å låne penger til. Jeg låner iallfall ikke ut mer enn jeg greit kan tape. Det er best å gi bort til disse, fordi jeg kan bli sur på dem når de ikke betaler.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Estrella, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...