Gå til innhold

Hvordan bli kvitt dyrelukt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg sliter med dyrelukt i huset. Vasker ofte, lufter også endel. Allikevel syns jeg det lukter dyr i huset! Hva gjør dere for å bli kvitt problemet?

Anonym poster: f829397979490398fe4443c0ac5a1b23

Skrevet

Lurer på det samme. Har en stor hund i en liten leilighet og alle sier det lukter hund. Duftlys hjelper ikke, vasking hjelper ikke og luktspray hjelper heller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke annen råd enn at dere får kvitte dere med dyra, gitt.

Hallo, hvordan kan dere forvente at dere skal kunne ha dyr, uten å ha dyrelukt? Det er dyra som lukter!

Her lukter det ikke dur, fordi min hund er av typen som skal vaskes annenhver uke, og den har ikke det fettlaget i pelsen som de fleste hunderaser har. Liker dere ikke dyrelukt får dere skaffe dere en sånn en. ;)

Anonym poster: 19aa9cc677117f79e0ececc28d6b4f1f

Skrevet (endret)

Synes yankee candles lukter såpass sterkt at det dekker over "dyrelukt",funker greit når jeg skal ha besøk hvertfall :Nikke:

Edit : Fjerner ikke dyrelukten,men kamuflerer den litt :plystre:

Endret av Julia Lawless
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg lufter skikkelig 5 minutter hver dag etter at jeg har støvsugd eller moppet over gulvene.

Så passer jeg på at liggeplasser/tepper/bur osv blir rengjort ofte. Tepper og senger blir ristet ute og burene blir tørket over jevnlig.

Jeg har hund og andre dyr som kan lukte en del, men har kun møtt på en person som syns det lukter, men han er oversensitiv på lukt

Skrevet

Ser ikke annen råd enn at dere får kvitte dere med dyra, gitt.

Hallo, hvordan kan dere forvente at dere skal kunne ha dyr, uten å ha dyrelukt? Det er dyra som lukter!

Her lukter det ikke dur, fordi min hund er av typen som skal vaskes annenhver uke, og den har ikke det fettlaget i pelsen som de fleste hunderaser har. Liker dere ikke dyrelukt får dere skaffe dere en sånn en. ;)

Anonym poster: 19aa9cc677117f79e0ececc28d6b4f1f

Hahaha :) Nei, jeg tar gjerne hundelukt over å kvitte meg med babyen min. Men det skader ikke å minske lukten littegranne.

Kan dessverre ikke vaske min så ofte. Han tar en evighet for å bli tørr, så vintervask er utelukket. Det må gjøres på morgenen en varm dag med sol og vind. Ellers får han utslett og hele leiligheten blir våt.

Skrevet

Personlig merker jeg ikke noe særlig til hundelukten. Men de som besøker meg, gjør det.

Skrevet

Hvor små leiligheter har dere da egentlig? Aldri merket selv eller fått kommentert at det lukter hund hjemme hos meg... En hund jeg passa fikk Labb-for og da lukta det litt dritt på kjøkkenet, men var bare å lukke igjen posen ordentlig så gikk det over =)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det ikke. Har også en hund, en pomeranian, og han lukter ikke vondt, aldri gjort det, ei heller huset. Bader han 2 ganger i året, men aldri har noen kjent noe lukt. Noen blir forbauset også, men ikke jeg.

Anonym poster: b16ffeb45177c98983b03d40d492184b

Skrevet

Jeg skjønner det ikke. Har også en hund, en pomeranian, og han lukter ikke vondt, aldri gjort det, ei heller huset. Bader han 2 ganger i året, men aldri har noen kjent noe lukt. Noen blir forbauset også, men ikke jeg.

Jeg har hatt hund siden dagen jeg ble født og jeg har heller aldri kjent hundelukt i vårt hus/min leilighet. Pratet med en venninne som jeg gikk på skole med da jeg var liten og hun kunne fortelle at det luktet hund hos oss, spesielt i bilen. Tror det har litt med størrelsen på hunden å gjøre, hvor grundig man er med rengjøring og størrelsen på stedet hunden pleier å være.

Naboen min har også liten leilighet, men hund har katt. Merker kattelukten når jeg kommer inn der. Lukter også kaninen til en annen venninne som bor på hybel. Så jeg tviler ikke på at den svære bikkja mi lukter.

Skrevet

Forskjell på å ha en hund på 5(?)kg og 2 hunder på 50-80kg da :fnise:
Gjest Badabing
Skrevet

Vaske hundene jevnlig. Våre dusjer 1-2 ggr per måned

Vaske sengeplassene jevnlig, ev ha to senger som man bytter på å lufte/bruke

Ha hundemat i en lufttett boks

Ikke ha hundemat stående fremme

Lufte ti min hver dag

Synes det bare lukter hund her om de er våte eller ikke har dusjet på en stund, men vi har ikke tepper, og våre lukter ikke særlig sterkt (synes jeg da:)). De som ikke er vant til hund merker det sikkert, men man kan jo i alle fall minimere lukten.

Skrevet

Kan jo ha med rasen å gjøre... Jeg syns feks. korthåra hunder har en mye mer rivende lukt enn de med litt mer pels!

Badabing: Dusjer du hundene så ofte om vinteren også? Da mister de jo fettlaget sitt?

Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Ca 1 gang per måned om vinteren, 2 ganger per måned på vårparten, sommer, høst da de ofte er sølete. Bruker ikke bestandig shampoo, men må få dusjet av dem med jevne mellomrom. Hender jeg dusjer av dem under i tillegg også (spes hun ene som nekter potesokker) for å få av salt og skitt av potene. Har aldri merket at dette har vært noe problem. Bruker en mild shampoo uten lukt som jeg i tillegg har blandet ut med vann i en sprayflaske. Den ene hunden min er liten og pelsen på magen subber i bakken når hun går, så hun ville vært ekstremt skitten og seig om jeg ikke dusjet henne.

AnonymBruker
Skrevet

Min veier 2.6 kg, takk du over og ikke 5kg ;) Med min hund går jeg aldri tur, om det regner, det liker han ikke heller, er det gjørme, så tar vi bare en liten luftetur. I buret hjemme hvor han kun sover om natta, har han et tynt pledd som skiftes hver Søndag. Når han har tisset, så sprayer jeg på litt spray som ikke etterlater gule flekker og tørker han på tissen, det gjør vi hver gang. Har han bæsjet, så ser vi over rumpen hans hver gang, så det ikke er noen rester. Gres hver Søndag, grundig med balsamspray. Maten står aldri fremme, får mat hver dag til samme tid. Og det er det hele. Har du en svær hund, som går tur i gjørme og dritt vær, så skjønner jeg at han lukter.

Skrevet

Min veier 2.6 kg, takk du over og ikke 5kg ;) Med min hund går jeg aldri tur, om det regner, det liker han ikke heller, er det gjørme, så tar vi bare en liten luftetur. I buret hjemme hvor han kun sover om natta, har han et tynt pledd som skiftes hver Søndag. Når han har tisset, så sprayer jeg på litt spray som ikke etterlater gule flekker og tørker han på tissen, det gjør vi hver gang. Har han bæsjet, så ser vi over rumpen hans hver gang, så det ikke er noen rester. Gres hver Søndag, grundig med balsamspray. Maten står aldri fremme, får mat hver dag til samme tid. Og det er det hele. Har du en svær hund, som går tur i gjørme og dritt vær, så skjønner jeg at han lukter.

Eh, æsj! Bikkja di skal jo for pokkern ut selv om det regner, har ikkeno med str. på bikkja å gjøre i det hele tatt! Du skulle definitivt ikke hatt hund...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh, æsj! Bikkja di skal jo for pokkern ut selv om det regner, har ikkeno med str. på bikkja å gjøre i det hele tatt! Du skulle definitivt ikke hatt hund...

Ja, uff fy på meg!!

Skrevet

Ja, uff fy på meg!!

Ja, faktisk! Det er dyremishandling å ikke la hunden være ute selv om det regner... Bestevenninna mi har hund på 1,9 kilo og den klarer seg helt fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...